Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera S Tequipment: Dárek k dvacetinám

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 10. 2015
9
2
Zobrazit náhledy (9)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Oddělení Porsche Tequipment bylo založeno před 20 lety. Dodává tovární díly pro úpravy starších vozů značky z Zuffenhausenu.

Divize Tequipment není možná tak dobře známá jako třeba Exclusive, ale o majitele Porsche se stará dobře. Nabízí jim celou škálu dílů, vlastně „aftermarketových“, ale nemusejí pro ně k tunerům, nýbrž jim je dodá přímo výrobce. Stačí kontaktovat jedno z 811 Porsche Center (už aby jich bylo o stovku více...) po celém světě, jen v Německu je jich 86. Dvacetiny je pak třeba řádně oslavit, což se také stalo. K výročí vznikl jeden speciální kousek 911 Carrery S, který slouží reklamním účelům a ke koupi alespoň prozatím nebude.

Vzadu mu brumlá atmosférický plochý šestiválec objemu 3,8 l. To znamená, že jde o starší kousek před nedávnou modernizací série 991. Výrobce sice uvádí, ze jako základ posloužil vůz modelového roku 2011, jenže určitě jde o model 2012, protože poslední generace devětsetjedenáctky byla odhalena před čtyřmi lety koncem srpna a předchozí 997 už to rozhodně není. Abychom nezapomněli, motor byl nejen díky leštěným kanálům hlavy válců posílen z 294 na 316 kW v 7500 otáčkách a k dispozici je i 440 N.m točivého momentu při 5750 min-1. Výkon určitě o něco zvedl nerezový výfuk s dvojitou koncovkou, sací potrubí má sedm klapek místo jediné. Modifikace včetně elektroniky zapalování a vstřikování paliva odpovídají 911 GTS. Vpředu se objevil třetí chladič s větrákem a termostatem, který váží 3,6 kg.

Tmavě šedá Carrera S dostala spoustu příslušenství, třeba zatmavené hlavní reflektory s bi-xenonovými výbojkami a čirá koncová LED světla místo původních rudých, balíček Sport Design včetně vnějších zpětných zrcátek a jiných nárazníků a pevné zadní křídlo Aerokit Cup, které připomíná klasickou Carreru RS 2.7 z roku 1972. Součástí paketu jsou kromě hliníkového uzávěru nádrže i kola, konkrétně dvacetipalcová nádhera s označením Turbo a desítkou dvojitých paprsků, která klasice na steroidech opravdu sluší. Lité ráfky jsou vpředu široké 8,5, vzadu pak 11 palců a obouvají pneumatiky 245/35, respektive 295/30.

Ani kokpit neušel změnám: našla zde místo dvojice anatomických skořepinových sedaček, které jsou o necelých 13 kg lehčí, volant, volič převodovky PDK a úložný prostor potažené Alcantarou, hliníkové pedály, speciální hliníkové protiskluzové podložky pod nohy a v neposlední řadě i uhlíková vlákna, třeba na palubní desce, středové konzole a dveřních prazích. Kryt klíčku k vozu je vyveden ve stejné barvě jako karoserie: Agate Grey, obal může mít z umělého semiše, nebo kožený.

Porsche si v galerii přichystalo porovnání s originálem. Jde sice o fotomontáž, ale auto určitě existuje, protože další zachycují nové díly pěkně pospolu a dokonce i jeho stavbu. Tequipment ovšem dodává třeba i dětské sedačky, či speciální boxy pro uložení zavazadel a dalších drobností.

Automobilka se tuningu ve vlastní režii věnuje už od té doby, co se přestěhovala z rakouského Gmündu do Zuffenhausenu, tedy od začátku padesátých let minulého věku. Už pro 356 uměla nabídnout ostřejší vačku, což motorům přidalo 11 kW, to bylo pro víkendová klání tak akorát. Oficiální program dodávky závodních dílů soukromníkům započal v roce 1967. V jedenaosmdesátém si mohli koupit motor 3,1 l/155 kW pro 911 SC (té se dařilo i v rallye), o rok později přišla na řadu posílená 911 Turbo 3.3 s 243 kW, program Tequipment pro čerstvě vyběhlé modely následoval v polovině předminulé dekády.

Unikátní šedou Carreru S testovalo závodní oddělení ve Weissachu nejen na tati, ale i ve vlastním aerodynamickém tunelu. Záleží pouze na klientovi a výši jeho konta, zda si postaví do garáže něco podobného, Carreru S 991 ale nejdříve musí přistavit svoji. Všechny úpravy jsou pochopitelně legální a schválené pro provoz na běžných silnicích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Výraz "leštěné kanály" .....
| 18. 10. 2015
......jsem už považoval za mrtvý hodně let. A ejhle, je zpět.

Většina to asi ví, ale vyleštěním kanálů si moc nepomůžete. Naopak optimální povrch je mírně drsný, laicky asi jako od šmirglu. V kanálech vyleštěných do zrcadlového lesku se na povrchu naopak srážela - kapičkovala - směs.

I když dnes tam už při přímých vstřicích je jenom vzduch. Tak je to asi jedno.

Je pravda, že prakticky všechny ladičské firmy se úpravou sacího potrubí a sacích kanálů ve svých programech většinou zabývají. Nejedná se ale o leštění i když se tomu tak v hantýrce možná ještě může říkat. Jedná se o optimalizaci průtoků a někdy i o mírné zvětšení průtočných průměrů a odstranění některých překážek (např. částí ventilových vodítek, přesné slícování se sacím potrubím včetně přesného těsnění). Ale pokud vím, tak nikdo neleští.

Jestli se pletu, tak můžete reagovat. Rád se nechám poučit.
poršák
| 18. 10. 2015
Fíííha, kéž bych jednou měl takovýho poršáka. Jenže to bych musel vyhrát v loterii :-(.
Jsem rád, když si po roce šetření můžu dovolit něco z bazaru.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku