Nový Opel Astra se blíží. Odhaluje se na prvních snímcích
Astra se v nové generaci výrazně promění. Kompaktní Opel dostane nový design i jiný technický základ. Přesune se i místo výroby.
Opel pokračuje ve zbavování se techniky svého někdejšího majitele, koncernu General Motors. Letos přijde řada na kompaktní Astru, která v rámci mezigenerační proměny přezbrojí na platformu dřívější Skupiny PSA a stane se tak sourozencem nového Peugeotu 308. Opel na blížící se premiéru auta láká zveřejněním jeho prvních fotografií.
A zveřejněné snímky vybraných detailů nové Astry potvrzují dřívější informace, že automobil svým stylem naváže na již prodávanou druhou generaci Mokky. Stejně jako ona využije nové řešené přídě, tzv. Opel Vizor, který se inspiroval někdejším kupé Manta a využil motivu světlometů s grafikou ve tvaru písmena L. Diodové světlomety IntelliLux mají být přitom nebývale tenké. Podobně se na víku zavazadelníku objevuje název modelu.
Mokkou bude ostatně inspirovaný také interiér nové Astry. Tomuto řešení Opel říká Pure Panel, což je minimalisticky pojatá palubní deska s opticky propojeným digitálním přístrojovým štítem a dotykovou obrazovkou multimediálního systému. Dobrou zprávou je pak ta, že si i Astra uchová také některá klasická tlačítka. Nový pak má být volant, zatímco ergonomické sedačky, typický prvek Opelů, bude zachován.
Oproti Mokce se však Astra odliší svým technickým základem. Městské SUV využívá platformu CMP vyvinutou Skupinou PSA (dnes součást koncernu Stellantis) pro malé automobily, zatímco kompakt využije inovovanou architekturu EMP2 určenou pro větší vozy. Tu bude konkrétně sdílet s dříve odhaleným novým Peugeotem 308.
Právě jemu se bude podobat také nabídka motorizací. Vedle benzinového tříválce, u Opelu nazvaného 1.2 Turbo, je potvrzen také turbodiesel 1.5 CDTI (u francouzských značek známý jako 1.5 BlueHDi). Stejně jako u 308 by měla dorazit též dvojice plug-in hybridů. Oba užijí benzinovou šestnáctistovku pod kapotou, avšak jinak naladěnou, což ve výsledku přinese kombinovaný výkon 132 kW, nebo 162 kW. Zda dorazí i čistě elektrická varianta, zatím stále není jasné.
Opel Astra nové generace (interně nazývaný Astra L) se představí během následujících měsíců. Nabídnut bude opět jako pětidveřový hatchback a kombík.
V rámci změn se přesune také místo výroby. Jestliže dnešní provedení se vyrábí v anglickém Ellesmere Portu a polských Gliwicích, nástupce bude vznikat v domovském závodě Opelu v Rüsselsheimu. V Polsku bude Opel nově vyrábět velké furgony, zatímco další budoucnost britské továrny je vzhledem k brexitu stále nejasná.