Nový sporťák Ferrari za rohem. Šestiválcová novinka se ukáže ještě tento měsíc
Maranellská novinka podle očekávání dostane hybridní pohon s šestiválcem v útrobách. Vsadit chce hlavně na zábavné jízdní vlastnosti.
Ferrari se v posledních desetiletí specializuje na osmiválcové a dvanáctiválcové modely, už léta se však spekuluje o příchodu šestiválcového vozu. Ten by se podle těchto zpráv stal novým základním modelem a oživil myšlenku někdejšího Dina, které na začátku sedmdesátých let používalo právě šestiválcový motor. Nyní je šestiválcové Ferrari už opravdu za rohem!
Automobilka totiž zveřejnila krátkou upoutávku, v níž láká na premiéru „nového sportovního automobilu Ferrari“, která se odehraje ve čtvrtek 24. června. A právě poznámka o „sporťáku“ a nikoliv „superautu“ naznačuje, že se příští týden světu představí právě nový základní model Ferrari.
Automobilka jej podle zákulisních zpráv vyvíjí s interním označením F171, přičemž bližší informace o něm zatím neznáme. Není tak jasné, zda půjde o doplnění nabídky, nebo o náhradu za nějaký stávající model.
Měl by každopádně dostat hybridní pohon, kombinující elektromotor právě s nově vyvinutým šestiválcem. Konkrétně se má jednat o třílitrovou V6 s dvěma turbodmychadly. Poháněná mají být každopádně jen zadní kola, což je rozdíl proti jinému hybridu v nabídce Ferrari. SF90 sází na vidlicový osmiválec a hned tři elektromotory, pro zajištění pohonu všech kol.
Moc o novince neprozradily ani prototypy. Naposledy totiž byly zachyceny jen testovací muly s komponenty z LaFerrari. Motor by vzhledem k jejich tvaru měl být tedy uložený uprostřed. Ostatně vůz je přímo cílen na McLaren Artura s obdobnou koncepcí.
Automobil se pak sice představí již v příštím týdnu, první zákazníci se ho ale mají dočkat až v roce 2022, což souvisí s naplněním výrobních kapacit maranellské automobilky.
Až zatím nepojmenovaná novinka s interním označením F171 dorazí na trh, půjde o první sériový vůz s šestiválcem z Maranella od dob Dina 246 GT z počátku sedmdesátých let. Tohle „juniorské“ Ferrari pojmenované podle syna zakladatele značky však znaky Ferrari nikdy oficiálně neneslo, kvůli odlišení od „plnohodnotných“ modelů s osmiválci a dvanáctiválci.