Nový Range Rover konečně za rohem. Máme jeho první snímky
Současná čtvrtá generace Range Roveru se prodává již od roku 2012, a tak je nejvyšší čas na nástupce. Již brzy se představí světu.
Range Rover už dlouhé desítky let slouží za vlajkovou loď automobilky Land Rover. Za ty čtyři generace tohoto luxusního SUV se však mnohé změnilo, autu vyrostla nová konkurence, a tak už nemůže těžit z unikátní pozice na trhu. Je tak jasné, že do nadcházející páté generace Range Roveru vkládají konstruktéři veškeré úsilí.
Již brzy přitom uvidíme jejich dílo. Britská automobilka již oficiálně oznámila, že se nový Range Rover 5 představí světu ještě tento měsíc. Oficiální odhalení je naplánováno na úterý 26. října v 21:45 středoevropského času. Živý přenos z premiéry pak bude možné sledovat na YouTube kanálu firmy od 20:45.
Pozvánku na premiéru upoutávají první záběry na nový automobil, z nichž však není moc patrné, kromě toho, že charakteristická silueta Range Roveru zůstane. Mezitím však na internet unikly první záběry vozu, které potvrzují jen evoluční změny. Příď je hodně podobná jako dosud, dveře však nově využívají výsuvných klik. Největší proměnou tak prošla záď, s nově řešenými koncovými světly.
„Nový Range Rover je skvělým manifestem naší vize vytvořit nejžádanější luxusní vozidla světa. Je to přesvědčivá ukázka průkopnické inovace, která je charakteristickým znakem modelu Range Rover již více než 50 let,“ říká k novince generální ředitel Jaguar Land Roveru Thierry Bolloré.
Range Rover páté generace je ale nejen v domovské Británii napjatě očekávaným automobilem, a tak už na světlo světa pronikly už před odhalením mnohé detaily.
Zásadní informací je ta, že Range Rover 5 využije zcela nový technický základ, v podobě nově vyvinuté platformy nazývané MLA Flex, kterou následně využije také třeba odvozený Range Rover Sport. Architektura má být přizpůsobena elektrifikovaným pohonům, nový „Range“ bude totiž dostupný také ve formě plug-in hybridu i bateriového elektromobilu. Výhodou má být i nižší hmotnost díky hliníkové konstrukci.
Nadále si však uchová také konvenční deriváty. Šestiválce vlastní konstrukce přitom podle očekávání doplní 4,4litrový vidlicový osmiválec původem od BMW, který nahradí dosavadní kompresorový pětilitr V8. Důvodem je nejen snazší projití emisními normami, ale také snížení vývojových nákladů na vznik nového agregátu. Architektura nicméně bude přizpůsobena také nejnovější generaci infotainmentu, která má umožnit aktualizace online, vzduchem.
I přes blížící se premiéru si však zákazníci na Range Rover 5 ještě nějakou dobu počkají. Na trh se totiž dostane zřejmě až na jaře 2022. Nabídka se každopádně bude postupně rozšiřovat, dorazit má opět i prodloužené provedení a nově i zmíněný elektromobil, který zřejmě přijde až v pozdějším datu. Dříve totiž vyšlo najevo, že se jeho přípravy pozdržely.