Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový sporťák Ferrari za rohem. Šestiválcová novinka se ukáže ještě tento měsíc

David Bureš
Diskuze (2)

Maranellská novinka podle očekávání dostane hybridní pohon s šestiválcem v útrobách. Vsadit chce hlavně na zábavné jízdní vlastnosti.

Ferrari se v posledních desetiletí specializuje na osmiválcové a dvanáctiválcové modely, už léta se však spekuluje o příchodu šestiválcového vozu. Ten by se podle těchto zpráv stal novým základním modelem a oživil myšlenku někdejšího Dina, které na začátku sedmdesátých let používalo právě šestiválcový motor. Nyní je šestiválcové Ferrari už opravdu za rohem!

Automobilka totiž zveřejnila krátkou upoutávku, v níž láká na premiéru „nového sportovního automobilu Ferrari“, která se odehraje ve čtvrtek 24. června. A právě poznámka o „sporťáku“ a nikoliv „superautu“ naznačuje, že se příští týden světu představí právě nový základní model Ferrari.

Video se připravuje ...

Automobilka jej podle zákulisních zpráv vyvíjí s interním označením F171, přičemž bližší informace o něm zatím neznáme. Není tak jasné, zda půjde o doplnění nabídky, nebo o náhradu za nějaký stávající model.

Měl by každopádně dostat hybridní pohon, kombinující elektromotor právě s nově vyvinutým šestiválcem. Konkrétně se má jednat o třílitrovou V6 s dvěma turbodmychadly. Poháněná mají být každopádně jen zadní kola, což je rozdíl proti jinému hybridu v nabídce Ferrari. SF90 sází na vidlicový osmiválec a hned tři elektromotory, pro zajištění pohonu všech kol.

Moc o novince neprozradily ani prototypy. Naposledy totiž byly zachyceny jen testovací muly s komponenty z LaFerrari. Motor by vzhledem k jejich tvaru měl být tedy uložený uprostřed. Ostatně vůz je přímo cílen na McLaren Artura s obdobnou koncepcí.

Automobil se pak sice představí již v příštím týdnu, první zákazníci se ho ale mají dočkat až v roce 2022, což souvisí s naplněním výrobních kapacit maranellské automobilky.

Až zatím nepojmenovaná novinka s interním označením F171 dorazí na trh, půjde o první sériový vůz s šestiválcem z Maranella od dob Dina 246 GT z počátku sedmdesátých let. Tohle „juniorské“ Ferrari pojmenované podle syna zakladatele značky však znaky Ferrari nikdy oficiálně neneslo, kvůli odlišení od „plnohodnotných“ modelů s osmiválci a dvanáctiválci.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

17. 6. 2021 15:47
Re: To se mi líbí
Tak naň už odkladáš? ;-) :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
16. 6. 2021 21:54
To se mi líbí
Auto, i to, že to není supersport.
Šestiválec uprostřed zní slibně.
:-)