Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel ukázal Grandland GSe, elektrifikované sportovní SUV s 300 koňmi!

Filip Melich
Diskuze (11)

Opel se pod novým označením GSe pouští do tvorby elektrifikovaných modelů se sportovním zaměřením. SUV Grandland GSe nabízí pohon všech kol a až 300 koní.

V září letošního roku se Opel pochlubil novým emblémem o třech písmenkách GSe, která znamenají Grand Sport electric. Příslibem automobilky byl návrat dynamických aut poskytujících radost z jízdy, avšak částečně či plně elektrifikovaných. Jako první se verze GSe dočkala Astra v obou karosářských provedeních a nyní přichází Grandland GSe. Přeci jen – co je větším symbolem sportovnosti a radosti z jízdy než kombinace SUV a plug-in hybridu?

Opel v tiskové zprávě tvrdí, že výkonná SUV mixují jízdní tempo sportovních aut s všestranností a stylem, přičemž přesně takový má být i Grandland GSe. Šéf Opelu, Florian Huettl, novinku popisuje takto: „Nový Opel Grandland GSe je výjimečně dynamický, schopný a stylový. Jsme si jistí, že přiláká zákazníky, kteří od svého SUV neočekávají jen elektrifikaci, ale také sportovní svezení.

Video se připravuje ...

Nevíme jak na vás, ale na nás z toho jde spíše špatná nálada, obzvlášť po zhlédnutí kýčovitého videa výše. Nicméně tímhle směrem jde trh a legislativa, takže se Opelu nemůžeme moc divit. Hlavní soudy si tedy necháme až na dobu, kdy budeme moci Grandland GSe osobně vyzkoušet. Zatím si můžeme říct, že novinka používá přeplňovaný 1,6litrový zážehový motor spolupracující s dvojicí elektromotorů, z nichž každý je usazen na jedné nápravě.

Maximální systémový výkon je 221 kW (300 k), zatímco předběžně odhadovaná spotřeba benzínu dle metodiky WLTP má být 1,3 litru na 100 kilometrů a emise CO2 mezi 29 a 31 gramy na kilometr. Elektromotor na každé nápravě pak vozu dává trvalý pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h má být otázkou 6,1 sekund, zatímco maximální rychlost je 235 km/h, respektive 135 km/h v případě jízdy čistě na elektřinu.

Grandland ve verzi GSe dostává specifické naladění podvozku a řízení, přičemž Opel speciálně vyzdvihuje tužší pružiny a tlumiče Koni s automatickou změnou tuhosti. Odezva vozu na pokyny řidiče má být okamžitá a předvídatelná. Grandland GSe navíc dostává 19palcová kola inspirovaná konceptem Manta GSe z loňského roku.

S verzí GSe souvisí také specifické provedení detailů, jako například nový zadní difuzor nebo černě lakovaná kapota dostupná na přání. V interiéru se pak nachází sedadla čalouněná Alcantarou, přičemž ta přední se tradičně chlubí certifikací AGR. A to jsou prozatím všechny informace, které Opel k novince poskytl. Jakmile zveřejní další detaily nebo ceny, budeme vás informovat.

Filip Melich
Diskuze (11)

Doporučujeme

28. 10. 2022 20:42
Len pre info...
13 kWh batéria a dojazd 50 km
28. 10. 2022 16:29
Re: Re: Jasne.. .
3 roky minus 400000 aut rocne a ruti sa to dole kazdy mesiac...
28. 10. 2022 16:28
Re: Re: Re: Jasne.. .
Tak treba aj vytazit linku nie? A ked nie su objednavky. Iba ze by to flakali spolu s 308 na jednej linke
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2022 10:35
Re: Jasne.. .
Pěkná teoirie, stejně na tom ale nezáleží, protože synergie fungují a místo zisku přináší Opel do Stellantisu značné úspory v synergiích. Úspory jsou také zisk.
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2022 10:33
Re: Re: Jasne.. .
Tady tě překvapím, ano, je, protože komponenty jsou skoro ze 100% sdíleny s Pažoutem, Citrónem, DS a Fiatem ... Opel v GM si to dovolit nemohl, Opel pod PSA si to dovolit může, není důležité jestli je Opel přímo ziskový, důležité jsou úspory v synergiích.
A Stellantis má vysoké zisky, takže synergie fungují.