Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Suzuki Vitara: Martin Vaculík a bazarová podpultovka!

Martin Vaculík Martin Vaculík 24. 6. 2022 • 06:59
35
2
Zobrazit náhledy (35)
Suzuki Vitara Motorizace 1.0 BoosterJet a 1.6 VVT mají pětistupňovou převodovku, zbytek šestistupňovou. Překvapivě se neliší zpřevodování předokolek a čtyřkolek, nemusíte tak mít obavu, že by verze AllGrip na dálnici příliš „řvaly“. V roce 2018 byl zaveden algoritmus, který zabraňuje přílišnému naředění oleje benzinem. Je zcela jednoduchý – počítá starty. Čtyřkolka AllGrip je zde k tomu, abyste opatrně vyjeli k chalupě. Kdo si bude hrát na rallye, tomu ji systém tepelné ochrany rychle odpojí. Multimediální systém dokázal nabídnout zrcadlení telefonu už v roce 2015, což u levných aut opravdu nebyl standard. Rozvor náprav jen 2500 mm znamená, že vzadu není místa nazbyt V roce 2018 se radar přesunul do spodní části nárazníku, a hlavně se stal již naprosto spolehlivým. Do faceliftu z něj tak nemusíte mít strach. Suzuki Vitara Zavazadelník je malý – pouze 375 l. Rodiny udělají lépe, když si koupí delší model S-Cross, který nabízí aspoň 430 l. S příchodem 48V hybridu se objevila i nová generace čtrnáctistovky K14D. Kompletně přepracovaná, ale s turbodmychadlem stále ovládaným obtokovou klapkou. Tříválec 1.0 BoosterJet/82 kW (nalevo) nebyl špatný, ale ani o mnoho úspornější než čtrnáctistovka (napravo), která udivovala dynamikou Suzuki Vitara Radar, který se skrývá v logu výrobce, zlobí. Zda jej vůz má, poznáte dle tlačítek nalevo pod volantem. Suzuki Vitara Přední světlomety se paradoxně nezměnily s faceliftem v roce 2018, ale až s příchodem verze Hybrid v roce 2020. Od té doby svítí diodami na blízko i do dálky, a to i u základních verzí. Suzuki ukazuje, že s pohonem všech kol není nutná víceprvková náprava. Že stačí i obyčejná vlečená a ani to nejezdí vyloženě špatně. Špatné sjíždění zadních pneumatik bohužel nemá jiné řešení než výměnu celé nápravy Dacia Duster II Mitsubishi ASX Vozu byly vytýkány tvrdé plasty palubní desky. Překvapivě po letech vypadají k světu a jsou odolné proti poškození. Klasický hydrodynamický automat je velkou výhodou modelu. Estetických opotřebení bylo v interiéru nečekaně málo. Praskající koženka na boku sedačky a loupající se volant jsou nejčastější místa, kde vitara trpí. Estetických opotřebení bylo v interiéru nečekaně málo. Praskající koženka na boku sedačky a loupající se volant jsou nejčastější místa, kde vitara trpí. Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet Měření komprese přineslo překvapení – třetí válec bez tlaku. Naštěstí to byla jen taková chvilková indispozice. Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet Červená barva se na slunci ráda vyšisuje, zejména na plastových dílech. Rudé suzuki tak trpí tím samým čím červená Škoda Fabia. Přední dveře už se otevíraly jako víko od popelnice – prostě zcela bez odporu. Jejich vrzající omezovač někdo namazal, teď už musí přijít výměna. Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet

Když poslední vitara od značky Suzuki v roce 2015 přišla, moc jsme nechápali, proč by si ji měl někdo koupit. Rozvor o 10 cm kratší než u modelu S-Cross, terénní průchodnost proti původním vitarám třetinová. Trh nás překvapil a z vozu je hit, v bazarech pak absolutní podpultovka.

S rozvorem náprav 2500 mm a zavazadelníkem 375 l se vitara nehodí do role rodinného auta, přesto se stala koloritem české krajiny. Když jdete na procházku Českým rájem a uvidíte fakt pěknou chaloupku s vzorně udržovanou zahradou, nápadně často tam stojí poslední vitara. Sedm let po uvedení na trh by jich měly být bazary plné a zájemce by neměl mít problém najít tu pravou. Jenže opak je pravdou.

Radši bez radaru

Ti lidé, kteří mají hezkou chalupu v Českém ráji, už nechali byt v Praze dětem a celoročně tam bydlí. A vitaru si koupili jako poslední auto na důchod. Neprodají, a to i proto, že není co koupit. Českému zastoupení se v posledních letech stále hůř daří uspokojovat poptávku a na nové vitary se čeká už skoro jako na žigulíky za socialismu. Rok od roku rostoucí ceny nových vitar přinášíme v samostatné tabulce a není to nic specifického jen pro tento model – zdražují všechna auta. Ale o důvod víc prostě neprodávat, zvlášť když ta vaše vitara je ještě stará poctivá šestnáctistovka, kterou s faceliftem v roce 2018 přestali nabízet. Když tak v bazaru objevíte vitaru za 300.000 Kč, půjde o individuální dovoz a buďte fakt opatrní, aby nebyla havarovaná a špatně opravená či neměla jednu ze dvou typických závad. Tou první je radar v logu výrobce, který systémově selhával a po záruce vyjde na 33.000 Kč. Jeho závada je protivná v tom, že se varovné hlášení o nedostupnosti bezpečnostních „samobrzdicích“ asistentů objeví obvykle až v průběhu jízdy. Je trvalé a blokuje vám celý displej. Maska vozu s radarem je obtížně rozpoznatelná – pomůže tlačítko uvnitř či znalost úrovně výbavy. V základní verzi Comfort nebýval nikdy, ve střední Premium pak jen v kombinaci s pohonem 4x4 a ve vrcholných modelech Elegance či S na opak vždy. Míříme k tomu, že u vitar z let 2015 až 2018 neuděláte chybu, když pro jistotu zvolíte vůz bez radaru. Po modernizaci už je to jedno, protože se přešlo na spolehlivější provedení, umístěné dole v nárazníku.

Seřídíme výměnou nápravy

Rozhodně si nechte změřit geometrii vozidla. S touto věcí by u vitary jinak vůbec nebyl problém, neboť i verze 4x4 používají jednoduchou vlečenou nápravu, jakou měla Škoda Favorit. Logicky zde nejsou žádné pohyblivé ani seřizovací prvky, které by mohly zreznout nebo se v nich vytvořit vůle. Ale pak ani není jak řešit, když se zjistí, že se vzadu špatně sjíždějí pneumatiky. U aut vyrobených do roku 2018 se výrobci podařilo vyslat do světa neupřesněně velkou sérii špatně svařených náprav, které po změření geometrie ochotně mění za nové. Primárně u aut v záruce, ve zvláštních případech i po ní. Když se však s autem z bazaru poprvé objevíte ve značkovém servisu a místo pozdravu po něm chcete novou nápravu, není vaše vyjednávací pozice nejlepší.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Odemknout článek

Už mám předplatné -

Doporučujeme

Témata
Avatar - Jenik3
25. 6. 2022 12:36
Re: Grand Vitara byla užasná!
Nemyslim, ze by byla nestestim. Je to sikovne kratke auto, ktere si naslo velky pocet majitelu. Je to sazka na jistotu.
Avatar - superkutil
24. 6. 2022 18:26
Grand Vitara byla užasná!
Současná Vitara je neštěstí. Malá a srovnatelná s S-CROSS. Kdyby obnovili Grand Vitaru, tak by to byl trhák.