Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Taycan 4S Cross Turismo
Porsche Taycan 4S Cross Turismo
Porsche Taycan 4S Cross Turismo
Porsche Taycan 4S Cross Turismo
84 Fotogalerie

Porsche Taycan má rekord, ze kterého se točí hlava: 69 otoček na ledové ploše

Elektrické Porsche sbírá jeden rekord za druhým. Některé jsou však poněkud absurdní.

První čistě elektrické Porsche je bezesporu úchvatný elektromobil, jehož působivé schopnosti podtrhuje také řada rekordů. Za některými přitom stojí samotná automobilka, za dalšími pak různí vlastníci, nadšenci nebo organizace. Kromě rekordů v oblasti dojezdu a nabíjení jde přitom také o rekordy v oblasti výkonu, rychlosti a dovedností.

Pro připomínku můžeme zmínit, že si Porsche střihlo rekord pro nejrychlejší čtyřdveřový elektromobil na Nürburgringu, zajelo elektrický rekord na Pikes Peak, na britském okruhu Brand Hatch vytvořilo 13 vytrvalostních rekordů mezi elektromobily a na Hockenheimringu vytvořilo elektrický rekord v driftování.

Video placeholder
Porsche stanovilo nový rekord v driftování s elektromobilem • Porsche

Nejnovější přírůstek do sbírky rekordů si pak připsalo Porsche Taycan Cross Turismo ve Švédsku, kde si s ním britský jezdec Terry Grant střihnul 69 otoček (tzv. donutů) na zledovatělé ploše. Do knihy Guinness World Record se tak Grant s Taycanem zapsali s nejvyšším počtem nepřerušených otoček na ledu v elektrickém vozidle.

Rekord byl stanoven třetího února tohoto roku na zamrzlé ploše během Race of Champions ve švédském Pite Havsbad. Celý pokus pak ukazuje video pořízené právě organizací Race of Champions.

Pro rekord bylo použito standardní Porsche Taycan Cross Turismo, obuté do zimních pneumatik. Pokus byl realizován na kulaté ledové ploše, jejíž průměr měřil dvojnásobek délky auta. Pro vytvoření rekordu přitom bylo důležité kroužit s autem bez zastavení.

Na první pohled to může znít snadno, přesto neměl Terry Grant lehkou práci. Taycan Cross Turismo se totiž několikrát zastavil během pokusu. Jak je ve videu vysvětleno, k zastavení došlo po zanesení některých senzorů sněhem, který odletoval od pneumatik. Vůz si zanesení senzorů vyhodnotil jako možnou nehodu a okamžitě zastavil.

K nepřerušenému kroužení na ledové ploše tak bylo potřeba zvolit správnou rychlost, aby se senzory příliš nezanášely. Opakování pokusů však vytvořilo na ledové ploše nerovný povrch, který celou jízdu poněkud komplikoval. Přesto se nakonec povedlo rekordu dosáhnout.