Pickman je malý elektrický pracant, který zaujme svým vzhledem a vlastně i jízdními výkony, i když přitom neoslní rychlostí a ani dojezdem na jedno nabití.
Pickman z produkce čínské společnosti Kaiyun Motors na první pohled působí dojmem klasického pracovního pic-upu, ale bližší pohled odhalí, že toto rozhodně není přímý konkurent pro vozy, jako je Ford Ranger nebo dokonce F-150.
Čínský pick-up má svou konstrukcí i výkony mnohem blíže k malým pracovním elektromobilům velikostí blízkým terénním čtyřkolkám. Příkladem mohou být například vozíky z produkce značky John Deere.
Pickman má totiž zadní kola poháněna elektromotorem s výkonem pouhých 3 kW (4,1 k), umožňujícím maximální rychlost kolem 45 km/h. Baterie s kapacitou 7,2 kWh mají umožnit dojezd kolem 110 km na jedno nabití a dobíjení na plnou kapacitu má trvat osm až deset hodin.
Nejen s ohledem na jízdní výkony má být Pickman, jehož korba má nosnost 500 kg, ideální jako pomocník v komunálních službách nebo uzavřených areál farem, parků nebo zoologických zahrad. Praktičnost tohoto pick-upu pak vedle sklopných bočnic korby zvyšuje i uzamykatelný odkládací prostor pod přední kapotou.
Společnost Kaiyun Motors se svým malým elektrickým pick-upem míří na severoamerický i evropský trh. V případě starého kontinentů má být prodej zahájen v Německu a Itálii se základní cenou kolem 5000 eur (kolem 128.500 Kč).
Zdroj: Kaiyun Motors