Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úsporné VW BlueMotion: Polo (3,3 l/100 km), Golf (3,8 l/100 km) a Passat (4,4 l/100 km)

Diskuze (32)
Volkswagen chystá na frankfurtský autosalon premiéru hned tří nových modelů se značkou BlueMotion. Úsporné Polo, Golf a Passat se stanou nejúspornějšími vozy ve svých třídách.

Nízká spotřeba bude v případě všech tří nových BlueMotionů dosažena za cenu odříkání a důsledného uplatnění známých postupů pro snížení kombinované spotřeby. Základem je upravené nastavení řídicí jednotky, které preferuje úspornější chod. Naftu také ušetří snížené volnoběžné otáčky a systém Start-Stop. Stejně jako BMW s úpravami EfficientDynamics budou nové Volkswageny rekuperovat energii při brzdění zvýšenou činností alternátoru.

Další úspory jsou dosaženy zásluhou prodloužených převodů pětistupňových manuálních převodovek, nebo instalací pneumatik s nižším valivým odporem. Samozřejmostí jsou také úpravy aerodynamiky a v případě Pola a Golfu i snížený podvozek. Odlišnosti jsou i designové – vedle znáčků BlueMotion dostanou Golf a Passat doplňky R-line a Polo bude mít speciální design masky chladiče.

Polo BlueMotion se vrací k dřívější myšlence třílitrového auta, kterou se Volkswagen pokoušel prosadit u modelu Lupo. S novým motorem 1,2 TDI (55 kW) dosahuje kombinované spotřeby jen 3,3 l/100 km. To ve srovnání s běžným Polem 1,6 TDI o výkonu 66 kW představuje úsporu výrazných 0,9 litru. S nádrží o objemu 45 litrů je teoretický dojezd 1363 km. Nejvyšší rychlost činí 173 km/h. Do prodeje se nové Polo BlueMotion dostane v roce 2010. Do té doby zůstává Polo BlueMotion nové generace u motoru 1,6 TDI (66 kW) se spotřebou 3,7 l/100 km.

Zatímco Polo jde cestou zmenšení objemu, Golf BlueMotion zůstává u motoru 1,6 TDI. Jeho kombinovaná spotřeba se ale dále sníží, a to ze současných 4,1 na 3,8 l/100 km. Základní parametry – výkon 66 kW, točivý moment 250 Nm, nejvyšší rychlost 190 km/h a zrychlení na 100 km/h za 11,3 s – zůstávají stejné jako dosud. S nádrží na 55 litrů nafty je teoretický dojezd 1447 km.

Poslední z novinek je Passat BlueMotion, který má motor 1,6 TDI z Golfu. Úsporná verze je jedinou aplikací tohoto motoru v Passatu, zbývající turbodiesely mají objem 2,0 l. V případě Passatu je snížení spotřeby u nové verze nejméně výrazné – proti současnému BlueMotionu klesne o 0,1 l na 4,4 l/100 km. Dojezd s plnou 70litrovou nádrží i tak podle tabulkových hodnot činí 1591 km.

Diskuze (32)
4. 9. 2009 11:16
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ SPOTŘEBA
Komentovat GTI-ho vytvory nema cenu, on je to pravdepodobne hlavne teoretik a basnik. Kdyby radsi prispival nekam kde to oceni, tohle je jeho zbytecna ztrata casu.
4. 9. 2009 11:11
Re: Ze by?
Za kolik jezdis ty? A s cim? ;-)
4. 9. 2009 11:10
Re: Ze by?
Jezdim uplne normalne, tz. svizne, nijak extra se neomezuju, staci ve meste predvidat, cist situaci, mimo mesto teren a nebat se sviznych prujezdu zatacek.
Avatar - woody-alien
3. 9. 2009 23:43
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ SPOTŘEBA
To asi nebylo míněno úplně vážně, že GTI.

Že u některých aut nelze dosáhnout udávané spotřeby, i kdybych vylezl ven a táhnul je na laně, je holá skutečnost a s uměním nebo neuměním řidiče to nemá nic společného.

Až budu majitelem Hondy Insight, jistě mi květinky jenom pokvetou a prej to je i zábavný. Nyní však můžu a hlavně chci spotřebu ovlivňovat jen částečně, předvídáním a plynulou jízdou a několika dalšími drobnostmi. Nejsem žádnej gumohrab, ale pokud mám v autě motor, kterej mi dovolí jezdit svižně, tak svižně jezdit budu a nebudu motor dusit na 1400 otáčkách jenom proto, že mi tam svítí nějaká šipka a ušetřím tak 0.2 litru paliva.

A taky bych rád věděl, jak pružná a na pedálech citlivá může být jízda kupříkladu Argentinskou tak nějak kolem desátý dopoledne... ;-)

3. 9. 2009 20:52
Re: Sazochrlic forever
Lide nejsou stado a nemaji jednotne preference, podle kterych vybiraji auta. Navic se ty preference meni v case, nekdy dokonce tak rychle, ze se automobilky nestaci divit. Vyrobci americkych mastodontu by mohly vypravet.

Na to, jak postavit auto aby co nejlepe oslovilo cilove skupiny zakazniku existuje dokonce cela "veda" zvana marketing. A ta "veda" se sakra snazi, zjistit co zakaznici chteji, aby jim to mohla dat. Ze stat kolikuje hriste a stanvuje pravidla neznamena, ze by potreby zakazniku nikoho nezajimaly.

Posledni 2 roky se preference zakazniku vyznamne posunuly a vznikla tak nova a dnes jiz dokonce dost velka skupina preferujici nove technologie, kdyz pro nic jineho tak proto ze je to dnes in. Nabidka automobilek za timto trendem pokuklhava o cele roky protoze managementy spatne odhaly dynamiku vyvoje. Ze ja jako zakaznik nenachazim v dnesni nabidce automobilek nic, co bych mohl oznacit jako auto, ktere dava odpoved na vyzvy, ktere tu budou za 3-5 let, tak to snad muzu vyjadrit v diskuzi aniz bys me musel nazvat ideologem. Auta podle tveho gusta se vyrabeji, podle meho ne. Tak snad alespon par kousku by jsi mi mohl povolit. Aby to nakonec nevypadalo, ze jediny kdo vnucuje ostatnim svuj jediny spravny nazor jsi ty.