Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot odhaluje chystanou techniku. 1.2 PureTech bude mildhybrid, přijde i dvouspojka

David Bureš
Diskuze (14)

Skupina PSA už začala elektrifikovat svoji nabídku, když letos uvedla na trh řadu elektromobilů a plug-in hybridů. Do budoucna se nevyhne ani mildhybridům.

Elektrifkace je trend, kterému se automobilky na evropských trzích kvůli přísným emisním normám zkrátka nemohou vyhnout. Proto letos expandovala nabídka jak čistých elektromobilů, tak plug-in hybridů s možností dobíjení ze zásuvky nebo mildhybridů, v nichž je elektřina jen jako pomocník spalovacího motoru. Skupina PSA se prozatím zabývá prvními dvěma druhy elektrifikovaného pohonu, do budoucna ale počítá také s mildhybridy.

Právě mildhybridy, v nichž elektromotor neumí pohánět automobil sám, ale slouží jen jako pomocník spalovacímu motoru pro snížení spotřeby paliva nebo zvýšení výkonu v nižších otáčkách, v následujících letech pomůžou s dalším snižováním flotilových emisí Skupiny PSA. To bude potřeba s ohledem na další zpřísňování emisních pravidel.

Mildhybridy navíc čeká opravdu rozsáhlá aplikace napříč nabídkou, protože s nimi ve Francii sídlící koncern počítá jak v malých automobilech, tak těch větších. Nasazeny budou totiž jak u vozů s platformou CMP (kde je dnes alternativou ke spalovacímu motoru čistě elektrická verze), tak s architekturou EMP2 (ty kvůli delšímu dojezdu alternativně nabízejí plug-in hybridní pohon). Nejprve budou představeny právě pro CMP, a to v roce 2022, o rok později budou následovat také ve vozech s EMP2.

Srdcem chystaných mildhybridů bude přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 PureTech, který už dnes PSA využívá v obou platformách, což se nezmění ani v následujících letech. Počítá se přitom se dvěma variantami elektrifikace. V kombinaci s manuální převodovkou se jednotka dočká elektromotoru ve formě startér-generátoru, zatímco u verze s automatem bude elektromotor součástí převodovky.

PSA přitom počítá s novou generací převodovek. Dosavadní osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem od japonského Aisinu má nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka vyvinutá ve spolupráci s belgickou společností Punch Powertrain, dnes vlastněnou Číňany. Ta se v minulosti orientovala primárně na převodovky CVT, dnes se však zabývá také právě dvouspojkovými převodovkami. PSA si vyvíjenou převodovkou bude vyrábět ve francouzském závodě Metz, přičemž elektromotor má poskytnout až výkon 20 kW.

První nasazení nové dvouspojkové převodovky se v případě značky Peugeot očekává v příštích generacích modelů 3008 a 5008, plánovaných pro rok 2023. Postupně ji dostanou i vozy dalších značek koncernu, Citroën, DS nebo Opel. Naopak příští 308, chystaná pro rok 2021, by si ještě měla zachovat osmikvalt, minimálně zpočátku.

V roce 2023 má navíc dorazit i nová generace elektrické technologie pro plug-in hybridy francouzského výrobce, která vymění použité elektromotory. Jestliže dnes si je PSA vyrábí podle licence Continentalu, do budoucna využije techniku japonské společnosti Nidec. Změní se rovněž dodavatel baterií, čínský CATL bude nahrazen Automotive Cell Company, společným podnikem PSA a firmy Saft (patřící Totalu). Počítá se mimochodem i s nasazením palivových článků, zpočátku v užitkových vozech, v nichž je PSA chce testovat už v roce 2021.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

28. 5. 2020 16:32
Re: zaruky
PSA je skoro ve všech statistikách spolehlivosti hodně vzadu. Dávají peníze jen tam, kde je to na první pohled vidět. Třeba materiály v interiéru jsou OK.
28. 5. 2020 16:25
Re: PSA mildhybrid 2021
Ale bude čínská. Za chvíli bude PSA celý čínský. Číňané asi věděli, proč nenechali PSA zkrachovat.
22. 5. 2020 13:59
Re: zaruky
Standard je 4r/80k km. S moznostou predlzenia do 8r/200k km s moznostou modifikacie ako veku, tak km alebo oboje naraz. Predlzovat zaruku mozes aj viackrat pocas tejto doby kym je auto v zaruke. Ak mas zaruku 2r, bude to najskor predvadzacka alebo "specialna" predajna cena, kedy clovek vybabral len sam so sebou.
Zaujimalo by ma co myslis pod pojmom, ze to nie je zaruka ale nejaka poistka. V zmluve som nenasiel ziadne vyluky, ktore by napriklad vylucovali motor alebo ine dolezite a drahe komponenty. Iba spotrebak - co je vo vyluke uplne vsade.
EDIT: A ani s tou cenou nemas pravdu, na 7r/160k je to ako sucet sum, odpocitaj si standard. Cize 2235 - 512 =1723. Tych 2235 plati v pripade, ze nemas ani ten dodavany zaklad.
22. 5. 2020 12:26
zaruky
Peugeot nie sú dlhé.
Záruku má pezot 2 roky, dlhšiu si môžeš dokúpiť. A nie je to záruka, len asi nejaká poistka.

Pre info, na 5008 predĺženie záruky na 7 rokov, 160000 km - teda niečo, čo má Kia ako štandard!! Stojí v pezote 2235€!!!!!

Asi vedia prečo toľko pýtajú ;-)
21. 5. 2020 15:14
Re: Peugeot
Nachylne na palivo boli prve verzie. Od 2017 toto nie je problem, posuval som kvoli tomu auto do vyroby a tankovana iba 95. Rovnako ako dalsie 1.2 v mojom okoli u znamych. Jediny co mal problem s remenom, ale nove by mali byt uz poriesene. Dekarbonizacii sa nevyhne casom ziaden priamovstrek.