Nový Opel Corsa prozrazen. Podívejte se na německý hatch s francouzskou technikou
Nová generace malého Opelu unikla na veřejnost ještě před oficiální premiérou. Základem je platforma z dílny Skupiny PSA.
Opel se chystá na důležitou premiéru, již brzy oficiálně odhalí novou generaci malého hatchbacku Corsa. Automobilka však vzhled novinky neudržela až do premiéry, ještě před oficiálním odhalením na internet unikly první snímky vozu. Jak se vám nová Corsa líbí?
Několik uniklých fotografií ukazuje novou Corsu ze všech stran, a to včetně interiéru. Auto pokračuje v trendu nastoleném Crosslandem X nebo Grandlandem X, ostrá linka na víku kufru zase připomíná Astru.
Interiéru pak dominuje rozměrná obrazovka multimediálního systému. Není však umístěna na vrchu středového panelu, jak je dnes zvykem, ale je do něj zakomponována. Některá tlačítka dobře známe z jiných Opelů, naopak volič automatické převodovky je komponent z Peugeotů.
Základem je totiž platforma CMP z dílny Skupiny PSA, kterou Corsa sdílí s Peugeotem 208. Ta vývojářům udělala vrásky na čele, protože kvůli jejímu využití museli vůz narychlo předělávat. Původně vůz vznikal ještě s technikou General Motors, když však bylo jasné, že Opel převezme Skupina PSA, muselo auto přezbrojit na francouzskou platformu. Jinak by koncern musel platit licenční poplatky GM, což by Corsu prodražilo. A to se v segmentu malých aut vůbec nehodí.
Vývoj nové Corsy tak bude trvat jen nějaké tři roky. Práce na verzi s platformou CMP začaly na začátku roku 2017, přičemž k prodejcům první kusy dorazí před koncem roku 2019. Tomu, že se to všechno stihlo, pomohl i fakt, že původně zamýšlené rozměry nebylo s novou architekturou potřeba tolik měnit.
Podle zákulisních zpráv se nová Corsa mezigeneračně natáhne o nějakých 40 milimetrů, na výsledných 4.060 mm. Rozvor se prodlouží o 28 mm.
S novou platformou souvisí také motory. K dispozici bude benzinový tříválec o objemu 1,2 litru (1.2 PureTech) a vznětová patnáctistovka (1.5 BlueHDi). Později přijde také elektrická varianta sdílející techniku s Peugeotem e-208. Plusem architektury je pak i nízká hmotnost, jen samotná konstrukce je asi o 40 kilogramů lehčí než u předchůdce.