Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete na BT Etape? Pick-up odvozený ze Škody Yeti se objevil před 10 lety

Jan Zajíc Jan Zajíc 10. 7. 2022 • 07:21
56
1
Zobrazit náhledy (56)
Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti

V roce 2012 se na autosalonu v německém Lipsku ukázala jedna neobvyklá Škoda Yeti. Šlo o auto přepracované do podoby sportovně laděného pick-upu.

Zajímavý showcar postavila česká společnost Benet Automotive, přesněji řečeno její divize BT Design. Firma Benet Automotive, založená v roce 2000, se zabývala především výrobou plastových dílů, které bychom našli také ve vozech Škoda. Oddělení BT Design vzniklo jako prototypová dílna, jež také úzce spolupracovala se škodovkou.

Na svědomí má například stavbu konceptů MissionL, Fabia RS 2000 nebo Citigo Rally a Citigo DJ Car. V roce 2019 společnost koupil japonský chemicko-technologický kolos Teijin, v současnosti tak firma vystupuje jako Teijin Automotive Technologies Czech.

Ale zpět k našemu autu. Dvoudveřový pick-up dostal jméno BT Etape, který měl připomenout angažovanost mladoboleslavské automobilky v cyklistice. Proto se ostatně showcar v Lipsku ukázal také s koly na korbě.

Video se připravuje ...

Z pohledu designu je zajímavé, že i když je na první pohled patrné, že vznikl přestavbou Škody Yeti, z oblíbeného SUV údajně zůstala jen přední kapota. Zbytek karoserie byl v podstatě nový. Auto kromě korby zaujalo zatmavenými světly, černými doplňky a především vytaženými blatníky s 20palcovými kovanými koly. Vzadu se objevily dvě nové koncovky výfuku a difuzor. Sportovní vzhled podpořila snížená střecha a pomohl i rozšířený rozchod kol. Interiér dostal nové barvy a především skořepinová sedadla se čtyřbodovými pásy.

Ze Škody Yeti bylo převzato pohonné ústrojí, úpravce si vybral turbodmychadlem přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 118 kW, doplněnou o automatickou dvouspojkovou převodovku. S konceptem jsme se v roce 2012 dokonce krátce svezli, dojmy si můžete přečíst zde.

BT Etape vznikl jako showcar, který měl demonstrovat schopnosti české společnosti, jež za jeho stavbou stála. Firma však byla připravena uspokojit případné zájemce, úprava by údajně přišla na zhruba 1,2 milionu korun. Jestli nějaký další exemplář vznikl, bohužel nevíme. A neznáme ani osud lipského konceptu.

Doporučujeme

Témata