Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokračuje výstavba severní alternativy D1. Staví se dalších 12 kilometrů dálnice D35

ČTK ČTK 17. 3. 2019
5
19
Nově stavěný úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Časy navazuje na budovaný úsek mezi Časy a Ostrovem. Oba budou otevřeny za tři roky.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Za 12,6 kilometru zaplatí 3,389 miliardy korun bez DPH. V prosinci už začala výstavba navazujícího úseku Časy - Ostrov. Dokončení obou prvních částí D35 se plánuje počátkem roku 2022, měřit budou 27 kilometrů.

"Společně se sousedním úsekem mezi Časy a Ostrovem máme aktuálně v realizaci 27 kilometrů dálnice D35, které zprovozníme v jednom roce. Právě část mezi Hradcem Králové a Mohelnicí je tím nejdůležitějším úsekem celé D35, neboť po dokončení bude společně s dálnicí D11 tvořit severní alternativu přetížené D1," řekl k zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo 14. března 2019 v Opatovicích nad Labem stavbu dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. Úsek Opatovice – Časy se napojuje na tříúrovňovou křižovatku u Opatovic a úsek Sedlice - Opatovice, který umožňuje napojení D35 na dálnici D11. Úsek Opatovice - Časy zahrnuje víc než kilometrovou estakádu přes záplavové území Labe. Kromě mostů počítá se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami Rokytno a Časy, na trase budou i čtyři okružní křižovatky. Stavebníci upraví i několik kilometrů navazujících silnic první až třetí třídy. V soutěži na výstavbu uspělo sdružení firem Strabag, M - Silnice a SMP CZ.

Dálnice D35 má v budoucnosti spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc. Zároveň se má po jejím otevření výrazně ulevit městům a obcím na trase současné silnice první třídy číslo 35, která dnes z velké části slouží tranzitní dopravě. V Pardubickém kraji obejde Vysoké Mýto a Litomyšl. Novou trasu by mohli využívat řidiči jedoucí z Prahy do Olomouce a Ostravy. Jeli by nejdříve po D11, u Opatovic by najeli na D35, po níž by se dostali až do Lipníku nad Bečvou. Tam by se napojili na D1 do Ostravy. Odlehčila by se tak trvale přetížená D1 mezi Prahou a Brnem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

To je rychlost
Papezja
| 18. 3. 2019
Skvele. 27km ze 103 ma byt dle planu za 3 roky hotovo. Realne po zdrzenich, opravach atd tak za 5. Kdyz budem mit stesti, za 15-20 let by mohlo byt hotovo az do Olomouce. A to se vyplati.
Avatar - Hammunasakra
Proč se nestaví rovnou až na Mohelnicí najednou?
Hammunasakra
| 17. 3. 2019
Cílem mafie která tu už dlouhý roky drží výstavbu dálnic a která má dneska svýho člověka šéfem ministerstva dopravy = neni co nejrychlejš nebo nejlevnějš postavit dálnice. Ale získávat veškerý prachy který stát a EU dá na výstavbu = v reálu hodně odlišný cíle
Proč se nestaví rovnou až na Mohelnicí najednou?
Petriso
| 17. 3. 2019
Tohle rozdělování na úseky je porod..
cena
topten
| 17. 3. 2019
12.6km za 3.389mld, tedy 1km 269mega po rovine
nedavno zahajeny usek D3 kolem CB - 13km za 7mld, tedy 1km 538mega
a D11 z HK az na polske hranice ma stat v prumeru 480mega/km

kde je tech 150mega za kilometr, za ktery udajne stavi trestne stihany StBak babis, jak nam tvrdi ??
v porovnani s temahle cenama rebicko-kalouskovych 350 mega za kilometr nevypada az tak spatne, jak se nam StBak babis snazi namluvit
jestli pristi rok MD prijde o 15mld jak nedavno prosaklo z MF, tak budeme radi, ze se dostavi to co se ted stavi a nic dalsiho se zacinat nebude, protoze nebudou penize

Avatar - Hammunasakra
Proč....
Hammunasakra
| 17. 3. 2019
Vy na nás Babiše my na vás Okamuru [odkaz] >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku