Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 Sportback a Sedan přijíždí s výkonem 310 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 8. 2020 • 06:11
53
20
Zobrazit náhledy (53)
Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sedan Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback Audi S3 Sportback

Ostrý hatchback i sedan slibují ještě více sportovnosti, síly i potěšení z jízdy. A mají k tomu skvělé předpoklady.

Pod kapotou nové generace modelů S3 se ukrývá 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který nabídne maximální výkon 228 kW (310 k) a maximální točivý moment 400 N.m. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka S-tronic a nechybí ani inteligentně řízený pohon všech kol quattro, který je součástí standardní výbavy.

Ať už se zájemce rozhodne pro menší Sportback či elegantnější Sedan, pokaždé se dočká akcelerace z 0 na 100 km/h v čase 4.8 sekundy a maximální rychlost obou vozů byla elektronicky omezena na 250 km/h.

Ruku v ruce s navyšováním výkonu šly i úpravy podvozku. Ve srovnání se standardním modelem A3 jsou modely S3 o celých 15 mm blíže silnici a standardně stojí na 18“ litých kolech, za kterými se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Na přání ale Audi vůz osadí i 19“ ráfky nebo červeně lakovanými třmeny brzdičů.

Standardní sportovní podvozek může být navíc na přání dodán s elektronicky řízenými tlumiči, které se dokáží přizpůsobit podmínkám na vozovce, jízdním situacím a požadavkům řidiče během tisíciny sekundy. Oproti předchůdci navíc nabídnou ještě větší rozsah mezi krajním nastavením mimořádného komfortu či nekompromisní sportovnosti.

video

Kromě změn technických došlo i ke změnám estetickým. Přídi dominuje maska chladiče Singleframe s mřížkou tvořenou velkými kosočtvercovými prvky v kombinaci s výraznými otvory pro přívod vzduchu. Vzadu si můžeme všimnout čtveřice koncovek výfuku, výrazného difuzoru a ztmavených světel. Na přání je pak možné příď vozu vybavit i LED Matrix světlomety s 15 LED segmenty.

Interiér nabízí palubní desku zaměřenou na řidiče, která zaujme například výraznými výdechy ventilace. V kapličce přístrojů nalezneme 10.25“ digitální přístrojový štít, volitelně je ovšem možné objednat i Audi Virtual Cockpit (včetně verze Plus) o úhlopříčce 12,3 palce. Přístrojové desce dominuje 10,1“ dotykový displej a na přání je možné vůz vybavit i průhledovým displejem (HUD).

Pro řidiče a spolujezdce jsou přichystána nově vyvinutá sportovní sedadla, jejichž čalounění je v sériové výbavě z velké části tvořeno z recyklovaných PET lahví a doplněno stylovým kontrastním prošíváním. Volant se sportovně zploštěnou dolní stranou je pak již klasika.

Interiér dále zaujme novou pákou voliče převodovky S-tronic, ozdobným obložením z hliníku nebo karbonového kompozitu a klikami dveří, jejichž design připomíná tvarové řešení světlometů.  Milovníky kvalitní hudby pak jistě potěší prémiový audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem. Pozoruhodná je ovšem i technologická výbava vozidla.

Díky nové generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB 3 nabídnou nové modely S3 řadu zajímavých funkcí. Mezi ně patří například komunikace se semafory Car-to-X, konektivita s chytrými telefony prostřednictvím aplikace myAudi nebo funkce Audi Conner key, díky které lze vůz odemknout pomocí chytrého telefonu.

Mezi asistenčními systémy nebude chybět například Audi pre sense front, asistent pro vyhýbací manévry s asistentem pro odbočování a asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Na přání budou dostupné asistenční systémy pro změnu jízdního pruhu, asistent pro vystupování, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran, parkovací asistent nebo adaptivní asistent pro částečně automatizovanou jízdu.

Předprodej nových modelů Audi S3 začne na mnoha evropských trzích v průběhu srpna 2020 a první vozy by měly k prodejcům zamířit již na počátku října. České ceny prozatím nebyly stanoveny, v Německu ovšem nový Sportback začíná na cenovce od 46.302 euro (cca 1.211.000 Kč) a Sedan od 47.179 euro (cca 1.234.000 Kč).

V době uvedení na trh budou moci zákazníci objednávat i limitovanou edici „Edition one“, která se bude vyznačovat lakováním v odstínu žlutá Python (Sportback) nebo červená Tango (Sedan). Karoserii navíc ozdobí černé detaily, do podběhů se nastěhují 19“ kola a interiér dostane sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Nappa se žlutým kontrastním prošíváním.

Související články

Témata
13. 8. 2020 07:46
Re: OT: nové 2.0 TDI 140kW a 147kW
Samozřejmě máte oba pravdu, chtělo to nejprve se trochu zamyslet a pak psát :-[]
Avatar - Emel
12. 8. 2020 15:10
Re: OT: nové 2.0 TDI 140kW a 147kW
No to spíš ne. 140kW bude starší verze a 147kW by měla být ta nová, TDI Evo.
12. 8. 2020 15:08
Re: OT: nové 2.0 TDI 140kW a 147kW
Ty 140 kW jsou ještě "staré" motory, v novém evo provedení budou mít všichni shodných 147 kW. Jde o to, že silná verze TDI evo nabíhá do výroby až v závěru roku a pro různé modely v různých termínech.
Avatar - white label
12. 8. 2020 12:27
Re: Navyšovanie výkonu?
Má mít, ale ještě je nemá a moc nevěřím tomu, že bude teď mít najednou víc koní, než S3.
Avatar - Markus1
12. 8. 2020 12:15
Re: cakal som trosku viac
no prave preto sa mi interier minulej s3 pacil viac...je jednoduchy a funkcny a co sa tyka ovladania je velmi intuitivny...tu to vyzera ako vesmirna lod a pochybujem ze ovladanie bude lepsie ako v minulej generacii...a co sa tyka motora s toho 2.0tfsi by sa dalo vymackat trosku viac a ked uz golf r ma vykon vyssi , tak mi to pripada divne ze audi ostava na rovnakych cislach a ako tu uz bolo dole spomenute ma aj horsiu dynamiku...rozhodnutia co sa tyka motorov su posledne roky u audi dost divne konkurencia posiluje a audi bud ostava na tom istom alebo dokonca oslabuje....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku