Obrácený downsizing: Toyota Sequoia s 4,6 V8 končí, zůstává jen 5,7 V8
V době, kdy v Evropě slýcháme o neustálém zmenšování motorů (stačí vzpomenout na chystané Mondeo 1,0 EcoBoost), se v USA objevila přesně opačná zpráva. Tedy ne, že by tzv. downsizing nebyl běžnou praxí i zde, ale výjimky se přece jen najdou.
Tou nejnovější je Toyota Sequoia, 5,2metrový offroad klasické koncepce, který se prodává pouze v Severní Americe. Vůz, jehož základem je pickup Toyota Tundra, nikdy nenabízel nic menšího než osmiválec. V první generaci to byl motor 4,7 V8, v té druhé (od roku 2007) pak dvojice 4,6 V8 a 5,7 V8.
Hlavní novinkou modelového roku 2013 je vyškrtnutí menšího motoru z nabídky. Napříště Toyota v tomto modelu nabídne jen poctivý 5,7litr.
Mimochodem, zajímavé je i použití HD obrazovek pro zadní pasažéry a přehrávače Blu Ray disků. A zmínku si zaslouží i technika. Sequoia sice stojí staromódně na žebřinovém rámu, má ale mezinápravový diferenciál Torsen a dokonce vzduchový podvozek.