Nový Volkswagen T-Roc odhalen únikem! Vypadá jako malý tiguan
Jeden z nejprodávanějších volkswagenů posledních let se brzy dočká nástupce. Současné provedení totiž vychází z již dávno nevyráběného golfu sedmé generace.
SUV a různé crossovery se v uplynulých letech vyšvihly mezi nejprodávanější kategorie aut na celém světě. Jedním z příkladů je například Volkswagen T-Roc, kompaktní model s technikou golfu sedmé generace, která je ovšem již od roku 2020 v zaslouženém důchodu. Na prodejích sesterského SUV se to ovšem neprojevilo. V Německu se totiž loni jednalo o druhý nejoblíbenější nový vůz. Lepší byl pouze Volkswagen Golf VIII. V Česku byl Volkswagen T-Roc v roce s 540 registracemi až na 85. místě.
A právě jedno z nejprodávanějších aut historie se opět stane dárcem techniky očekávané druhé generace t-roku. Podoba očekávané novinky je zatím oficiálně neznámá, díky únikům před celosvětovou premiérou se ovšem můžeme na oblíbený volkswagen podívat už teď.
Design není žádným překvapením. Přední část odpovídá stylu současných volkswagenů v čele s tiguanem, který stojí o něco výš. Nástupce si přesto zachoval specifickou podobu zadní části s ostrým sklonem masivního sloupku C, díky níž připomíná módní SUV kupé.
Platforma MQB Evo přinese větší množství částečně elektrifikovaných pohonů v čele s oblíbenou patnáctistovkou eTSI, jež se standardně pojí se sedmistupňovou dvouspojkou. Chybět by nemusel ani větší čtyřválec 2.0 TSI v konvenční i sportovní podobě. Původní model totiž nabízí také ostré provedení s přídomkem R o výkonu 221 kilowattů.

Vzhledem k vyšší světlosti očekáváme pokračování pohonu všech kol (minimálně u zmíněného sportovního derivátu T-Roc R). Naproti tomu plug-in hybrid 1.5 TSI bude pouze jako předokolka, pokud s ním tedy Volkswagen u t-roku vůbec počítá.
Ve srovnání s aktuálním provedením se můžeme těšit na prostornější interiér, moderní multimédia a kvalitnější materiály. Ani jeden z těchto parametrů není silnou stránkou první generace.
Otázkou zůstává, jestli Němci uvedou též kabriolet. Ten se navzdory svému nevšednímu charakteru vypracoval mezi nejoblíbenější auta se stahovací střechou, protože představuje jedno z mála takových aut s cenou do milionu korun.