Nový Renault Clio bude levnější než předchůdce
Nové Clio bude o 250 eur (6.200 Kč) levnější než to stávající. Platí to alespoň pro Francii, kde bude Renault svoji novinku nabízet od 13.700 eur, v přepočtu necelých 350 tisíc korun. Situace u nás proto může být trochu jiná, nicméně slibované zlevnění má reálný základ.
Technický remix
Čtvrtá generace Renaultu Clio totiž není tak moc novým autem, jak by se mohlo zdát. Naopak, Francouzi použili v zásadě stejný recept, jako například Škoda s novým Rapidem. Většina dílů totiž pochází z již existujících modelů. Měřeno výrobními náklady, jen z Nissanu Micra a Renaultu Modus přebírá nové Clio 50 % částí.
Tento postup přináší dvojí úspory. Ušetřilo se na vývoji a díky většímu objemu získá Renault od dodavatelů výhodnější ceny dílů.
Konstrukční základ čtvrtého Clia je evolucí alianční platformy B, která debutovala před deseti lety. Zatím nejnovější verzi používá například nový Nissan Micra, pro Clio ale Renault slibuje další zlepšení, zaměřené hlavně na komfort a odhlučnění.
Nezlevňuje jen Renault
Do značné míry podobný postup zvolil Peugeot. Jeho nová 208 také vychází ze starší 207. Novinka je ve Francii dokonce o tisíc euro levnější než předchůdce a navíc se může pochlubit značným odlehčením konstrukce. Používání existující techniky déle než během života jediné generace automobilky vnímají jako rozumnou cestu ke snížení nákladů na vývoj.
Mimochodem, analytici z IHS Automotive očekávají mezigenerační zlevnění i u nového Golfu. V jeho případě ale bude vycházet paradoxně ze zcela nové techniky – automobilka totiž vyvinula vše od základu nově a počítá se sdílením významných komponentů napříč celou nabídkou svých čtyř hlavních značek.