Opel znovu láká na koncept Monza, ukáže ho ve Frankfurtu
Od příchodu Insignie sledují všechny Opely jednotnou designovou linii, tedy s výjimkou elektrické Ampery a rodinné Zafiry. Německá automobilka se už ale chystá na novou éru, kterou předznamená koncept Monza. Jeho design má být předlohou příštích modelů, veřejnosti se poprvé ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Co se samotného Opelu Monza týká, zatím nejde o nic jiného než koncept. Otázkou je, zda by si automobilka mohla vůbec dovolit podobně odvážné auto uvést na trh. Použitelnou techniku sice má – mohla by si vypůjčit platformu i motory z amerického Cadillacu ATS nebo CTS – ale dlouhé roky do výrobního programu nic podobného nezařadila. Stačí si vzpomenout na nerealizované koncepty GTC, Flextreme GT/E nebo Insignia.
Název konceptu je připomínkou kupé z let 1978 až 1986. Model s pohonem zadních kol a délkou 4,7 metru byl odvozený od sedanu Senator, nabídku řadových čtyř- a šestiválcových motorů korunovala třílitrová Monza GSE o výkonu 180 koní. Souběžně se vyráběla i menší a sportovnější Manta (délka 4,45 metru), kde zadní kola poháněly jen čtyřválce. Oba modely pak v roce 1989 nahradila Calibra s pohonem předních kol, posledním klasickým kupé od Opelu byla Astra G z let 2000 až 2004.