Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Video: Právě testujeme nový VW Caddy. Ptejte se, co vás zajímá

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

Vyjet do zahraničí sbírat první jízdní dojmy je sice složitější, avšak stále možné. Proto jsme se chopili příležitosti a vyrazili prozkoumat pátou generaci užitkového Volkswagenu Caddy.

Z naší pravidelné rutiny – cest na mezinárodní jízdy s automobilovými novinkami – se jako lusknutím prstu stala sváteční záležitost. Vycestovat do sousedního Německa zatím stále ještě můžeme, tudíž jsem společně s dalšími kolegy absolvoval nepříjemné šťourání v nose a s platným negativním testem na covid-19 vyrazil do Mnichova, kde na nás čekala nová, již pátá generace Volkswagenu Caddy.

S populárním užitkáčem se nesetkávám poprvé, prvně jsem si jej prohlédl již na Jízdách Světa motorů v Praze. Až teď mám ale možnost absolvovat první várku kilometrů. Testování v okolí Mnichova probíhá právě teď a hrstku snímků z místa si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii. A pokud vás na novém Caddy zajímá něco konkrétního, dotazy prosím směřujte do diskuze. Vrátím se k nim v chystaných jízdních dojmech. Prvních pár postřehů jsem pro vás shrnul ve videu přiloženém výše.

Pátá generace populárního užitkového vozu (a v neposlední řadě také osobní dodávky) láká na několik klíčových novinek. Základem je platforma MQB, což kromě jiného znamená celou řadu prvků shodných s osmým pokračovatelem Golfu. Namátkou je to digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání a startování, až 10“ obrazovka multimediálního systému, dotykové plochy pro nejrůznější nastavování a tak dále.

Kromě toho mezi inovace patří 18“ kola z lehkých slitin, velké panoramatické střešní okno či elektrické dovírání bočních posuvných a zadních výklopných dveří. Šest z devatenácti bezpečnostních a asistenčních systémů je rovněž nových. Kupříkladu asistovaná jízda, Trailer Assist pro snadnější couvání s přívěsem či asistent pro vyjetí z parkovacího místa.

A zapomenout nesmíme na pohonné jednotky. Všechny splňují emisní normu Euro 6, dostávají filtr pevných částic a slibují až o 12 % nižší spotřebu. Motorová paleta čítá agregáty 1.5 TSI/84 kW či 1.5 TGI/96 kW, my však nejvyšší váhu přikládáme dvoulitrovému turbodieselu, jenž u nás bude nabízen s výkony 55, 75 a 90 kW. Slabší provedení je předokolkou se šestistupňovým manuálem, silnější dává na výběr mezi ním a sedmistupňovou dvouspojkou. Manuál pak půjde kombinovat také s pohonem všech kol 4Motion. Jen připomeňme, že všechny verze 2.0 TDI jsou vybaveny technologií Twindosing (dvojice SCR katalyzátorů a dvojnásobné vstřikování AdBlue), což výrazně snižuje emise oxidu dusíku (NOx).

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

Doporučujeme

29. 10. 2020 17:51
také dotazy
Zdravím a děkujeme za možnost dotazů:
1) máme před zadními sedačkami v podlaze stále úložné prostory?
2) může mít caddy plnohodnotné rezervní kolo i ve verzi 4x4 ve verzi maxi s 3.řadou sedadel?
3) máme bez panoramatického okna nad čelním sklem stále přihrádku?

hezký den

pavel štajnrt
23. 10. 2020 15:13
The video cannot be played in this browser. (Error code: 232
... ;-\ Chrome ani Edge zrazu nefunguje. Čo sa stalo? Prehrá reklamu a - kaput.
Avatar - wakantanka
23. 10. 2020 08:44
Re: Re: Hmm
Nebol by riešením zase Hyundai H1 len nový/novší?
23. 10. 2020 07:52
Re: Hmm
Řešení to není, vozí se totiž loď. A to je bohužel celkem specifický náklad.....Přepravu do holandska jsem si objednával jednou - a již nikdy více (finance, flexibilita, problémy s nakládkou/vykládkou....).
22. 10. 2020 23:59
Re: Hmm
Tak si kup Caddynu a par krat do roka si dojednaj furmanku. Neviem aky je plan, co sa vozi, ale aj toto je riesenie.