Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Pathfinder podrobně: Překvapení se nekoná

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 8. 2012 • 02:43
30
14
Zobrazit náhledy (30)
Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder Nissan Pathfinder
Japonská automobilka Nissan kompletně odhalila novou generaci modelu Pathfinder ve specifikaci pro severoamerický trh.

První fotografie definitivního sériového provedení Pathfinderu zveřejnil Nissan prostřednictvím Facebooku na konci července a nyní nabízí bližší informace o technice a výbavě severoamerické verze, které doplňuje nová sada fotografií a videa. Prodej čtvrté generace Pathfinderu se má ve Spojených státech rozběhnout na podzim letošního roku.

Sériový Nissan Pathfinder se s novou generací vrací k samonosné karoserií a je prakticky stejný jako Pathfinder Platinum, který se ještě jako koncept představil veřejnosti na letošním lednovém autosalonu v Detroitu. Zhruba měsíc po premiéře tohoto konceptu zveřejnil Nissan bližší informace o interiéru nové generace Pathfinderu.

Nový Nissan Pathfinder kromě konstrukce podvozku s žebřinovým rámem opouští i hranaté linie třetí generace a nastupuje s výrazně ladnějšími liniemi. Na svého předchůdce odkáže alespoň tvarem mohutné mřížky masky chladiče.

Po technické stránce je nový Pathfinder spřízněn se současným Infiniti JX. S tímto prémiovým sdílí nový Nissan platformu a i díky tomu se jeho hmotnost mezigeneračně snížila o 227 kg. V základním provedení s předním pohonem má nový Pathfinder hmotnost 1882 kg a pohonem všech kol 1946 kg. Automobilka uvádí, že novinka utáhne přívěs až do hmotnosti 2300 kg.

S Infiniti sdílí nový Pathfinder mimo platformy a některých dalších komponentů i pohonnou jednotku, kterou je atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 194 kW (264 k). Tento motor spolupracuje s novou bezestupňovou CVT Xtronic. Jejím prostřednictvím mohou být poháněna výhradně kola přední nápravy nebo může být spojem s elektronicky řízeným pohonem všech kol ALL-MODE 4x4-i, umožňujícím přepínat za jízdy mezi režimy 2WD, Auto a 4WD (se stálým rozdělením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50).

Nissan uvádí, že především díky snížení hmotnosti a aerodynamicky výrazně lépe propracované karoserii, má severoamerická verze Pathfinderu v kombinovaném provozu průměrnou spotřebu 10,7 litru benzinu na 100 km s pohonem předních kol a 11,2 litru benzinu na 100 km s pohonem všech kol.

Ve srovnání s končícím provedení Pathfinderu má být to nové pohodlnější a interiér má nabídnout více prostoru a komfortu pro cestující. Ti se mohou usadit ve třech řadách sedadel, přičemž sedadla v druhé a třetí řady lze sloužit a vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.

V nabídce výbavy bude mimo jiné třízónová klimatizace, Bluetooth hands-free systém, přípojka pro iPod, audiosystém Bose se 13 reproduktory, vyhřívání pro přední i zadní sedadla, multifunkční dotyková obrazovka s navigačním systém a také Around View Monitor, který pomocí systému kamer sleduje celé okolí auta.

Související články

Témata
6. 8. 2012 08:38
off-road
evidentně u Nissanu pro Evropu končí, Patrol už se koupit nedá, teď končí i Pathfinder.
Jak někdo psal výše, u Nissanu budou muset rozdávat některým zákazníkům pozvánky do autosalonu Toyoty... smutné :no:
5. 8. 2012 22:46
xicht jako mitsubishi
kdyz na to auto koukam, tak mi ten jeho cumak trosku pripomina mitsu outlander v modelove rade 2007 urcene pro Japonsko a USA (tzn. ten bez A uprostred masky co se v Evrope neprodaval)

[odkaz]
Avatar - Glaukos
5. 8. 2012 20:46
Re: Velmi povedené, ale...
předběhl si mě, ale díky
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2012 20:46
Re: Velmi povedené, ale...
tyhle starší kousky (u nás se snad ani neprodávaly) jsem nějak opomněl... Stále ale nechápu, proč bych neměl tvrdit to, co jsem napsal... A jestli myslíš rám a další vyloženě offroad prvky jako uzávěrky diff apod. tak to ani nemusíš psát.
I přesto je odcházejkící generace do terénu víc než dobře stavěna, měřítky dnešních SUV.
Mimochodem v absenci rámu bych neviděl problém ani u offroadu, koneckonců poslední, kdo jej má, je LC.. Rám je určitě výhoda, pokd bych očekával častý pohyb v terénu, což v evropských měřítcích prakticky není možné.
5. 8. 2012 19:31
Re: V porovnání
Ze vraj Pathfinder. Bieda. Nanajvys "HladacCesty" v meste s GPS. Ten stredovy panel mi pripomina rusky sčot. Na ovladanie gombikov a tlacitiek s rukami v rukaviciach zabudnite.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku