Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Corsa prozrazen. Podívejte se na německý hatch s francouzskou technikou

David Bureš David Bureš 22. 5. 2019
21
45
Zobrazit náhledy (21)
Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa

Nová generace malého Opelu unikla na veřejnost ještě před oficiální premiérou. Základem je platforma z dílny Skupiny PSA.

Opel se chystá na důležitou premiéru, již brzy oficiálně odhalí novou generaci malého hatchbacku Corsa. Automobilka však vzhled novinky neudržela až do premiéry, ještě před oficiálním odhalením na internet unikly první snímky vozu. Jak se vám nová Corsa líbí?

Několik uniklých fotografií ukazuje novou Corsu ze všech stran, a to včetně interiéru. Auto pokračuje v trendu nastoleném Crosslandem X nebo Grandlandem X, ostrá linka na víku kufru zase připomíná Astru.

Interiéru pak dominuje rozměrná obrazovka multimediálního systému. Není však umístěna na vrchu středového panelu, jak je dnes zvykem, ale je do něj zakomponována. Některá tlačítka dobře známe z jiných Opelů, naopak volič automatické převodovky je komponent z Peugeotů.

Základem je totiž platforma CMP z dílny Skupiny PSA, kterou Corsa sdílí s Peugeotem 208. Ta vývojářům udělala vrásky na čele, protože kvůli jejímu využití museli vůz narychlo předělávat. Původně vůz vznikal ještě s technikou General Motors, když však bylo jasné, že Opel převezme Skupina PSA, muselo auto přezbrojit na francouzskou platformu. Jinak by koncern musel platit licenční poplatky GM, což by Corsu prodražilo. A to se v segmentu malých aut vůbec nehodí.

Vývoj nové Corsy tak bude trvat jen nějaké tři roky. Práce na verzi s platformou CMP začaly na začátku roku 2017, přičemž k prodejcům první kusy  dorazí před koncem roku 2019. Tomu, že se to všechno stihlo, pomohl i fakt, že původně zamýšlené rozměry nebylo s novou architekturou potřeba tolik měnit.

Podle zákulisních zpráv se nová Corsa mezigeneračně natáhne o nějakých 40 milimetrů, na výsledných 4.060 mm. Rozvor se prodlouží o 28 mm.

S novou platformou souvisí také motory. K dispozici bude benzinový tříválec o objemu 1,2 litru (1.2 PureTech) a vznětová patnáctistovka (1.5 BlueHDi). Později přijde také elektrická varianta sdílející techniku s Peugeotem e-208. Plusem architektury  je pak i nízká hmotnost, jen samotná konstrukce je asi o 40 kilogramů lehčí než u předchůdce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Re: Opel is dead
| 23. 5. 2019
tiez sa mi toto nelubi..... proste chce to nemecku techniku v nemeckom aute.... ja som svojho casu dokonca pokukaval prave po corse lenze to bolo este skutocne origo nemecke auto ako ma byt ... ale nakoniec som aj tak rad ze ju nemam a ze som siel inam....

nelubi sa mi kam kraca opel a ze uz nie je sam sebou ... a aj pre mna je opel dnes uz defakto nezaujimavy a uplne bezcharakterny a bez vlastneho ega... lenze kto neriesi tieto veci a ani to ake to ma creva a podobne tak ten si to kludne kupi a urcite to bude paradne auto ( zle auta uz nie su ) ale mne by to ako vravim nedalo ... proste toto nie... rovnako medak s motorom z renaultu a podobne zrudnosti toto absolutne neuznavam a neakceptujem ... ale je to len moj pohlad... kazdopadne opat plati ze my dvaja sa vzdy zhodneme... az mi je to divne ... sila
Re: Re: Re: Re: Re: PSA
| 23. 5. 2019
ja to vyplakávanie chápem. Možno si mladší, ale ja si pamätám opel od detstva od prvých časopisov o autách, modely ako omega či calibra. S oplom (aj saabom) odchádza kus duše. Sú to také horkraxy
Re: Re: Opel is dead
| 23. 5. 2019
ani sériovka nesklame, pretože tá kasňa je proporčne dobrá, nie je odkázaná na sport paket. Všetko je kde má byť a také ako má byť a nezabijú to ani menšie kolesá, či halogény, len to nebude také nadupané.
Avatar - Emel
Re: Opel is dead
| 23. 5. 2019
Chápal bych tenhle příspěvek pod zprávou o akvizici... ale proč pod novou Corsou?

Já to vidím úplně opačně - tohle je nové eso segmentu. Hlavně s ohledem na to, že konkurence přešlapuje na místě. Renault víceméně pouze faceliftoval Clio, Polo udělalo takový půlkrok směrem ke Golfu se kterým se úplně neztotožňuju, Fiesta se mi (podobně jako minulá Corsa) líbí jen ve sportovních mutacích.

Opravdu radost jsem měl v poslední době jen ze Swiftu (který je ale někde mezi A a B)... a teď z Corsy. A dejme tomu Ibiza.

PS: jasně, jsou to jen rendery nějaké načančané verze, třeba mě sériovka zklame...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: PSA
| 23. 5. 2019
Proto, že konkrétní auta - souhlasím s Jarosem, zejména Astra a Insignia - byla prostě lepší, než cokoli od PSA.

A jasně - pokud na tom neumí vydělat peníze, no tak je holt potřeba to začít dělat jinak... nebo skončit, jako kdysi jiná dceřinka jménem Saab. Takže přijde cost-cutting, sdílení komponent, osekávání verzí.

To ale neznamená, že by se nám po Saabu nebo Opelu nemohlo stýskat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku