Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje sněhové pluhy s automatickým řízením

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 10. 2017
25
1
Zobrazit náhledy (25)
Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště
Mercedes-Benz pokračuje ve vývoji autonomních systémů řízení užitkových vozidel a součástí nejnovějšího projektu je čtveřice sněhových pluhů, k jejichž ovládání postačí jeden člověk.

Mercedes-Benz má na svém kontě již řadu projektů zaměřených na vývoj autonomních systémů řízení užitkových vozidel, z nichž k těm nejvýraznějším patří prototyp Future Truck 2025 z roku 2014, který je schopen samostatné jízdy po dálnici bez zásahu řidiče.

Nyní se německá automobilka vydává podobným směrem jako konkurenční společnost Volvo Trucks, která svá vozidla s automatickými systémy řízení testuje při sklizni cukrové třtiny, svozu odpadu nebo v dolech.

Nejnovější projekt je výsledkem spolupráce mezi vývojovým oddělením koncernu Daimler AG, pojmenovaným Lab1886, a společností Fraport AG, provozující mimo jiné i letiště ve Frankfurtu nad Mohanem.

V rámci této spolupráce byla navržena a připravena skupina speciálních sněhových pluhů pro odklízení sněhu z ranvejí, která je vybavena systémy pro automatizované a dálkové ovládání. Díky nim pak může všechna vozidla ve skupině jeden jediný člověk, který řídí vedoucí sněhový pluh.

Mercedes-Benz pro tento projekt dodal tahače Arocs 2045 AS 4x4, k jejichž pohonu slouží motor OM 470 LA v provedení Euro VI, který disponuje nejvyšším výkonem 315 kW a točivý momentem 2100 N.m.

K tahačům se sklopnými radlicemi jsou připojeny návěsy s rotačními kartáči, které mají ve své zádi vlastní pohonnou jednotku v podobě blíže nespecifikovaného šestiválce značky Mercedes-Benz. Každá z těchto souprav je dlouhá 23 metrů, provozní hmotnost 25 tun a během jednoho průjezdu vyčistí od sněhu pruh o šířce osmi metrů.

Čtveřice identických souprav je vybavena novým rozhraním pro dálkové ovládání všech funkcí potřebných k řízení vozidla a výměnu dat mezi vozidly. Funkčnost a spolehlivost systému pojmenovaného Remote Truck Interface (RTI) bude nyní testována představenými vozidly, ale podle tiskových materiálů automobilky může být RTI využito k řízení flotily, čítající až čtrnáct souprav.

Testování automatického a dálkového řízení skupiny sněhových pluhů provádí Mercedes-Benz spolu se svými partnery na bývalém vojenském letišti Pferdsfeld. V případě, že budou probíhat všechny testy a další vývoj systémů řízení podle plánu, pak údajně není příliš vzdálená doba, kdy uvidíme skupiny sněhových pluhů ovládané jediným člověk i na velkých mezinárodních letištích.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

100 LET ZA VOPICEMA :D
DEVIL
| 19. 10. 2017
...v Americe a Kanadě tohle mají už přes 20 let a mnohem vymakanější... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku