Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový sporťák Ferrari za rohem. Šestiválcová novinka se ukáže ještě tento měsíc

David Bureš David Bureš 16. 6. 2021 • 02:13
13
2
Zobrazit náhledy (13)
Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007) Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007)

Maranellská novinka podle očekávání dostane hybridní pohon s šestiválcem v útrobách. Vsadit chce hlavně na zábavné jízdní vlastnosti.

Ferrari se v posledních desetiletí specializuje na osmiválcové a dvanáctiválcové modely, už léta se však spekuluje o příchodu šestiválcového vozu. Ten by se podle těchto zpráv stal novým základním modelem a oživil myšlenku někdejšího Dina, které na začátku sedmdesátých let používalo právě šestiválcový motor. Nyní je šestiválcové Ferrari už opravdu za rohem!

Automobilka totiž zveřejnila krátkou upoutávku, v níž láká na premiéru „nového sportovního automobilu Ferrari“, která se odehraje ve čtvrtek 24. června. A právě poznámka o „sporťáku“ a nikoliv „superautu“ naznačuje, že se příští týden světu představí právě nový základní model Ferrari.

video

Automobilka jej podle zákulisních zpráv vyvíjí s interním označením F171, přičemž bližší informace o něm zatím neznáme. Není tak jasné, zda půjde o doplnění nabídky, nebo o náhradu za nějaký stávající model.

Měl by každopádně dostat hybridní pohon, kombinující elektromotor právě s nově vyvinutým šestiválcem. Konkrétně se má jednat o třílitrovou V6 s dvěma turbodmychadly. Poháněná mají být každopádně jen zadní kola, což je rozdíl proti jinému hybridu v nabídce Ferrari. SF90 sází na vidlicový osmiválec a hned tři elektromotory, pro zajištění pohonu všech kol.

Moc o novince neprozradily ani prototypy. Naposledy totiž byly zachyceny jen testovací muly s komponenty z LaFerrari. Motor by vzhledem k jejich tvaru měl být tedy uložený uprostřed. Ostatně vůz je přímo cílen na McLaren Artura s obdobnou koncepcí.

Automobil se pak sice představí již v příštím týdnu, první zákazníci se ho ale mají dočkat až v roce 2022, což souvisí s naplněním výrobních kapacit maranellské automobilky.

Až zatím nepojmenovaná novinka s interním označením F171 dorazí na trh, půjde o první sériový vůz s šestiválcem z Maranella od dob Dina 246 GT z počátku sedmdesátých let. Tohle „juniorské“ Ferrari pojmenované podle syna zakladatele značky však znaky Ferrari nikdy oficiálně neneslo, kvůli odlišení od „plnohodnotných“ modelů s osmiválci a dvanáctiválci.

Související články

Témata
17. 6. 2021 15:47
Re: To se mi líbí
Tak naň už odkladáš? ;-) :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
16. 6. 2021 21:54
To se mi líbí
Auto, i to, že to není supersport.
Šestiválec uprostřed zní slibně.
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud