Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel se elektromobilů nebojí, nástupce Ampery bude o dvě čísla menší

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 1. 2015 • 20:26
19
9
Zobrazit náhledy (19)
Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl Opel Karl
Hybridní Opel Ampera komerční úspěch nezaznamenal. Nahradí jej skutečný a o dost menší elektromobil bez zážehového motoru coby prodlužovače dojezdu.

Opel Ampera se spolu s dvojčetem Volt od Chevroletu stal evropským Vozem roku 2012. Komerční úspěch však nezaznamenal, hlavně kvůli vysoké ceně. U nás ji akce v případě „blesku“ srazily z původních 1,15 milionu korun pod milion korun, ale stejně to bylo hodně. Volt v nabídce českého zastoupení Chevroletu nikdy nefiguroval, jinde v Evropě ke koupi byl. Jeho dvojče se dá u Opelu ještě objednat. Skutečná spotřeba paliva se dokázala vyhoupnout i přes 6 l/100 km, běžné vozy nižší střední třídy s konvenčními naftovými motory nestojí šestimístnou sumu a za své služby žádají méně paliva. A v neposlední řadě polarizoval vnější design. Opely, chevrolety, ale i britské vauxhally a australské holdeny svůj alternativní pohon dávaly najevo pro veřejnost až příliš futuristickým oblekem.

V případě druhé generace Voltu představené letos v Detroitu se to změnilo. Osud novinky na starém kontinentu je ale nejasný. Chevrolet se stahuje a GM Europe se ubírá jinou cestou. Menší a čistě elektrickou. Ne, v útrobách vyvíjeného modelu už nenajdeme „range extender“, tedy prodlužovač celkového dojezdu. Žádný benzinový čtyřválec řady Ecotec, jen samotný elektromotor, články, potřebnou elektroniku a kabely. Platformu General Motors má, jako základ poslouží ta z minivozu Karl. Nové auto tedy bude o dvě třídy menší než Ampera.

Vývoj oznámil už loni v červenci Karl-Thomas Neumann, výkonný ředitel Opelu bez dalších podrobností. A i my jsme o něm psali. Je tedy zřejmé, že pod kapotou nezůstane ani nepřeplňovaný litrový tříválec s výkonem 55 kW, který má Karl zatím jako jedinou pohonnou jednotku. Spolu s „ekologičtější“ elektrickou by se dovnitř beztak nevešel. Důležitý je dojezd na jedno nabití, který se má pohybovat kolem 150 km. Samozřejmě v závislosti na počasí, zapnuté klimatizaci, rádiu a jízdě po různých typech komunikací, všechny jmenované faktory jej u tohoto typu vozidel ovlivňují. Před půl rokem se přitom ještě mluvilo akčním rádiu až 320 km díky novým blíže nespecifikovaným bateriím od LG Chem. Síla agregátu, ani typ akumulátoru zatím nejsou známy ani v tuto chvíli.

Samozřejmě se Karl na elektřinu může spolehnout na posílenou aerodynamiku a hlavně zcela novou příď včetně jiného tvaru hlavních světlometů. Předběžná vizualizace německého Auto Bildu dokonce naznačuje, že může vypadat docela jinak. Změnil se i časový údaj, nepřijde na trh v roce 2016, ale až o další dvě léta později. Kvůli své tvarové odlišnosti také zcela jistě dostane jiné jméno.

Související články

Témata
25. 1. 2015 19:03
Re: Proč takový ptakoviny?
Moment můžeš přeci vyřešit převodem. Podstatné je, jakou to má mít maximální rychlost.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 1. 2015 16:19
Re: Proč takový ptakoviny?
Je to ještě horší.
U elektromobilu by mi stačilo i 18kW - pokud by to melo slušném moment...
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 1. 2015 16:17
Re: Proč takový ptakoviny?
Chytate me za slovo. :-)
Jasné, ne "v kolech", ale "u kol", ale na principu to nic nemění: ekologické už v základním myšlení = splní potřeby, ale nevymysli ptakoviny...
25. 1. 2015 15:04
Re: Proč takový ptakoviny?
Rámcově souhlasím, ale vyšší výkon není nikdy na škodu, pokud jeho realizace neovlivní negativně zástavbové možnosti, hmotnost a cenu nad únosnou mez.

Motory v kolech ? Jasně, ať je ta neodpružená hmota co největší. Dal bych do kol i akumulátory a kola ne z lehkých slitin nebo ocele, ale z olova. Jako by nestačily brzdy a asi tak půl hmotnosti závěsů, tlumičů, pérování a hnacích hřídelů. Že se elektromotor v kole auta bude mít jako ve vatičce, je nabíledni. Žádné otřesy, ani vlhkost nepozná a kabely do těchto motorů..... taky šikovné a levné řešení. Takže taky nechci.
25. 1. 2015 14:33
Re: Proč takový ptakoviny?
Na výkon elektromotorů se lze těžko dívat stejně jako na výkon spalovacích motorů. A motor v i3 by měl mít jmenovitý výkon 75 kW. 125 je myslím špičkový.

Ve městě by to snad i mohlo dávat smysl, ale elektromotory v kolech? Děkuji, nechci.
Články odjinud