Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ondřej Klymčiw před startem Dakaru 2021: Jsem přesvědčený, že Škodovku dostaneme do cíle

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 1. 1. 2021 • 13:04
31
10
Zobrazit náhledy (31)
Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw Ondřej Klymčiw

Ondřej Klymčiw a Petr Angelo Vlček se připravují na velmi odlišný druh dakarské výzvy. Česká dvojice bude soutěžit v kategorii Dakar Classic a bude řídit Škodu LR130 podle sériově vyráběného modelu osmdesátých let.

Dakar Classic je nově zavedenou třídou pro historické vozy, které se této soutěže účastnily již v minulosti. Kategorie je vypsána pro osobní a nákladní vozidla, která Rallye Dakar jela před rokem 2000. Organizátoři pro první ročník Rallye Dakar Classics přilákali 24 historických vozidel.

Ondřej byl odjakživa nadšený pro motoristický sport a od svého otce dostal první motorku ve věku deseti let. Úspěšný jezdec dragsterů brzy změnil zaměření na enduro a cross-country. Koupil starou yamahu od Davida Pabišky a účastnil se rallye v Tunisku v roce 2013. Skvělý debut na Dakaru 2015 ukázal jeho potenciál. Ondřej skončil na 20. místě jako druhý nováček za Toby Pricem, pozdějším vítězem Dakaru. V roce 2017 tuto pozici vylepšil, když skončil jen 37 sekund mimo top 10 na konečném 11. místě.

Vážné nehody v roce 2016 a zejména v roce 2018, však přesvědčily pětatřicetiletého jezdce, aby motocykl odložil. V rámci svého týmu Klymčiw Racing pomohl mnoha jezdcům dosáhnout vynikajících výsledků. Například Američan Skyler Howes skončil v posledním ročníku na 9. místě.

Jeho spolujezdec a dlouholetý kamarád Petr Angelo Vlček žije přes dvacet let v USA a provozuje Parrot Surf & Skate Shop v Mount Pleasant v Jižní Karolíně. Kvůli pandemii covid-19 neplánoval účast na Dakaru 2021, ale to se změnilo, když mu Ondřej nabídl účast v kategorii Dakar Classic. Petr Angelo ji přirovnává k malle moto v motorkách, kde se jezdí bez asistence mechaniků. Klymčiw se spojil s Jiřím Moskalem, který má za sebou úspěšné starty s liazem na Dakaru a  Jiřím Kotkem, bývalým šéfem týmu Škoda Motorsport. Zrodil se projekt „Škodovkou na Dakar“.

Motor ve voze Škoda 130 LR vychází z původní stodvacítky a později se vyráběl i s objemem 1300 cm3. Další verze vznikla pro skupinu B v sérii 200 kusů pro ministerstvo vnitra. Ty už měly hliníkovou hlavu, která se připravovala pro model Škoda Favorit. „Pro Dakar jsme využili předpisů a používáme klikovou hřídel z motoru 1400, který je celkově tužší a má větší životnost. Obsah se zvedne na 1390 cm3. Další výraznou změnou jsou dva karburátory Weber o průměru 45 milimetrů horizontálně položené. Výkon je 127 koní a mohl by být větší, ale kompresní poměr je dělaný na to, že budeme moci tankovat pouze klasický benzín 95 oktanů,“ říká Kottek.

A co říká Klymčiw před startem? „Jedeme kategorii Classic, tím se vracíme ke kořenům Dakaru a já bych to chtěl se vším všudy. Proto jsme se rozhodli, že to dáme bez mechaniků a asistenčního kamionu. Jen tak, jak se jezdilo dřív. Spát budeme ve stanu vedle auta, i když vím, že v Saúdské Arábii v lednu v noci mrzne. Několikrát jsem řekl, že Dakar buď milujete, nebo nenávidíte. Už nebudu jezdit na motorce, ale stále jsem závodník tělem i duší. Musíme držet hlavu vztyčenou. Náš projekt je postavený na zkušenostech. Jsem přesvědčen, že dostaneme auto do cíle.“

Jeho kolega v autě se na nadcházející arabské kilometry těší. „Ondřej mi volal sedm dní v kuse a snažil se mě přesvědčit, abych do projektu šel. Dakar Classic bude nová věc, ale bude mi trochu smutno, že nejsem na motorce, naposledy se mi to opravdu líbilo. Jsem však s Ondřejem dobří přátelé, tak jsem souhlasil, že do toho půjdu. Tahle nová kategorie je dobrý nápad a myslím, že v dalších letech se hodně rozroste. Naše auto je Ondřejovo dítě a doufám, že to dítě dovedeme do cíle,“ shrnuje své dojmy Petr Angelo Vlček.

Výsledky posádky na Dakaru

Ondřej Klymčiw

  • 2015 20. (2. V hodnocení nováčků)
  • 2016 odstoupil v 9. etapě
  • 2017 12.
  • 2018 odstoupil ve 3. etapě

Petr Vlček

  • 2017 68.
  • 2018 47.
  • 2019 47.
  • 2020 38.

Související články

Témata
2. 1. 2021 13:05
Re: msifa
Co máš z problém?
Rozkuřuješ snad CICZEROvi? - když tě to baví....
2. 1. 2021 12:51
msifa
Vid, škoda ze tu nejsou jen takový jako ty a rozkuřovači s názorem na všechno. I když, ty už tu jsou
1. 1. 2021 21:39
Koukám....
...že tomu amputovali ten integrovaný přední spoiler (tvořený protaženým spodkem předních blatníků a předního čela). To je rozumné, ty plechy by byly zaražené někam pod auto už po první terénní rychlostní zkoušce... :-)
1. 1. 2021 21:15
Sleduji je od začátku
co s tím přišli. Zajímavý nápad a Škodovka se jim moc povedla 👌 Za mě je z těch classicu nejhezčí.
Doufám že ji dotáhnou do cíle i když to bude fuška 😁
Avatar - Mikesus
1. 1. 2021 20:33
Re: Fandím, ale...
Myslim ze to bude asi nej nejtěžší úkol. Vrátit se ve zdraví.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku