Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha po znovuspuštění zón zatím jejich systém měnit nebude

ČTK ČTK 11. 5. 2020 • 16:37
13
12
Zobrazit náhledy (13)
Rok s nenáviděnými zónami. Plaťte a mlčte Monitorovací autíčka sbírající data o zaparkovaných autech jezdí i v době odstavení zón – získané údaje prý neslouží k ukládání pokut, ale čistě statistikám Modrá zóna pro hybridy V Praze a Brně kontrolují parkování ve vyhrazených zónách auta s kamerami na střeše Vyhrazené parkoviště Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Pražský magistrát zanalyzuje data z parkovacích zón, které byly zhruba dva měsíce mimo provoz kvůli opatřením proti koronaviru. Dosavadní systém zón se ale v tuto chvíli měnit nechystá.

Po jednání pražských radních to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Zóny začaly znovu platit od dnešního rána. Podle jejich správce, Technické správy komunikací (TSK), se znovuspuštění zatím obešlo bez problémů.

"Ta data určitě využijeme. My jsme sledovali například, kdo tam parkoval, jestli měl parkovací oprávnění, nebo neměl. To nám dává určité statistické údaje pro budoucnost zón placeného stání, jaký vliv na dopravu mají. Ale že bychom přímo teď dělali nějaké další kroky, to ne," řekl Scheinherr.

Průměrná obsazenost zón se podle Scheinherra obzvlášť v centrální části města blížila k 90 procentům. "To znamená, že v hodinách (dopravní) špičky byla obsazenost až stoprocentní. Podle pozorování v ulicích byla větší, protože auta parkovala úplně všude," řekl. Tím, že nyní již nelze v zónách bez oprávnění parkovat, očekává Scheinherr, že se zlepší situace pro rezidenty.

Za dobu, kdy zóny neplatily, přijde město o zhruba 140 milionů. "Všechno se to ale nedá přičíst zrušení, protože také chybějí turisté," řekl Scheinherr.

Z celkového propadu tržeb přijde město nejvíce o peníze z parkovacích automatů a z virtuálních parkovacích hodin, a to o asi 88 milionů. O další peníze přijde prodloužením platnosti parkovacích oprávnění pro rezidenty po dobu, po kterou byly zrušeny. Magistrát očekává, že to bude asi 52,7 milionu korun.

Mluvčí TSK Barbora Lišková ČTK řekla, že správce zón dnes při jejich spuštění dosud nezaznamenal problémy. Výdejny parkovacích oprávnění jsou v provozu od pondělí 4. května.

Doprava v Praze klesla při omezeních proti koronaviru postupně až o 30 procent. Na konci dubna v pracovní dny pak počet aut zase vzrostl. V centru i mimo něj se doprava proti přelomu března a dubna zvýšila o 11,8 procenta, respektive 10,2 procenta. V posledním dubnovém týdnu se proti tomu předchozímu výrazněji zvýšil počet aut mimo centrum.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
13. 5. 2020 09:38
Re: Parkování
Souhlas. Rezidenti by měli mít jedno auta zdarma nebo jen symbolicky poplatek. Aktuálně tuším 1200 za rok je diskutabilní, zda je symbolické nebo ne. V kontextu provozu auta je to zanedbatelné, ale dokázal bych si představit přívětivější přístup.
Avatar - Mikesus
13. 5. 2020 09:36
Re: Parkování
Tak vyšší cenu mají všichni nerezidenti, takže pokud tam nebydlí, tak i cikáni. Pokud tam bydlí, tak samozřejmě zvýhodněné jako ostatní rezidenti. V tom problém nevidím.
Avatar - xxc
12. 5. 2020 23:04
Re: Parkování
Oni to spoplatnuju asi kvoli nejakej regulacii. Teraz sa este u nas neplati, vsetko je plne a kazdy ma rovnaku sancu a rovnaky cas na zaparkovanie. Ci je milionar, alebo chudobny. A tak to ma byt, nedelit ludi na vyssich a odpad. Len trpi ekologia. Preto, keby to spoplatnili kazdemu, zmiznu auta z centier miest, cim odovodnuju dovod spoplatnenia.
Avatar - xxc
12. 5. 2020 22:59
Re: Parkování
Ja neviem, ja by som asi nepochodil s vyssimi cenami pre ciganov (su to nerezidenti - byvaju v osade na kraji mesta).
Avatar - beibej
12. 5. 2020 21:58
Re: Parkování
Resident by měl mít první auto zadara, nebo skoro. Jinak furt nevím proč bych měl za parkování platit. Kdekoliv. K čemu mi je auto, když nesmím nikam dojet?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku