Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo S od Brabusu dostalo 170 koní navíc a výfuk z Inconelu

Filip Melich
Diskuze (0)

Už tak brutálně rychlé Porsche 911 Turbo S dostalo dalších 170 koní od společnosti Brabus. Změny se dotkly také výfuku, podvozku a nechybí doplňky exteriéru a interiéru.

Úpravce Brabus v posledních dnech představil několik novinek najednou. Už jsme si ukázali Rolls-Royce Ghost a Porsche Taycan Turbo a Turbo S, nyní je řada na Porsche 911 Turbo S generace 992. V Brabusu si vzali do parády otevřenou variantu Cabriolet, na které představují jak úpravy motoru a výfuku, tak exteriéru a interiéru.

Video se připravuje ...

Začněme tím nejzajímavějším, tedy úpravami přeplňovaného 3,8litrového plochého šestiválce. Na výběr je ze dvou balíčků, kdy ten základní nese název Brabus PowerXtra P38S-720 a je vlastně programovacím cvičením. K řídící jednotce motoru je připojena přídavná, která obsahuje nové mapy pro vstřikování a zážeh a zvyšuje přeplňovací tlak. Výsledkem je nárůst výkonu motoru z továrních 478 kW (650 koní) na 530 kW (720 k) při 6.900 min-1. Stejně tak narostl točivý moment, který je nyní 900 Nm (+ 100 Nm) při 4.000 min-1. Porsche 911 Turbo S s touto úpravou vystřelí z 0 na 100 km/h za 2,6 s (standardně 2,7 sekund s tovární sadou Sport Chrono) a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 335 km/h.

Řidiči, kteří mají zájem o ještě výkonnější Porsche, mohou zvolit balíček úprav nazvaný Brabus PowerXtra P38S-820. Jeho součástí jsou dvě turbodmychadla z dílny Brabusu s maximálním plnicím tlakem 2,1 bar a přídavná řídicí jednotka, jejíž mapy byly dále upraveny s ohledem na nové přeplňování. Výkon je v tomto případě již 603 kW (820 k) při 6.900 min-1, zatímco hodnota točivého momentu vyrostla na 950 Nm při 4.000 min-1. Sprint na 100 km/h zabere již jen 2,5 sekundy a zrychlování přestane při dosažení elektronicky stanoveného limitu 340 km/h. Pro tuto výkonnější variantu Brabus uvádí také hodnotu spotřeby paliva. Kombinovaná je 11,1 l/100 km, přičemž emise CO2 jsou 254 g/km.

Všechny úpravy motoru byly testovány jak staticky, tak jízdně, a to i na okruhu. Zároveň jsou nezávisle testovány sdružením TÜV a Brabus na ně poskytuje tříletou záruku, která je omezena nájezdem 100.000 km. Bez ohledu na zvolený balíček úprav motoru si zájemci mohou objednat také výfukový systém vyrobený ze slitiny Inconel. Ten je dostupný rovněž pro majitele jinak neupravených modelů 911 Turbo a Turbo S. Výfuk se čtyřmi koncovkami snižuje protitlak a obsahuje klapky pro elektronickou kontrolu zvuku. Řidič může volit mezi tišším módem Coming Home a agresivnějším módem Sport.

Brabus pro Porsche 911 Turbo S dále připravil karbonové doplňky exteriéru, které vozu nejen dodávají sportovnější vzhled, ale také pomáhají se snížením vztlaku při vysokých rychlostech. Zahrnují například přední spojler a zadní difuzor, přičemž nové křídlo sedící na víku motoru přidává přítlak na zadní nápravě. Vizuální úpravy doplňují nová kovaná kola s centrální maticí, na něž se osazují pneumatiky o rozměru 255/30 ZR21 na přední nápravě a 335/25 ZR22 na zadní nápravě. Gumy mohou pocházet od společností Pirelli, Continental nebo Yokohama. Německý úpravce zachoval sériové adaptivní tlumiče beze změny, ale přidává výškově nastavitelné pružiny, díky nimž může být světlá výška vozu na přání řidiče snížena až o 25 milimetrů.

Přepracovanému interiéru vozu úpravce tradičně říká Brabus Masterpiece a zákazník si může zvolit z prakticky neomezené řady barev a z několika způsobů prošívání kůže, která je na středu sedaček perforovaná. Stejný vzor prošívání pak může být také na podlaze vozu a čalounění zavazadlového prostoru. Doplňky interiéru jsou provedeny z karbonu či hliníku, přičemž barva hliníkových dílů je rovněž volitelná. Na předváděcím voze na fotkách se Brabus rozhodl pro černé provedení interiéru s červenými detaily. Balíčky či prvky úprav lze volit či kombinovat individuálně, přičemž ceny Brabus zpravidla sděluje až na dotaz.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme