Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 1007: Unikátní posuvné dveře jako hlavní zdroj problémů?

Peugeot 1007
Originálním prvkem 1007 byl koncept interiéru Caméléo, který umožňoval rychlou výměnu některých panelů a také části polstrování sedadel. Kdo si chtěl snadno změnit barevné ladění kabiny, mohl si tak koupit nový kit v požadovaném stylu. Dnes už je jejich nabídka omezená, stále se ale dají koupit nové, zabalené kusy třeba na ebay.com, kde stojí kolem 4000-5000 Kč.
Originálním prvkem 1007 byl koncept interiéru Caméléo, který umožňoval rychlou výměnu některých panelů a také části polstrování sedadel. Kdo si chtěl snadno změnit barevné ladění kabiny, mohl si tak koupit nový kit v požadovaném stylu. Dnes už je jejich nabídka omezená, stále se ale dají koupit nové, zabalené kusy třeba na ebay.com, kde stojí kolem 4000-5000 Kč.
Jediné vozy s podobnými dveřmi jako 1007 byly Suzuki Alto Slide Slim z 80. let a soudobá Toyota Porte (2004–2012), oba určené pouze pro japonský trh. Posledně jmenovaná měla podobnou karoserii a rozměry jako peugeot, posuvné dveře však byly pouze na straně spolujezdce. Byla ale úspěšnější a dočkala se i druhé generace.
61 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (2)

Peugeot 1007 umí rychle zaujmout, maličké MPV má totiž netradiční, elektromotoricky posuvné dveře. To ale na voze, který se už dá pořídit za trochu více než jeden průměrný plat, může být zároveň hlavním zdrojem problémů.

Počátkem tisíciletí se Peugeot rozhodl experimentovat a jako nástupce maličkého 106 si přichystal hned dva modely. Standardní 107, vyvinutý spolu s Toyotou, doplnil ještě odvážný typ 1007, vezoucí se na tehdejší popularitě MPV. Nabídl tedy vysokou karoserii, a především dvojici posuvných dveří, ačkoliv šlo pouze o třídveřové auto dlouhé jen 3, 73 metru. Novince předcházel koncept Peugeot Sésame, představený v roce 2002 na pařížském autosalonu a testující reakci publika. Už o dva roky později se v téměř nezměněné podobě dostal do prodeje. Techniku sdílel s o číslo větším Peugeotem 207 nebo Citroënem C3, stál totiž na nové platformě PF1.

Prodejní hit si však Peugeot nevytvořil, 1007 bylo naopak jedním z největších prodejních propadáků značky, a tak se odebralo do historie už v roce 2009 – bez faceliftu, po pouhých pěti letech produkce a asi 120.000 prodaných vozech. V bazarech přesto nejde o úplnou vzácnost, na českém trhu jsou vždy v nabídce nižší desítky vozů, v Německu stovky kusů. S cenami začínajícími pod 40.000 Kč může jít o zajímavou alternativu pro městské cestování.

Elektrické experimentování

Největší obavy u ojetých kusů míří oprávněně k netradičním dveřím. Ty jsou totiž vždy ovládané elektromotoricky, manuální verzi Peugeot nikdy nenabídl. A zrovna v období, kdy se 1007 prodávalo, francouzské vozy spolehlivou elektronikou zrovna neprosluly. Může se tak stát, že 42 kg vážící dveře prostě přestanou fungovat. Celý systém naštěstí není tak složitý, jak se může zdát, a s trochou šikovnosti se dá opravit i doma v garáži. Nemusí ale hned jít o závažný problém a občas pomůže dveře resetovat. K tomu je nutné nastartovat motor, dveře manuálně zcela otevřít, poté ručně zcela zavřít a nakonec vypnout motor. Pokud toto nepomůže, je ještě dobré zkontrolovat obě pojistky a také kontakty dveří – pokud jsou zanesené, očistěte je jemným brusným papírem.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)