Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spekulace o šestiválcovém Ferrari opět ožívají. Dorazit má v roce 2022

Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007)
Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007)
Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007)
Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin (2007)
12 Fotogalerie
Diskuze (1)

Ferrari pracuje na novém supersportu, který užije šestiválcový motor. Agregát shodné koncepce by následně mělo užít také očekávané SUV Purosangue.

Nabídka Ferrari se v posledních letech značně rozkročila, co se však týče motorů, sázejí v Maranellu dlouhá léta výhradně na osmiválce a dvanáctiválce. Již v blízké době se to však má změnit. Už dlouhá léta se totiž spekuluje o příchodu šestiválcového modelu, který se však nyní už skutečně blíží.

Maranellská automobilka totiž aktuálně pracuje na blíže nespecifikovaném superautu s interním označením F171, které by mělo být právě oním modelem s šestiválcem. Pokud se tak skutečně stane, půjde o první sériový šestiválcový vůz z Maranella od dob Dina 246 GT z počátku sedmdesátých let. Tohle „juniorské“ Ferrari pojmenované podle syna zakladatele značky však znaky Ferrari nikdy oficiálně neneslo, kvůli odlišení od „plnohodnotných“ modelů s osmiválci a dvanáctiválci.

I chystané šestiválcové Ferrari bude podle zákulisních zpráv základním modelem značky, který zacílí na vozy typu McLarenu Artura. Jeho uprostřed uložený vidlicový šestiválec má být třílitrový a přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V duchu doby jej navíc doplní elektromotor pro snížení normovaných emisí a dodatečnou sílu. Podobnou koncepci ostatně využívá také Artura - třílitrovou V6 twin-turbo doplňuje o elektromotor, což zajišťuje kombinovaný výkon 500 kW.

Bude se tedy jednat o druhý hybrid v nabídce Ferrari, po SF90, které však kombinuje čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s třemi elektromotory, pro zajištění pohonu všech kol. Naopak Ferrari s interním označením F171 bude výhradně zadokolkou, jednodušší řešení má snižovat jeho cenu a odlišovat vůz od technicky vyspělejšího a silnějšího modelu SF90. Ostatně půjde přece o základní model.

Vzhled F171 je zatím velkou neznámou, moc neprozrazují ani testovací muly využívající vedle maskování komponenty z LaFerrari.

F171 každopádně podle zákulisních zpráv nebude jediné šestiválcové Ferrari následujících let. Třílitrový šestiválec s dvěma turby a elektromotorem by totiž mělo použít také připravované SUV Purosangue. S ním se stejně jako v případě F171 počítá pro rok 2022.

Vstoupit do diskuze (1)