Nový Peugeot 308 se výrazně změní, zhubne 70 kg
Peugeot plánuje s novou generací 308 pořádný útok na třídní konkurenci v podobě Golfu a Focusu. Je to ale dosažitelný cíl?
Odpověď by mohla být, dle posledního vyjádření výrobního ředitele Peugeotu, Laurenta Blancheta, kladná. Nástupce třistaosmičky, který ponese stejné číselné označení, totiž bude velmi odlišný od současného modelu. Ten je prý na půl cestě mezi hatchbackem a sedanem (sic!), což je pro útok na pozice VW a Fordu v nižší střední třídě značnou nevýhodou.
Peugeot 308 bude odhalen na frankfurtském autosalonu v září a design přídě se inspiruje hlavně konceptem Onyx, avšak přimíchá k tomu i vzhled klasického modelu 504 Coupé.
Zároveň s touto razantní proměnou vzhledu přijde i změna v technice. 308 bude prvním vozem značky Puegeot, který využije modulární podvozkovou platformu EMP2 zamýšlenou pro vozy segmentů C a D. Stejnou techniku dostane i nová generace velkoprostorového Citroënu C4 Picasso.
EMP2 je francouzskou obdobou MQB od Volkswagenu a stejně jako ta, umožňuje zástavbu jak složitějšího multilinku, tak torzní příčky pro zadní nápravu. Laurent Blanchet prozradil, že EMP2 umožní mít kolo v každém rohu a tedy krátké převisy, stejně jako nízko uložený motor. Proto by také měly mít následující Peugeoty ostřejší design přídě s nízkou kapotou a přesto vyhovět předpisům na ochranu chodců.
Po zlepšení techniky a designu bude dalším kladem snížení hmotnosti okolo 70 kg vzhledem k předchůdci, a tedy základní hmotnost okolo 1300 kg.