Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel se přibližuje Buicku, sníží tím náklady

David Bureš
Diskuze (9)
Koncept Opel Monza naznačuje budoucnost německé automobilky. Ta bude spojena s ještě větší spoluprací se značkou Buick.

Opel v nedávné době čelil velkým potížím, které vedly k restrukturalizaci automobilky a zavírání továren. Problémům není stále konec, definitivně by je mohla vyřešit větší spolupráce s Buickem. Ten je stejně jako Opel součástí koncernu General Motors.

Ani Buick na tom není nijak dobře, přežívá především díky zájmu čínských zákazníků. Zatímco v Číně se loni prodalo 700.007 aut značky Buick, na domácím americkém trhu to bylo skoro čtyřikrát méně.

Šéf General Motors Dan Akerson chce, aby Buick a Opel sdílely více své identity. Zároveň mají používat více společné techniky než dnes, což ušetří náklady.

Sbližování obou značek je přitom patrné už nyní, vždyť tyto automobilky prodávají několik sesterských modelů, které sdílejí svoji techniku. Buick na americkém trhu nabízí pouze velké SUV Enclave, které není spřízněno s některým modelem Opel.

To další v USA prodávané Buicky využívají více či méně techniky a designu Opelů. Těmito vozy jsou Encore (Mokka), Regal, LaCrosse (oba vycházejí z Insignie) a Verano (Astra). Se znaky Buicku se pak do budoucna začnou prodávat i modely Adam a Cascada.

Nejnovějším počinem je koncept Opel Monza. Plynulé linie Monzy totiž naznačují budoucí podobu modelů Opel, potažmo budoucí styl vozů Buick. Tvrdí to alespoň Mark Adams, šéfdesignér evropské divize GM, který má za úkol navrhnout budoucí strategii pro značky Opel a Buick.

Budoucí Buicky a Opely tak budou uhlazenější a sportovnější než dnes. Díky tomu má Buick přijít o svoji image výrobce aut pro důchodce.

David Bureš
Diskuze (9)
19. 9. 2013 11:42
Re: I některé Opely jsou "pro důchodce"
opel o tom určitě moc dobře ví že insignia, astra a nakonec i adam jsou nechutně těžký, adam kterej je o 30cm kratší než corsa je těžší! Hmotnost je důvod proč bych si třeba Astru J nekoupil i když jsem vlastnil 3 generace předtím. Všechny 3 modely byly vyvýjený ještě v době kdy se na hmotnost moc nekoukalo, bohužel dneska je to úplně jinak a když vidím že třeba Leon je o 200 kg lehčí než srovnatelná astra, tak volba je jasná...doufejme že příští generace už nebudou tak těžký a nebudou mít vzhled mastodonta, na konkurenčních modelech je vidět, že opačná cesta je ta správná...
18. 9. 2013 21:14
I některé Opely jsou "pro důchodce"
V článku se připomíná, že Buicky mají image aut pro důchodce, K tomu nezbývá než podotknout, že vzhledem k brutální nadváze Astry a Insignie (+ jejich dobrému jízdnímu komfortu) jsou i tyto dva modely tak trochu "důchodcovské". Takže do portfolia Buicku zapadají velmi dobře, stačí opravdu jen pár kosmetických retuší. :-! :no:
Avatar - romgator
18. 9. 2013 18:42
Re: Vcelku logický krok
jo, toho Saabu je fakt škoda. S tím Holdenem taky souhlasím, ono to možná sklouzne k tomu, že rozdíl bude jen v logu viz. Opel / Vauxhall
Avatar - romgator
18. 9. 2013 18:40
Mám takový dojem, že
také americký Saturn prodával defacto přeznačkované Opely pod svým znakem. A jak to nakonec se Saturnem dopadlo? Už není.
Tím samožřejmě nechci říci, že spojení Buicku a Opelu bude fiasko.Pokud bude jen u toho sdílení techniky a platformy, bude to OK. Pokud by se měly přibližovat i designem, to bude otázka.
Avatar - Bubáq
18. 9. 2013 18:15
Vcelku logický krok
Opel zřejmě nebude prodávat své vozy v USA, Buick je nebude prodávat v Evropě. V Číně a na středním Východě mají oba prostoru dost. Jde o vcelku nezajímavou, očekávatelnou zprávu. Snad by bylo dobře ještě dodat, že do této spolupráce bude více a více zatahován také Holden, byť se nyní tváří více jako Chevy.
A dovolte mi ještě jednou poznamenat: moc, moc velká škoda Saabu....