Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen ID. Buzz GTX přichází. Je to nejsilnější Bulli všech dob

Marek Bednář
Diskuze (77)

Nejvýkonnější busík v historii nabízí 250 kW a pohon všech kol, zároveň dvě délky karoserie a dvě kapacity baterie. K mání bude jako pěti-, šesti- i sedmimístný a ve správné konfiguraci utáhne až 1,8 tuny těžký přívěs.

Elektrický „busík“, Volkswagen ID. Buzz, je na světě v osobním i užitkovém provedení už nějaký ten pátek. Dosud mu však chyběla silná verze GTX a pohon všech kol. Právě to se nyní mění.

ID. Buzz dostal druhý elektromotor na přední nápravu, takže má pohon všech kol a kombinovaný výkon 250 kW, tedy 340 koní. Většinu tohoto kombinovaného výkonu dodá silnější zadní elektromotor APP550, který je synchronní s permanentními magnety a nabídne 210 kW (286 k) a 560 Nm. Vpředu pracuje asynchronní elektromotor o 80 kW (109 k) a 134 Nm. Zrychlení na stovku vůz zvládne za 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezená na 160 km/h.

Rovnou bude k mání ve dvou délkách, standardní a prodloužené. S tím se pojí i rozdílná kapacita baterie – krátké provedení má 84kWh baterii, to dlouhé nabídne 91kWh baterii. Užitečná kapacita je 79, resp. 86 kWh. Obě baterie jsou nové, tu slabší je možné nabíjet výkonem až 185 kW, silnější zvládne až 200 kW a obě se z 10 na 80 % za ideálních podmínek dobijí za méně než půl hodiny.

V rámci rodiny ID. Buzz bude také právě verze GTX nejlepší pro tahání přívěsů – utáhne těžší vlek než slabší provedení. Konkrétně to je 1.800 kg u kratší verze, 1.600 kg u delšího provedení. To je o 800, resp. 600 kg víc než u slabších buzzů.

Z elektroniky stojí za zmínku nový parkovací asistent Park Assist Plus, který umožňuje zaparkovat vozu i samočinně; ovládá se skrz smartphonovou aplikaci. Nový je také systém pro bezpečné otvírání dveří, který hlídá, zda člověk neotvírá dveře do cesty projíždějícímu vozu či cyklistovi.

ID. Buzz GTX dostal také větší centrální displej o úhlopříčce 12,9“ s upraveným infotainmentem, který je podle tiskové zprávy jednodušší, intuitivnější a více personalizovatelný. Také je k dispozici hlasový asistent IDA a v budoucnu se můžou majitelé těšit na integraci umělé inteligence ChatGPT.

Po vzhledové stránce verzi GTX prozradí odlišná příď s černou mřížkou. Nové jsou také průduchy po stranách nárazníku a světelný podpis denního svícení, stejně jako kola o rozměru 19“ standardně, 21“ za příplatek. V paletě barev se objevila červená Cherry, která je k mání jen pro GTX.

Interiér je temnější, má černou stropnici pro podtrhnutí sportovního charakteru vozu. Elektricky nastavitelné sedačky jsou potažené mikrovláknem ArtVelours s novým vzorem prošívání, které je vedeno červenou nití.

Vůz může být pětimístný s lavicí v druhé řadě, nebo šestimístný s individuálními sedačkami ve druhé a třetí řadě v obou délkách karoserie. Prodloužená verze může být i sedmimístná, pak má v druhé řadě třímístnou lavici. V pětimístném provedení vůz nabídne 1.121–2.123 litrů pro náklad, prodloužená verze nabídne 1.340–2.469 litrů. Za třetí řadou sedaček prodlouženého provedení je ještě 306 litrů prostoru. Kdy bude ID. Buzz GTX na trhu a v jakých cenách, zatím není známo.

Video se připravuje ...

Marek Bednář
Diskuze (77)

Doporučujeme

24. 3. 2024 10:29
Re: K čemu to bude?
Zase jeden co má komplex z fabií. Mne je úplně jedno kdo mě předjede. 160 je rychlost, kterou s rodinou většinou nejezdim. A to nemluvím o tom ze 160 reálné je na tachaci víc než 170. Takže v rodinném autě to omezeni neva. To jen bezmozci se rozcilujou.
22. 3. 2024 19:37
Re: Buzzík
Vždyť jo ;-)
Avatar - Barry Lyndon
22. 3. 2024 18:20
Re: moc líbí
Však o tom píšu! Pokud spousta věcí mohla zdražit o desítky až stovky procent, tak proč má mít zrovna spotřební daň z nafty to privilegium, že je stále stejná a reálně (ať už v poměru k příjmům a nebo ostatním cenám) je tak daleko nižší než tenkrát... Pak je prostě nafta nesmyslně levná, důchodci jezdí v dvoutunových SUV (ještě před dvaceti lety bylo typické důchodcovské auto Daewoo Matiz, kdo měl Fabii, byl king) a PHM se nesmyslně plýtvá ve starých dieselových krumplech (auto má každý, kdo má do ***e díru). EV nemají proti naftě za 35,90 moc šancí. Být nafta za 55 Kč, byl by ten poměr dost jiný. Přitom by byla pořád reálně levnější než v tom toce 2004.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 10:54
Re: K čemu to bude?
https://www.novinky.cz/…vamberk-40465053

zelené utopie nefungují, pozdravuje pan Švamberk
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 10:54
Re: moc líbí
https://www.novinky.cz/…vamberk-40465053

zelené utopie nefungují, pozdravuje pan Švamberk