Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi: Sériová verze, nebo jen práce nezávislého designéra?

Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
4 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Peugeot vyvíjí ostrý hatchback 308 GTi, to je známá věc. A nejen hatchback, ale i kombi. Kresby naznačují, jak by mohla ostrá verze vypadat.

Peugeot nabízel ostrý model GTi už v minulé generaci 308 T7. Současná T9 se jej dočká opět. „Nabroušená“ třistaosmička se zatím ukrývá pod maskováním, prototypy už dávno jezdí. Spekulovalo se o tom, že přední nárazník „gétéíčka“ dostane velké chladicí otvory jako koncept 308 R z loňského Frankfurtu.

Podle serveru Carscoops Peugeotu unikl interní dokument o nových přeplňovaných motorech 1.2 PureTech i se skicou hatchbacku GTi... Jak je ovšem vidět, francouzská automobilka v něm použila jednu z kreseb nezávislého studia Cavalino, kterou zveřejnilo na svém blogu už loni v červnu. Nikdo z odpovědných od výrobce se k tomu zatím nevyjádřil. Benzinové turboagregáty PureTech jsou určeny hlavně pro nového „mrňouse“ z Kolína, tedy řadu 108 a větší typy. S námi prezentovaným modelem nemají určitě vůbec nic společného. Vždyť budou k mání jen ve verzích s 60, 81 a 96 kW, což je pro sportovně zaměřenou 308, pravda, trochu málo.

Pod její kapotou určitě uslyšíme bít benzinový čtyřválec 1.6 THP, taktéž pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. V kupé RCZ R dává 199 kW, v případě GTi na základě hatchbacku nižší střední třídy se hovoří o nižších 164-172 kW. Nejoptimističtější údaj, který jsme již zveřejnili dříve, tvrdí, že bude mít až 184 kW. Změny na podvozku, tedy tvrdší pružiny, respektive tlumiče, jiná charakteristika posilovače řízení a s ní související celkové zlepšení ovladatelnosti jsou jaksi samozřejmostí.

U Cavalina už v loňském roce zpracovali dvě verze vzhledu. Obě charakterizují červené mřížky na masce chladiče, efektní litá kola, rudé brzdové třmeny a velký spoiler na víku zavazadelníku. Přední nárazník je 308 R podobný, ale mnohem decentnější. Druhá varianta má navíc červené logo GTi na předním blatníku a zadních dveřích, širší lemy a boční prahy a zadní difuzor s mohutnou dvojitou koncovkou výfuku.

U „lvů“ se chystá i kombi s pořádně ostrými zuby. To také není žádným tajemstvím. Ještě silnější je 308 R, kterou známe zatím coby již v úvodu zmíněný koncept. Její sériová podoba s totožnou pohonnou jednotkou, jakou má vzpomínané kupé RCZ R, však ještě dosud potvrzena nebyla.

Začít diskuzi