Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Od ledna se stálý zákaz předjíždění pro kamiony rozšíří na 145 km

ČTK
Diskuze (13)

Od 1. ledna se rozšíří zákaz předjíždění pro kamiony nad 12 tun. Trvale bude platit celkem na 145 kilometrech dálnic D1, D5, D8 a D11. Dosud se trvalý zákaz vztahoval jen na 29 kilometrů na D1 a D8. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. 

Přes zimu navíc platí dočasný zákaz na části dálnice D1 na Vysočině, který se vyhlašuje pouze při špatném počasí nebo hustém provozu.

Trvalý zákaz předjíždění pro kamiony se tak od Nového roku rozšíří o 116 kilometrů. Dosud byly zákazové značky na části dálnice D1 mezi Průhonicemi a Prahou a v tunelech Prackovice-Radejčín a Libouchec-Panenská na dálnici D8 a v klimkovickém tunelu na D1.

Nově bude zákaz platit na dalších 11 úsecích. Na D1 budou značky na kilometrech 179,0-203,9 a 205,5-210,3 ve směru na Brno a na kilometrech 210,5-185,85 v opačném směru. Na D5 bude zákaz na kilometrech 0,0-11,5 a 14,8-22,5 ve směru na Plzeň a v opačném směru na kilometrech 14,8-9,0 a 6,0-0,0. Na severočeské D8 bude zákaz ve dvou úsecích, a to od nultého kilometru k devátému ve směru z Prahy, a v opačném směru od šestého kilometru k nultému. Další dva úseky budou ještě na královohradecké D11, a to od nultého do osmého kilometru v obou směrech.

Vedle těchto trvalých zákazů platí už od 1. prosince dočasný zákaz předjíždění pro kamiony na dalších 54 kilometrech D1 na Vysočině. Vynucuje se proměnnými elektronickými značkami a na rozdíl od trvalého zákazu se uplatňuje pouze při nepříznivých podmínkách v provozu. Dočasný zákaz se může uplatňovat pouze do konce února. O jeho zavedení rozhodují podle situace silničáři, případně dopravní policisté.

Poslanci v současnosti řeší i plošné zavedení zákazu předjíždění pro kamiony, s čímž počítá poslanecký návrh novely. Hospodářský výbor Sněmovny v minulém týdnu tento zákaz ovšem ke schválení nedoporučil. Podle většiny poslanců ve výboru stačí dosavadní možnosti zákazu, se kterými počítá aktuální podoba zákona. Zákaz je nyní možné stanovit lokálně dopravními značkami. Právě tuto možnost nyní ministerstvo využilo při rozšíření trvalého zákazu. Úseky ministerstvo vybralo ve spolupráci s policií.

O možném zákazu jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích se mluví od konce loňského roku po kolapsu na modernizovaném úseku D1 na Vysočině.

ČTK
Diskuze (13)

Doporučujeme

21. 12. 2019 20:19
Re: zajebanci
Kamióny sú pliaga všade, kam prídu. Ale je to problém komplet systému dopravy. je to na hlavu, ale kamión vyjde lacnejšie a je rýchlejší ako železnica, holt teda bude niekde chyba. A síce v tom, že tovar šíbujeme krížom-krážom cez kontinenty, od bateriek do hodiniek, cez potraviny až napr. po autá. Kamióny na diaľkovú dopravu zrušiť, obmedziť povedzme do 200 km, na dlhšie trasy železnica. Ale to by sa muselo riešiť globálne, no to asi nejde, lebo by to niečomu pomohlo. Radšej budú globálne riešiť emisie, migrantov a podobne...
Avatar - Ozzman
21. 12. 2019 08:42
Re: Zákazy hlupáků pro hlupáky
Každý, kdo nepředjíždí, má jet vždy v 1. pruhu, pokud se nejedná o souběžnou jízdu...! To ale nezvládají ani řidiči osobáků, kteří jezdí v prostředním či levém pruhu a pravý je prázdný....

Jinak kamiony ti zasekají bezproblémů všechny 3 a zažil jsem v Německu i 4 pruhy... značka je nezastaví..
Avatar - Ozzman
21. 12. 2019 08:40
Re: Mám obavy.....
Ha ha :D Myslíš si, že si z toho kamiony něco dělají? Po celé Evropě na to se.ro.u. I v Německu, kde to je dáno značkou a ty jedeš na neomezeném úseku 200 (Hamuna 180, tomu to víc nejede :D), tak ti to tam klidně pošle kamion, mnohdy i na víceproudém úseku ucpou všechny pruhy.
Avatar - JirkaV8
21. 12. 2019 02:09
Zákazy hlupáků pro hlupáky
Všude v normálním světe se dálnice staví - 3 - proudé. My jsme měli unikátní šanci tohle zrealizovat, že se D1 opravuje. Místo toho jsme situaci zmeškali. Kamiony mají jezdit 1+2 pruh, auta 2+3 pruh. Dokud se tohle nezrealizuje, jedná se pouze o sabotáž zodpovědných míst na veřejnost. Nic víc, nic míň. Zákaz nic neřeší a neprospěje nikomu.

Úplně stejně, jak se stavěly předražené koridory pro Pendolino aby nemuselo jezdit 120 ale 160. Jsem říkal hned, to je málo, když už to děláte, udělejte to aspoň na 200 při jedné práci. Ne, někdo se napakoval a nyní, jé ČR za dob Rakousko Uherska železničářská velmoc nemá rychlovlaky když kde kdo má. No co, my uděláme se zpožděním ne 20-30 let, ale 50 let a na x pokusů. Problém je v nesystematické práci vlád. Každý se 1 rok rozkoukává, 2-3 rok pracuje, 4 rok dělá malá domů protože ví, že končí. Další partaj na nic nenavazuje a točí kormidlem opačným směrem.
20. 12. 2019 19:41
zajebanci
Nečetl jsem to, jen kdykoli vidim nekde neco o kamionech tak si vybavim ty desítky situací který s nima mam. Vadí mi a je mi jedno co vozí. Prostě pořád nějakej problém. Jakmile nejedou ve vláčku za sebou a vymejšlí je to špatně. Kamiony zakázat :D