Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Audi Q2 přijíždí s desítkami odladěných detailů

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Audi představuje modernizované kompaktní SUV Q2, které by mělo zaujmout nespočtem detailů odladěných do vrcholné podoby.

Začněme například od designu exteriéru, který je po vzoru novějších modelů zas o něco hranatější. To platí především pro výraznou osmiúhelníkovou masku chladiče Singelframe, která dostala ještě výraznější vzhled. Na důraznosti ovšem přidávají i zvětšené nasávací otvory v rozích předního nárazníku, které elegantně navazují na otevřenou středovou část.

Vedle důrazu na agresivitu ovšem nechybí ani důraz na tradice a moderní technologie. Na tradice by měly odkazovat úzké otvory mezi maskou chladiče a kapotou které budou dostupné ve výbavách Advanced a S line. Moderní technologie pak zastupují standardní přední LED světlomety, které mohou být doplněny o adaptivní funkci LED Matrix.

Při pohledu z boku se toho moc nezměnilo, přesto může nová Q2 zaujmout několika novými laky a dekory. Nabídka laků karoserie se rozrostla o celkem pět odstínů, vnější panely na střešních C sloupcích mohou být v závislosti na výbavové linii černé, šedé či stříbrné a pro povrchové díly ve spodní části karoserie jsou k dispozici tři varianty: základní černá se zrnitou povrchovou úpravou, šedá Manhattan pro linii Advanced nebo barva karoserie ve verzi S line.

Vzadu se opět setkáváme s lehce přepracovaným nárazníkem, jehož design navazuje především po krajích na design předního nárazníku. Nechybí naznačený difuzor s falešnými koncovkami výfuku a svítilny s LED technologií. Ty přitom mohou být vybaveny standardními či dynamickými blinkry (v kombinaci s LED Matrix světlomety).

Změny v interiéru nejsou příliš výrazné, přesto nejsou nepostřehnutelné. Audi upravilo například vzhled výdechů ventilátorů, vyměnilo hlavici voliče převodovky a pohrálo si s materiály. Namísto Alcantary se tak v interiéru objevuje mikrovlákno Dinamica, které by mělo nabídnout neméně působivý zážitek na dotek. Audi navíc ze všech druhů a barev interiéru sestavilo rovnou osm paketů.

Napůl cesty mezi designem a technikou je technologické vybavení interiéru. Nižší modely Audi Q2 budou stále vybaveny tradičními analogovými budíky, u vyšších výbav se však zákazníci dočkají plně digitálního přístrojového štítu Audi Virtual Cockpit s úhlopříčkou 12,3“.

Uprostřed palubní desky je pak umístěn nezávisle stojící 8,3 palcový dotykový displej multimediálního systému MMI Navigation, který nabídne i ovládání hlasem či prostřednictvím otočného tlačítka na středové konzole (MMI Touch). Kvalitní audio-zážitek přitom může zajistit volitelný audio-systém Bang&Olufsen s 14 reproduktory o výkonu 705 W.

Novinka samozřejmě nabídne pokročilou a sofistikovanou elektroniku, včetně LTE přenosu dat a služeb Audi Connect. Z asistenčních systémů pak můžeme jmenovat Audi pre sense front s radarovým senzorem nebo funkci upozornění na vyjetí z pruhu. Na přání je pak možné vybírat z asistenčních paketů „Drive“, „Safety“ a „Park“.

První jmenovaný přitom nabídne i nový „highendový“ systém pro automatizovanou jízdu, jehož součástí je i kapacitní volant. Vůz tak vnímá přítomnost rukou řidiče na volantu a nenutí ho k jakýmkoliv manévrům. Novinka by navíc měla fungovat v poměrně vysokém rozsahu rychlostí.

A konečně se dostáváme i k pohonným jednotkám. Nová Audi Q2 bude dostupná s celkem pěti motory. Tři jsou benzínové TFSI a dva naftová TDI. Největší novinkou je přitom zážehový motor 1.5 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) s maximálním točivým momentem 250 N.m, který může být kombinován s šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým automatem.

Motor má navíc funkci deaktivace třetího a čtvrtého válce, díky čemuž by měl nabídnout velice sympatickou spotřebu v rozmezí 5,1 až 5,4 l/100 km a mise CO2 v rozmezí 116 až 124 gramů CO2 na kilometr. Nechybí ovšem ani technologie Twindosing s dvojicí SCR katalyzátorů.

Pro některé motorizace bude v nabídce i pohon všech kol, který využívá vícelamelovou mezinápravovou spojku nové generace. Ty by měla být zhruba o jeden kilogram lehčí a díky uložení v olejovém kruhu by měla rovněž přispívat k hospodárnosti provozu.

Vůz nabízí ve standardní výbavě progresivní řízení, které by mělo zlepšovat ovladatelnost ve vyšších rychlostech. Na přání je pak možné dodat sportovní podvozek, který sníží světlou výšku o 10 mm. Alternativou je podvozek adaptivní s elektronicky řiditelným tlumiči, který nabídne ještě větší rozsah mezi krajním komfortním a sportovním nastavením.

V podbězích nalezneme kola začínající na rozměru 205/60 R16. Na vrcholu nabídky pak stojí 19“ kola z nabídky Audi Sport, která nazouvají pneumatiky o rozměru 235/40. V nabídce se navíc objevily tři zcela nové designy kol.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme