Panoz Abruzzi: Italské jméno, americký původ, design bat-mobil
Firma Panoz, založená v roce 1989, je známá především díky svému závodnímu týmu. Zabývá se ale i malosériovou výrobou automobilů – během dosavadní historie se jednalo o modely Panoz Roadster z 90tých let a Panoz Esperante vyráběný po celou uplynulou dekádu. V příštím roce na ně naváže nový model Abruzzi.
Panoz Abruzzi zaujme hned třemi skutečnostmi – vpravdě originálním a extravagantním designem, plánovanou sérií jen 81 kusů a také jistě cenovkou 500 tisíc dolarů (necelých 10 milionů korun). Panoz má s Abruzzi zájem oslovit i evropské zákazníky.
Počet kusů v sérii je odvozen od závodů 24 hodin Le Mans. Abruzzi se bude vyrábět v letech 2011 až 2013 a právě ročník 2013 bude v pořadí 81. vytrvalostním závodě v Le Mans. Ostatně Abruzzi se bude prodávat pod heslem Spirit of Le Mans a Panoz chce odkazovat na své závodní úspěchy, korunované vítězstvím v třídě GT2 v Le Mans roku 2006.
Použitá technika vychází z Chevroletu Corvette ZR-1. Zatímco dosud používal Panoz motory od Fordu, nyní si vypůjčí z Corvette nejen motor, ale i šestistupňovou manuální převodovku a podvozkovou platformu. Osmiválcový kompresorem přeplňovaný agregát o objemu 6,2 litru bude v Panozu Abruzzi dávat 471 kW (640 k) a 820 Nm. To bude 1,6 tuny těžkému autu stačit k akceleraci z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy a maximální rychlosti 300 km/h.
Už příští rok by se mohl Panoz Abruzzi objevit také v závodech American Le Mans Series. V kategorii GT2 by měl soupeřit například z BMW M3 a Jaguarem XKR.