Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 1007: Unikátní posuvné dveře jako hlavní zdroj problémů?

Svět motorů Svět motorů 16. 8. 2022 • 15:51
61
2
Zobrazit náhledy (61)
Peugeot 1007 Interiér není na první pohled příliš odvážný, potěší alespoň praktičností. Velmi dlouhá palubní deska ubírá místo v interiéru, na jejím vrchu ale Peugeot udělal odkládací police. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Malý displej na palubní desce zobrazuje kromě výletnických záznamů a údajů o spotřebě také informace z rádia. Na testovaném kusu je už poněkud vybledlý, na vině budou miniaturní žárovky za samotným panelem. Někteří majitelé 1007 je vyměňují za svítivější a spolehlivější diody LED. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Dveře se ovládají tlačítkem na ovladači, z kabiny pak tlačítky po stranách. Samozřejmě je možné použít také kliku, která ale není tak citlivá, jak by se mohlo zdát, a je potřeba s ní pořádně pohnout. Peugeot 1007 Vzadu je prostor jen pro dva cestující, kteří mají plnohodnotné sedačky, a také dostatek místa pro nohy a hlavu. Horší je jen přístup dozadu, stejně jako ve většině třídveřových aut. Kontakty dveří jsou zde krásně čisté, to samé platí z větší části i pro kolejnice, které by si už ale trochu pročištění zasloužily Kontakty je nutné udržovat čisté, jinak mohou dveře selhávat, nebo se třeba také odemykat při jízdě. Vhodným prostředkem je velmi jemný brusný papír, pokud jsou už špinavé. Koroze se začala projevovat například v motorovém prostoru, kde je teprve v počátku, její řešení ale bude náročnější. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Údajně se objevilo několik případů, kdy se v myčce vlákna válce namotala na vnější kliky dveří, které se poté otevřely. Myčka následně důkladně vytopila auto a jeho posádku. Peugeot proto přidal upozornění, že vůz v myčce musí být pokaždé uzamčený. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Kufr 1007 je s 246 litry maličký, lze ale zvětšit posunutím sedaček, samozřejmě na úkor místa pro nohy. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Dříve sytá zelená barva už začala na plechových dílech blednout. Zatímco na plastových náraznících si nechává původní odstín, nejznatelnější je rozdíl na kapotě. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Peugeot 1007 Na sloupku A se už navíc projevuje další typický jev starších peugeotů: loupání svrchní ochranné vrstvy laku. Peugeot 1007 Peugeot 1007 Kolejnice by se měla také zbavovat nečistot, které se kvůli jejímu tvaru usazují docela snadno. Rozhodně se nesmí mazat, může to vést k selhání pojezdů. Kontakty dveří jsou zde krásně čisté, to samé platí z větší části i pro kolejnice, které by si už ale trochu pročištění zasloužily Peugeot 1007 Peugeot 1007 Akční člen ve dveřích je zdrojem většiny problému a naštěstí je relativně snadné jej vyměnit, nejtěžší část představuje odmontování dveřních panelů. Náročnější je dostat se k akčnímu členu ve sloupku B, který se ukrývá pod spoustou dalších komponent. Akční člen ve dveřích je zdrojem většiny problému a naštěstí je relativně snadné jej vyměnit, nejtěžší část představuje odmontování dveřních panelů. Náročnější je dostat se k akčnímu členu ve sloupku B, který se ukrývá pod spoustou dalších komponent. Páčka na otvírání kapoty je vetchá a často se uvolňuje ze svého úchytu

Peugeot 1007 umí rychle zaujmout, maličké MPV má totiž netradiční, elektromotoricky posuvné dveře. To ale na voze, který se už dá pořídit za trochu více než jeden průměrný plat, může být zároveň hlavním zdrojem problémů.

Počátkem tisíciletí se Peugeot rozhodl experimentovat a jako nástupce maličkého 106 si přichystal hned dva modely. Standardní 107, vyvinutý spolu s Toyotou, doplnil ještě odvážný typ 1007, vezoucí se na tehdejší popularitě MPV. Nabídl tedy vysokou karoserii, a především dvojici posuvných dveří, ačkoliv šlo pouze o třídveřové auto dlouhé jen 3, 73 metru. Novince předcházel koncept Peugeot Sésame, představený v roce 2002 na pařížském autosalonu a testující reakci publika. Už o dva roky později se v téměř nezměněné podobě dostal do prodeje. Techniku sdílel s o číslo větším Peugeotem 207 nebo Citroënem C3, stál totiž na nové platformě PF1.

Prodejní hit si však Peugeot nevytvořil, 1007 bylo naopak jedním z největších prodejních propadáků značky, a tak se odebralo do historie už v roce 2009 – bez faceliftu, po pouhých pěti letech produkce a asi 120.000 prodaných vozech. V bazarech přesto nejde o úplnou vzácnost, na českém trhu jsou vždy v nabídce nižší desítky vozů, v Německu stovky kusů. S cenami začínajícími pod 40.000 Kč může jít o zajímavou alternativu pro městské cestování.

Elektrické experimentování

Největší obavy u ojetých kusů míří oprávněně k netradičním dveřím. Ty jsou totiž vždy ovládané elektromotoricky, manuální verzi Peugeot nikdy nenabídl. A zrovna v období, kdy se 1007 prodávalo, francouzské vozy spolehlivou elektronikou zrovna neprosluly. Může se tak stát, že 42 kg vážící dveře prostě přestanou fungovat. Celý systém naštěstí není tak složitý, jak se může zdát, a s trochou šikovnosti se dá opravit i doma v garáži. Nemusí ale hned jít o závažný problém a občas pomůže dveře resetovat. K tomu je nutné nastartovat motor, dveře manuálně zcela otevřít, poté ručně zcela zavřít a nakonec vypnout motor. Pokud toto nepomůže, je ještě dobré zkontrolovat obě pojistky a také kontakty dveří – pokud jsou zanesené, očistěte je jemným brusným papírem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata
16. 8. 2022 17:29
Re: Tak už je to nie je len Premium ale Premium+?
Třeba je to odtupňovaný a přijde ješte Premium++ … a obsahem bude ještě větší kulový :-[]
16. 8. 2022 17:12
Tak už je to nie je len Premium ale Premium+?
Alebo to nie je plus, ale krížik... kto si to zaplatí a prečíta, bude potrebovať lekárske ošetrenie... :-[] :-[] :-[]