Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot ukončí výrobu modelu 308 GT PureTech 225: Ostré GTi ale pojede dál!

Tomáš Dusil
Diskuze (23)

Francouzská automobilka Peugeot zastaví výrobu sportovní verze GT modelu 308 se zážehovým motorem. Důvodem jsou stále se zpřísňující se emise a také nízké prodeje.  

Peugeot 308 GT plní v modelové řadě Peugotu roli nižší sportovní verze. K jeho pohonu slouží mimo jiné také přeplňovaný motor 1.6 PureTech 225, což je poslední evoluce někdejších agregátů 1.6 THP upravená pro splnění emisní normy Euro 6.

Jak nám potvrdilo české zastoupení, letošní červen bude posledním měsícem v aktivním životě 308 GT PureTech 225, následně Peugeot zastaví jeho výrobu. Důvodem je plnění závazků značky týkajících se snížení množství emisí oxidu uhličitého jednak u této modelové řady a dále celého fleetu. V současné době platí limit pro fleet 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr, do roku 2021 však klesne na pouhých 95 g na ujetý kilometr.

V současné době je verze GT PureTech 225 stále v nabídce, a sice za částku 640.000 korun. Standardně je tato varianta párována se samočinnou osmistupňovou převodovkou. Prodeje jsou však velmi nízké. V minulém roce se pro GT PureTech 225 rozhodli v české kotlině jen čtyři zákazníci. Verze GT je k mání také s dieselem 2.0 BlueHDi 180 rovněž se samočinnou skříní s osmi kvalty. Ta je o pouhých 5.000 korun dražší než zážehová varianta, přičemž tato motorizace by měla pokračovat ve výrobě dále.   

A jak to bude s GTi? V zahraničním tisku proběhly zprávy, že i tato verze skončí do konce roku 2019. To však není pravda, což nám potvrdilo české zastoupení. Situace kolem GTi je složitější. Ve skutečnosti bude výroba 308 GTi 263 pouze pozastavena, a to na dobu dvou měsíců (konkrétně v období letních prázdnin). Poté bude výroba vozu obnovena.

Hlavní příčinou dvouměsíční pauzy jsou - jak asi tušíte, emise. Tuto odmlku si vyžádá úprava motoru ze stávající normy Euro 6.2 na normu Euro 6.2 EVAP, která začne platit od 1. září tohoto roku.

Zkouška EVAP testuje množství odpařeného benzínu z nádrže a nalévacího hrdla. Celé to probíhá tak, že se vozidlo naplněné benzinem umístí do hermeticky uzavřené komory a po dobu 24 hodin z něj mohou uniknout maximálně 4 gramy uhlovodíků ve formě výparů. Současná minimální doba 24 hodin má být ale od uvedeného období (1. září 2019) prodloužena na 48 hodin. Toto bude klást zvýšené nároky na těsnost palivové soustavy u benzinových motorů.

Tomáš Dusil
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2019 20:42
Re: Další oběti....
Viz já v diskuzi pod článkem CELKOVÉ PRODEJE U NÁS KLESAJÍ dnes 20:17
13. 4. 2019 18:44
Re: Další oběti....
Nič nepôjde na smetisko, tak ako doteraz. Automobilky budú ľuďom tlačiť 1-litrové trojvalce a tí budú "doplácať/priplácať" na drahé výkonné autá. Naozaj príkladná demokracia podľa Bruselu!! :-(
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2019 15:14
Re: Další oběti....
To je samozřejmě nesmysl. Nikdo nebude zařezávat modely s vyššími emisemi, prostě si ten poplatek za emise zaplatí zákazník v ceně. Ale chápu, v ČR je nutné ze všeho dělat hysterii a vyvádět, ideálně ještě nadávat na EU, jak nám ty motory kazí a ničí...
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2019 12:21
Re: Další oběti....
Koukám co příspěvek = to čistá debilita
12. 4. 2019 23:08
Re: Další oběti....
Ani jeden z Vas to nepochopil. Nehovorim o vykone ako takom vobec nic. Prave hovorim naopak - ze je jedno co pod kapotou je, pokial to vykon ma. Vykon ma aktualne tendenciu narastat. Zmensuje sa objem a emisie a prichadzaju nove jednotky. Ale vykon tu stale je. Takze o to neprides, len sa to transformuje na inu jednotku - mozno to strati zvuk a mozno smrad, ale to uz budes musiet akceptovat.