Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Clio bude levnější než předchůdce

Diskuze (86)
Renault oznámil, že čtvrtou generaci Clia chce prodávat o 250 eur, tedy asi 6 tisíc korun, levněji než aktuální provedení.

Nové Clio bude o 250 eur (6.200 Kč) levnější než to stávající. Platí to alespoň pro Francii, kde bude Renault svoji novinku nabízet od 13.700 eur, v přepočtu necelých 350 tisíc korun. Situace u nás proto může být trochu jiná, nicméně slibované zlevnění má reálný základ.

Technický remix

Čtvrtá generace Renaultu Clio totiž není tak moc novým autem, jak by se mohlo zdát. Naopak, Francouzi použili v zásadě stejný recept, jako například Škoda s novým Rapidem. Většina dílů totiž pochází z již existujících modelů. Měřeno výrobními náklady, jen z Nissanu Micra a Renaultu Modus přebírá nové Clio 50 % částí.

Tento postup přináší dvojí úspory. Ušetřilo se na vývoji a díky většímu objemu získá Renault od dodavatelů výhodnější ceny dílů.

Konstrukční základ čtvrtého Clia je evolucí alianční platformy B, která debutovala před deseti lety. Zatím nejnovější verzi používá například nový Nissan Micra, pro Clio ale Renault slibuje další zlepšení, zaměřené hlavně na komfort a odhlučnění.

Nezlevňuje jen Renault

Do značné míry podobný postup zvolil Peugeot. Jeho nová 208 také vychází ze starší 207. Novinka je ve Francii dokonce o tisíc euro levnější než předchůdce a navíc se může pochlubit značným odlehčením konstrukce. Používání existující techniky déle než během života jediné generace automobilky vnímají jako rozumnou cestu ke snížení nákladů na vývoj.

Mimochodem, analytici z IHS Automotive očekávají mezigenerační zlevnění i u nového Golfu. V jeho případě ale bude vycházet paradoxně ze zcela nové techniky – automobilka totiž vyvinula vše od základu nově a počítá se sdílením významných komponentů napříč celou nabídkou svých čtyř hlavních značek.

Diskuze (86)
28. 10. 2012 10:48
ceny
Videl sem cenik, u nas je to drazsi nez Clio III. To co plati u frantíku, neplatí u nás. Cena startuje na 230 tis. Sice bohata bezpecnosti vybava, ale bez klimi a jen s motorem 1,2/54kw. Motor 1,2 Tce/75Kw nebude a je misto nej pomerne drahy trivalec 0,9Tce/66kw za 290 000,- Takze zlate clio III, ktere jsem skoro v plne palbe ve verzi kombi s motorem 1,2/55kw poridil nove za 214 tis.
6. 8. 2012 23:50
Re: Čtvrtá generace Renaultu Clio totiž není tak moc novým a
Golf dostane řadu EA211, která nahradí starší EA111 a EA113, které se v různých modifikacích vyrábí desítky let. EA211 debutovala v Up! a jde o novou konstrukci. Sem patří všechno pod 1,8. Dále by měl dostat třetí generaci EA888. To sice není nová konstrukce, jde "jen" o novou generaci, ale změn není málo. To jsou 1,8 a 2,0 TFSI. Třetí generaci 1,8 od minulého roku postupně zavádí Audi, má ji nová A3, kromě Audi ji nikdo nemá. Na 2,0 se teprve čeká, měla by přijít s Golfem GTI. Diesely budou EA288, opět nová konstrukce, jak 1,6 TDI, tak 2,0 TDI.

Schválně jsem motory vynechal, protože koncern obměňuje průběžně a postupně v celé nabídce. Proto jsem schválně napsal v porovnání s Golfem 6. Sice řadu věcí už člověk viděl jinde, ale odcházející Golf je neměl. Dávno potvrzený je nový aktivní diferenciál, nad kterým bude postavena nová generace XDS. Nahradí tak přibrzďování kol současného systému.

Myslel jsem to tak, že máš novou platformu, nové nápravy (u té zadní jde o evoluci multilinku, jak jinak), nové řešení karoserie (svařování hliníku a oceli), nový elektronický systém, který bude sdílet s Passatem, tedy zvládne stejnou palubní techniku, atd. Z předchozí generace se tam můžou dostat nějaké menší celky. Hlavně u elektroniky, protože jde zase kolikrát o nezávislý vývoj. Jsou snad dva hlavní celky, kde je otazník - převodovka a Haldex.

Když mluvíš o designu... tys to auto viděl?
Avatar - Choochoo
6. 8. 2012 11:01
Re: cena
musim souhlasit
5. 8. 2012 12:07
Re: Čtvrtá generace Renaultu Clio totiž není tak moc novým a
Máš pravdu. Věčně se tomu bránit nedá. Čím víc se tomu bráníš, tím víc tě to přitahuje.
[odkaz]
5. 8. 2012 11:10
Re: motory
Tam bych si spíš počkal na novou 1.4 TCe.