Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman Safari: Malé kupé mimo asfalt podle X-Tomi Design

Porsche Cayman Safari: Malé kupé mimo asfalt podle X-Tomi Design

Porsche Cayman Safari: Malé kupé mimo asfalt podle X-Tomi Design Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Porsche vyrábělo během své existence spoustu různých strojů. Třeba traktory, zkoušelo i terénní auta. Jak by vypadal oplastovaný Cayman?

Porsche už má v pokusech o „terénní supersporty“ docela dlouhou tradici. Klasickou soutěžní 911 SC v provedení pro Safari Rally určitě znáte. Vozům v barvách Martini s pořádnými rudými ochrannými rámy je dnes šestatřicet let. Škoda přeškoda, že už se africká klasika nejezdí v rámci mistrovství světa. I Dakar se přestěhoval z Afriky do Jižní Ameriky. Přitom v tom původním tovární vozy s polepy cigaretového úřadovaly, vzpomeňme 953 a 959.

Před koncem loňského roku se objevily zprávy, že Porsche chystá na letošní autosalon do Pekingu koncept 911 Safari na základě současné generace Carrery 4S 991. Bublina však rychle splaskla. V dubnu nebylo v čínské metropoli na stánku výrobce z Zuffenhausenu nic takového k vidění. Mimochodem, v režii švýcarského Rinspeedu vznikl už před jedenácti lety zajímavý pick-up Bedouin.

Móda oplastovaných aut navíc neutuchá napříč všemi segmenty, i když třeba nemají čtyřkolku, disponují alespoň zvýšenou světlostí a nějakou tou elektronickou vychytávkou kvůli zvýšení trakce mimo zpevněné komunikace. Co kdyby přišlo Porsche s takovým modelem, ale nikoli na základě devětsetjedenáctky, nýbrž menšího kupé Cayman? Maďar X-Tomi je přesvědčen o tom, že by výsledek nemusel rozhodně vypadat špatně.

Nápad to není věru zlý. Jak vizualizace naznačuje, podvozek je (dvoubarevně, jak móda velí) zakrytován a červený vůz má skutečně slušné oplastování, obojí proti nějakým těm kamínkům. Na polňačce takové robustnější auto něco snese. Sedí sice při zemi a nízkoprofilové pneumatiky nejsou do terénu zrovna vhodné, ale i zvýšení světlosti a montáž svalnatějšího obutí se dá přece vyřešit. Pohon všech kol se zde samosebou předpokládá.

Cayman Safari by se klidně mohl uplatit na čínských, jihoamerických a ruských necestách, zájemců by se jistě našlo dost i na Blízkém východě mezi arabskými šejky. Je však velmi nepravděpodobné, že se tak někdy vůbec stane. Znáte to. Nejdřív se musí udělat průzkum trhu, zda se najde dostatek zákazníků. A i taková legrace něco stojí. Pak je třeba také projekt na vyšších místech schválit. Jedinou možností pro excentrického klienta je v tuto chvíli obrátit se na divizi Exclusive, zda by mu cayman v terénním stylu nebyli za drobný bakšiš schopni postavit. Běžný model ale ve čtyřkolce nekoupíte...

Vstoupit do diskuze (11)