Spekulace o šestiválcovém Ferrari opět ožívají. Dorazit má v roce 2022
Ferrari pracuje na novém supersportu, který užije šestiválcový motor. Agregát shodné koncepce by následně mělo užít také očekávané SUV Purosangue.
Nabídka Ferrari se v posledních letech značně rozkročila, co se však týče motorů, sázejí v Maranellu dlouhá léta výhradně na osmiválce a dvanáctiválce. Již v blízké době se to však má změnit. Už dlouhá léta se totiž spekuluje o příchodu šestiválcového modelu, který se však nyní už skutečně blíží.
Maranellská automobilka totiž aktuálně pracuje na blíže nespecifikovaném superautu s interním označením F171, které by mělo být právě oním modelem s šestiválcem. Pokud se tak skutečně stane, půjde o první sériový šestiválcový vůz z Maranella od dob Dina 246 GT z počátku sedmdesátých let. Tohle „juniorské“ Ferrari pojmenované podle syna zakladatele značky však znaky Ferrari nikdy oficiálně neneslo, kvůli odlišení od „plnohodnotných“ modelů s osmiválci a dvanáctiválci.
I chystané šestiválcové Ferrari bude podle zákulisních zpráv základním modelem značky, který zacílí na vozy typu McLarenu Artura. Jeho uprostřed uložený vidlicový šestiválec má být třílitrový a přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V duchu doby jej navíc doplní elektromotor pro snížení normovaných emisí a dodatečnou sílu. Podobnou koncepci ostatně využívá také Artura - třílitrovou V6 twin-turbo doplňuje o elektromotor, což zajišťuje kombinovaný výkon 500 kW.
Bude se tedy jednat o druhý hybrid v nabídce Ferrari, po SF90, které však kombinuje čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s třemi elektromotory, pro zajištění pohonu všech kol. Naopak Ferrari s interním označením F171 bude výhradně zadokolkou, jednodušší řešení má snižovat jeho cenu a odlišovat vůz od technicky vyspělejšího a silnějšího modelu SF90. Ostatně půjde přece o základní model.
Vzhled F171 je zatím velkou neznámou, moc neprozrazují ani testovací muly využívající vedle maskování komponenty z LaFerrari.
F171 každopádně podle zákulisních zpráv nebude jediné šestiválcové Ferrari následujících let. Třílitrový šestiválec s dvěma turby a elektromotorem by totiž mělo použít také připravované SUV Purosangue. S ním se stejně jako v případě F171 počítá pro rok 2022.