Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbyt automobilky Škoda v pololetí klesl téměř o třetinu

ČTK ČTK 18. 7. 2020 • 06:57
24
10
Zobrazit náhledy (24)
Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny

Automobilce Škoda Auto v letošním prvním pololetí klesl meziročně odbyt o 31,3 procenta na 426.700 vozů. Oznámil to mateřský koncern Volkswagen.

Automobilový trh letos výrazně zasáhla koronavirová krize. V červnu se už ale odbyt Škody Auto meziročně snížil pouze o 16 procent na 94.600 vozů po květnovém propadu o více než 45 procent.

Celý koncern Volkswagen v pololetí dodal zákazníkům 3,893 milionu vozů. Jeho odbyt se tak meziročně snížil o 27,4 procenta. V samotném červnu koncernový odbyt meziročně klesl o 17,5 procenta na 804.100 vozů, zatímco v květnu se propadl zhruba o třetinu.

Koronavirová krize měla v automobilovém sektoru negativní dopad na poptávku i na výrobní aktivity. Škoda Auto koncem dubna obnovila výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Škoda Auto vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

video

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v České republice téměř 34.000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.

Tento měsíc Škoda Auto oznámila, že předseda představenstva Bernhard Maier končí po necelých pěti letech v čele podniku. Jeho nástupce zvolí představenstvo v srpnu.

Důvody Maierova odchodu firma nesdělila. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. V médiích se delší dobu objevují zprávy, že Volkswagenu vadí úspěch Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Související články

Témata
19. 7. 2020 22:04
Re: Kapitalismus?
To mate pravdu, ale takhle funguje trh, kde je dobre konkurencni prostredi.

V ekonomiii se take velka cast venuje odvetvim oligopolnim - tem, kde je jen par konkurentu a je tezke do nej vstoupit.

To je pripad automobiloveho prumyslu. Ikdyz to neni oligopol z te definice, ze vam nekdo brani na trh vstoupit, stale jeste je to na hranici nemozneho udelat novou automobilku. Potrebujete obrovsky kapital.

No a tak se ten trh take oligopolne chova. Tj. kdyz nikdo nezlevni, tak nikdo nezlevni a je to.
Kdyz zlevni jeden, treba Hyundai, tak dobry, proda toho vic, ale jde o prd, protoze jeho kapacity jsou jen takove, jake jsou a tim to hasne. Vic toho nevyrobi a tudiz toho vic neproda.
V ramci situace "30% prodeju dolu" je to konkurentum jedno, pro ne je vyhodnejsi cenu nechat nebo klidne i zdrazit. Kdyz dojdou prachy, tak si pujci no a co. A kdyz to nestaci, tak nekoho vyhodi a je to.

Navic zacnou brecet u statu ze "bee bee ono mi to nejde" a staty jim nalijou dotace na srotovny, na elektricky auta, odpusti jim dane na dalsich 10 let atd. atd. jen aby jim v te krizi vyhodili co nejmin lidi, protoze to pak ti politici pridou o ty svy hlasy.

No a z eraru se tem politikum vyhazuje snadno, zejo, to je nic nestoji. To zaplati danovy poplatnik...

No a tak pokud nejsi blbej a jsi zaroven dostatecny hovado, tak tu cenu radsi zvednes. A dostatecny hovada v tom managementu obecne jsou, s tim problem neni.

Jo a kartel to samozrejme neni, nikdo se dohadovat nemusi, proste tu cenu drive ci pozdeji zvednou i ostatni, protoze to proste vsechno vedi taky. Je to takove verejne tajemstvi.

Kdyby totiz mezi sebou rozjeli cenovou valku, bude je to vsechny bolet jeste mnohem vic a vysledkem jsou mozna levna auta, ale jeste vetsi ztraty. A ztraty nidko nechce a levna auta prodavajici uz vubec nechteji :-)

Je to cynicke, ja vim, ale je to tak.

PS: k te cenove valce samozrejme tak ci onak dojde, ale nemyslim si, ze ted. Ale je to jen subjektivni nazor a kdykoliv se to muze zlomit, klidne zitra. Ale podle me az se situace zacne zlepsovat a pujdou ty dopady lepe cist / analyzovat, potom teprve dojde k tranformaci a novemu kolecku "divide and conquer" (rozdel a panuj)
19. 7. 2020 21:47
Hurá
Čím méně odpadu vovcí, tím míň emisí a míň bouraček.. všimli jste si že 80% bouraček zaviní dementi v oktach ? Myslí si že mají super auto a mají ***..
19. 7. 2020 16:48
Kapitalismus?
Normálně funguje přeci kapitalismus tak, že když potřebuju víc prodávat a mám na výrobku dost vysokou vatu, že jej zlevním. Ale Škoda přitom v dubnu celkem citelně zdražila...
Avatar - xxc
19. 7. 2020 04:36
Re: Má bejt?
Ved je to v podstate pravda, cim menej sa toho vyrobi, tym viac sa usetri priroda.
18. 7. 2020 23:43
Re: vwvw
čechy čechum a škodovku nechat zkrachovat :D at jakože máte na duchod eskadro !!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku