Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche na elektřinu vyjde z konceptu Mission E

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Porsche hodlá v blízké budoucnosti představit čistě elektřinou poháněný model. Podle nejnovějších informací má mít skutečně velmi blízko ke konceptu Mission E.

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se na podzim loňského roku stal místem světové premiéry Porsche Mission E. Koncept elektromobilu překvapil a zároveň nadchl svým designem i uváděnými jízdními výkony.

Začátkem prosince roku 2015 se objevily první zprávy o možné proměně konceptu Mission E v sériový model a spuštění jeho produkce do konce tohoto desetiletí přímo v hlavní továrně v Zuffenhausenu.

Nyní získal britský Top Gear na autosalonu v Ženevě nové informace ohledně budoucnosti tohoto konceptu a jeho sériové podoby, které poskytl Oliver Blume, předseda výkonné rady Porsche.

Podle jeho slov se můžeme těšit na elektromobil, jehož design karoserie bude velmi podobný Mission E. Nejvýraznější odlišností se má stát provedení dveří. Koncept má proti sobě otevírané dva páry dveří bez rámů oken a karoserii bez B sloupku. Oliver Blume k dotazu na toto řešení uvedl, že se jedná o obtížný problém a následně dodal, že v automobilce již mají jistou představu o řešení, které bude mít k tomuto provedení velmi blízko.

Nejzásadnější změna se má tedy v oblasti designu odehrát na bocích vozu a již se objevují neoficiální spekulace, které připomínají dveře Mazdy RX-8, ale jestli se Porsche vydá touto cestou prozatím nikdo z automobilky nepotvrdil.

Vedle svého vzhledu má sériový elektromobil Porsche na loňský koncept navazovat i svou technikou a jízdními výkony. Elektromotory Mission E s výkonem 440 kW, umožňují údajně akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 s a z 0 na 200 km/h za 12,0 s. Dojezd na jedno nabití lithium-iontových baterií pak je uváděn přes 500 km.

Oliver Blume ovšem připomenul, že v současnosti mohou mít zákazníci potíže s nabíjením, kdy se baterie dobijí na 80 procent kapacity za pouhých 15 minut, ovšem při napětí 800 V. Použitá platforma v konceptu byla nicméně kompatibilní i s obvyklejším napětím 400 V a nechyběla ani možnost indukčního nabíjení bez použití jakýchkoliv kabelů.

Porsche právě kvůli dobíjecím stanicím pro elektromobily jedná s vládami i dalšími výrobci a samotný Blume uvedl, že je potřeba investovat do této infrastruktury v Evropě, Spojených státech a Číně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)