Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přehled cen nových aut na českém trhu: Minivozy (listopad 2009)

12. 11. 2009 • 22:54
60
35
Zobrazit náhledy (60)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Nabídka těch nejmenších aut na trhu není tak široká, jako je zvykem ve vyšších třídách. Přesto je výběr relativně bohatý a ceny aut začínají už od necelých 159 tisíc Kč.

Charakteristickým rysem třídy minivozů je spojování automobilek. Díky tomu v přehledu máme kolínská trojčata, dnes již tradiční dvojice Opel/Suzuki a od předloňského roku i Fiat 500 se sesterským Fordem Ka.

Není výjimkou, že kromě malých rozměrů nabízí auta v této třídě také nízké ceny – nejnižší na trhu. Hned šest modelů v našem přehledu lze podle ceníkových cen pořídit pod 200 tisíc Kč (Fiat Panda, Hyundai i10, Chevrolet Spark, Kia Picanto, Renault Twingo a Toyota Aygo), další se od této hranice příliš nevzdalují.

Z opačného konce cenového spektra jsou pak Toyota iQ a především Smart ForTwo.

Přehledy jako je tento, budeme zveřejňovat vždy, když dojde k zásadním změnám v nabídce, nebo výrazné změně cen zavedených modelů, takže již nyní můžeme slíbit minimálně 2 aktualizace ročně. Domníváme se, že jde o ideální místo pro umístění upoutávky na další zvýhodnění, nabízená od jednotlivých prodejců/dealerů. O podmínkách této formy inzerce rádi podáme bližší informace.

Zajímá-li vás, jak se prodávaly jednotlivé modely této kategorie v prvních 10 měsících roku 2009, potom navštivte článek Český trh nejmenších aut: Přehled prodeje za leden až říjen 2009.

Nyní už je zde prostor vyhrazený přehlednému popisu aktuálně platných nabídek nejmenších vozů na českém trhu.

Citroën / Peugeot / Toyota

Citroën C1 nabízí volbu jednoho motoru, tříválce 1,0 VVT-i, a dvou stupňů výbavy. Základní výbava X stojí s pětidveřovou karoserií 219.900,- Kč (třídveřová je o 5 tisíc Kč levnější) a obsahuje dva airbagy, ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přípravu na rádio a 14palcová kola s pneumatikami 155/65.

Výbava SX přidává za příplatek 25 tisíc Kč dělená zadní sedadla s úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, rádio s CD přehrávačem (jinak za příplatek 8 tisíc Kč) a kryty zpětných zrcátek, kliky dveří a boční lišty v barvě karoserie. Za 32 tisíc Kč je možné objednat Paket Klimatizace (lze objednávat i po částech), který obsahuje klimatizaci, litá kola a otáčkoměr. Boční airbagy jsou za příplatek 8 tisíc Kč, okenní za dalších 8 tisíc Kč.

Citroën C1 pětidveřový - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 VVT-i 1,0 VVT-i
SensoDrive
Převodovka 5M 5MA
Zdvihový objem [cm3] 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 50/6000 50/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 93/3600 93/3600
Max. rychlost [km/h] 157 157
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 14,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,6
Cena X [Kč] 219.900,- -
Cena SX [Kč] 244.900,- 263.900,-
Cena SX Paket Klimatizace [Kč] 276.900,- 295.900,-

Popis

Peugeotu 107 bude prakticky opakováním. Standardní ceny jsou shodné s Citroënem, a tak se společně s designem mění jen názvy. Základní výbava Smile obsahuje stejné prvky jako X u Citroënu C1 (viz výše) a to samé platí v analogii výbav Trendy u Peugeotu a SX u Citroënu. Omezené jsou ale možnosti příplatkové výbavy, pro 107 je možné doobjednat jen klimatizaci (+25 tisíc Kč) a otáčkoměr (+1.800,- Kč). Na litá kola i boční nebo okenní airbagy tak musí zájemci o nejmenší Peugeot zapomenout.

Aktuálně zvýhodněným modelem je pětidveřový vůz s výbavou Trendy a klimatizací zdarma za 209.900,-Kč

Peugeot 107 pětidveřový - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 12V 1,0 12V
2-Tronic
Převodovka 5M 5MA
Zdvihový objem [cm3] 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 50/6000 50/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 93/3600 93/3600
Max. rychlost [km/h] 157 157
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 14,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,6
Cena Smile [Kč] 219.900,- -
Cena Trendy [Kč] 244.900,- 263.900,-
Cena Trendy - akční [Kč] 209.900,- -

Třetí alternativou je Toyota Aygo. Zde základní výbava Base stojí v kombinaci s pěti dveřmi 204.900,- Kč (třídveřová 199.900,- Kč) a obsahuje výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, rádio s CD přehrávačem a Aux-In konektorem (u Francouzů v základní výbavě není), ABS a dva airbagy. Pro pětidveřové Aygo je možnost připlatit si k Base za klimatizaci (+15 tisíc Kč), nejlevnější Aygo s klimatizací tak vyjde na 219.900,- Kč.

Vyšší výbava Terra už zcela vylučuje možnost třídveřové verze, za cenu 244.900,- Kč ale nabízí elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a manuální klimatizaci, za kterou je u francouzské dvojice z této cenové hladiny potřeba připlácet.

Co u Terra chybí jsou plastové části karoserie v laku a dělená zadní sedadla s úchyty Isofix. To společně s otáčkoměrem, litými koly, šesti reproduktory místo dvou a bočními airbagy přidává výbava Sol Blue. V rámci akce Colour Edition je navíc verze Sol Blue zdarma vybavena Bluetooth hands-free, metalickým lakem a částmi interiéru v barvě vozu.

Připlatit si je u Ayga možné za stabilizační systém VSC (+13.500,- Kč) a přední mlhovky (+5 tisíc Kč).

Toyota Aygo pětidveřová - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 VVT-i MT 1,0 VVT-i MMT
Převodovka 5M 5MA
Zdvihový objem [cm3] 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 50/6000 50/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 93/3600 93/3600
Max. rychlost [km/h] 157 157
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,2 14,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,6
Cena Base [Kč] 204.900,- -
Cena Terra [Kč] 244.900,- -
Cena Sol Blue [Kč] 272.900,- 287.900,-

V akci Toyota Team Edition je na skladové vozy s výbavou Terra v současnosti poskytována sleva 25 tisíc Kč a pro Sol Blue 20 tisíc Kč.

Fiat

Jako jediná značka nabízí Fiat mezi nejmenšími vozy na trhu hned dva modely – cenově dostupnou Pandu a stylově laděnou 500.

Fiat Panda patří s první cenou 172.900,- Kč k nejlevnějším autům na trhu, a proto také pravidelně obsazuje čelní příčky prodejních statistik miniaut, a to nejen u nás ale i v celoevropském měřítku.

V případě nejlevnějšího provedení se jedná o motor 1,1 8V (40 kW) v kombinaci s výbavou Active. Ta obsahuje posilovač řízení Dualdrive, výškově nastavitelný volant, ABS a airbag řidiče (pro spolujezdce za příplatek 8 tisíc Kč).

Výbava Dynamic už automaticky znamená motor 1,2 8V (44 kW), který ale stojí stále méně než 200 tisíc, konkrétně 192.900,- Kč. Zde jsou navíc výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné pásy pro přední sedadla, dělená zadní sedadla, airbag spolujezdce, rádio, centrální zamykání a elektrické stahování předních oken. Je možné také objednat dieselový motor nebo 1,2 Natural Power spalující CNG.

Vrcholem běžné nabídky je provedení Emotion obsahující litá 14palcová kola místo 13palcových ocelových, střešní ližiny, klimatizaci, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, dálkový ovladač centrálního zamykání, rádio s podporou MP3 a přední mlhovky. Boční airbagy jsou ve všech případech za příplatek 8 tisíc Kč, to samé platí pro okenní airbagy.

Sportovně laděná verze Panda 100HP má dále 15palcová kola, sportovní kit a kůží potažený volant. Chybí jí samozřejmě střešní ližiny.

Výbava verze 4x4 se shoduje s Pandou Dynamic, chybí však rádio a airbag spolujezdce, navíc naopak má 14palcová kola. 4x4 Climbing je pak obdobou Pandy Emotion, chybí ovšem opět rádio. Panda 4x4 Cross je pak designovým paketem s výbavou na úrovni 4x4 Climbing.

Fiat Panda - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,1 8V 1,2 8V 1,2 CNG 1,4 16V 1,3 MultiJet
Převodovka 5M 5M (5M 4x4) 5M 6M 5M (5M 4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1108 1242 1242 1368 1248
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 40/5000 44/5000 44/5000 74/6000 51/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 88/2750 102/2500 102/2500 131/4250 145/1500
Max. rychlost [km/h] 150 155 148 185 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,0 14,0 17,0 9,5 13,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,7 5,6 6,2 6,5 4,3
Cena Active [Kč] 172.900,- - - - -
Cena Dynamic [Kč] - 192.900,- 333.900,- - 302.900,-
Cena Emotion [Kč] - 290.900,- - - -
Cena 100HP [Kč] - - - 348.900,- -
Cena 4x4 [Kč] - 327.900,- - - 393.900,-
Cena 4x4 Climbing [Kč] - 363.900,- - - 429.900,-
Cena 4X4 Cross [Kč] - - - - 465.900,-

Příbuznou techniku ale zcela jiný kabát než Panda nabízí Fiat 500. Nabídka zahrnuje 3 motory, 3 stupně výbavy a jejich libovolné kombinace doplněné o mnoho možností příplatkové výbavy.

Základem je verze Pop s elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovladačem, rádiem, předními mlhovkami a sedmi airbagy.

Lounge k Pop přidává manuální klimatizaci, volant potažený kůží, pevnou prosklenou střechu, zadní parkovací senzory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla a systém Blue and Me.

Také verze Sport vychází z Pop a obsahuje klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla a Blue and Me. Dále přidává sportovní volant, anatomicky tvarovaná přední sedadla a zatmavená zadní skla. Mimo verzi Pop jsou standardem 15palcová litá kola, za příplatek mohou být 16palcová.

Příplatková výbava zahrnuje především nejrůznější polepy, ale přiobjednat lze také robotizovanou převodovku Dualogic (+30 tisíc Kč) nebo ESP (+20 tisíc Kč).

Fiat 500 - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,2 8V 1,4 16V 1,3 MultiJet
Převodovka 5M 6M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1242 1368 1248
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 51/5500 74/6000 55/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 102/3000 131/4250 145/1500
Max. rychlost [km/h] 160 182 165
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,9 10,5 12,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1 6,3 4,2
Cena Pop [Kč] 268.900,- 318.900,- 318.900,-
Cena Lounge [Kč] 321.900,- 371.900,- 371.900,-
Cena Sport [Kč] 321.900,- 371.900,- 371.900,-
Ford

Ford Ka nabízí stejnou techniku jako Fiat 500, jeho design je ale kinetický na místo retro a také cenová politika se poněkud liší. V nabídce je jen benzinová dvanáctistovka, turbodiesel je možné sice objednat s výbavou Titanium, díky zvýhodnění benzinového motoru je ale příplatek za tento agregát celých 102 tisíc Kč.

Základní provedení Ambiente má dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení a přípravu pro rádio. Titanium za 40 tisíc Kč navíc přidává klimatizaci, elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky a plastové díly karoserie v barvě vozu.

Ford Ka - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,2 Duratec 1,3 Duratorq TDCi
Převodovka 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1242 1248
Válce/ventily 4/2 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 51/5500 55/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 102/3000 145/1500
Max. rychlost [km/h] 160 165
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,9 12,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1 4,2
Cena Ambiente [Kč] 219.990,- -
Cena Titanium [Kč] 259.990,- 361.790,-
Hyundai

Hyundai i10 je dalším z modelů, které se v této třídě pravidelně umisťují mezi třemi nejprodávanějšími vozy u nás. Důvod je stejný jako v případě Pandy – první cena je 179.900,- Kč. Jedná se o výbavu Start tvořenou jedním airbagem, ABS, dělenými zadními sedadly a výškově nastavitelným volantem.

Těsně pod 200 tisíc Kč se vejde i výbava Classic. Zde již nechybí airbag spolujezdce, posilovač řízení, rádio, centrální zamykání, otáčkoměr ani nárazníky v barvě karoserie. Jen o 10 tisíc Kč dražší Comfort nabízí navíc elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 14palcová kola místo 13palcových, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie a chromovanou masku chladiče.

Vrcholem nabídky je výbava Style obsahující v dané velikosti aut nadstandardní prvky jako boční airbagy, přední mlhovky, klimatizaci, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, ale i elektrické stahování zadních oken (!).

Hyundai i10 - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,1 SOHC 1,2 DOHC 1,1 CRDi
Převodovka 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1086 1248 1120
Válce/ventily 4/3 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 49/5500 57/6000 55/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 98/2800 117/4000 153/1900-2700
Max. rychlost [km/h] 151 164 163
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,6 12,8 15,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,2 4,3
Cena Start [Kč] 179.900,- - -
Cena Classic [Kč] 199.900,- - 244.900,-
Cena Comfort [Kč] 209.900,- 219.900,- 254.900,-
Cena Style [Kč] 239.900,- 249.900,- 284.900,-
Chevrolet

První cena Chevroletu Spark nyní podle akčního ceníku činí 158.900,- Kč. Spark, který patří na špičku miniaut co do počtu prodaných kusů v ČR, je tak nejlevnějším autem na českém trhu.

Základní výbava Base je na poměry malých aut relativně bohatá. Obsahuje sice jen jeden airbag, ale také dělená zadní sedadla a otáčkoměr, tedy prvky, které nejsou u všech malých aut standardem. Dále má ABS, přípravu na rádio se dvěma reproduktory a anténou, dva úchyty na dětské sedačky Isofix a ocelová kola s pneumatikami 155/65 R13.

Provedení Komfort za příplatek 18 tisíc Kč k tomu přidává elektrické stahování předních oken, posilovač řízení a klimatizaci. Tato varianta je tak nejlevnější autem s klimatizací na českém trhu. Vrcholem nabídky je výbava Direct. Zde již nechybí airbag spolujezdce, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem. Tato verze Sparku má také čtyřválcový motor 1,0 l a zvenčí je odlišitelná podle nárazníků lakovaných v barvě karoserie.

Chevrolet Spark - aktuální ceny na českém trhu (říjen 2009)
Motor 0,8 6V 1,0 8V
Převodovka 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 796 995
Válce/ventily 3/2 4/2
Největší výkon [kW/min-1] 38/6000 49/5400
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 72/4400 91/4200
Max. rychlost [km/h] 145 156
Zrychlení 0-100 km/h [s] 18,2 14,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,6
Cena Base [Kč] 158.900,- -
Cena Komfort [Kč] 176.900,- -
Cena Direct [Kč] - 213.900,-
Kia

Kia Picanto je dalším korejským hráčem mezi minivozy a i ona se může pochlubit cenou hluboko pod 200 tisíc Kč. Základní výbava Active má airbag řidiče, ABS, přípravu na rádio se dvěma reproduktory a dělená zadní sedadla.

Tak jako v případě předchozích modelů, i zde je posilovač řízení součástí až druhého stupně výbavy Active Plus. Ten dále přidává nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, centrální zamykání a elektrické stahování předních oken. Za příplatek 10 tisíc Kč, s benzinovým motorem tedy těsně pod 200 tisíc Kč, je možné mít navíc klimatizaci.

Comfort má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, airbag spolujezdce, rádio a „luxusní“ prvky jako kůží potažený volant a přední mlhovky. Tuto výbavu lze dále rozšířit na Comfort Plus, který se může pochlubit směrovkami v krytech zrcátek, připojením USB, bočními airbagy, elektrickým stahováním zadních oken a elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.

Kia Picanto - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0i 1,1i 1,1 CRDi
Převodovka 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 999 1086 1120
Válce/ventily 4/3 4/3 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 46/5600 48/5500 55/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 87/3000 97/2800 152/1900-2750
Max. rychlost [km/h] 150 154 163
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,8 15,1 15,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 5,0 4,4
Cena Active [Kč] 169.980,- - -
Cena Active Plus [Kč] 189.980,- - 239.980,-
Cena Active Plus AC [Kč] 199.980,- - 249.980,-
Cena Comfort [Kč] 229.980,- 244.980,- 279.980,-
Cena Comfort Plus [Kč] - 274.980,- 309.980,-
Opel / Suzuki

Opel nabízí pro svou Agilu tři motory a dva stupně výbavy. Základem je 1,0 12V Essentia, která stojí 239.900,- Kč. Výbava obsahuje posilovač řízení, dva airbagy (u spolujezdce s deaktivací), výškově nastavitelná obě přední sedadla a ocelová kola s pneumatikami 165/70 R14.

Verze Enjoy vyjde o 30 tisíc Kč dráž. Navíc má centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, otáčkoměr, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaní a vyhřívaná zpětná zrcátka, rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, výškově nastavitelný volant, dělená zadní sedadla, přední mlhovky, kliky a kryty zrcátek v barvě karoserie a pneumatiky 185/60 R15 na ocelových kolech.

V akční nabídce Opel dává k Agile Enjoy klimatizaci zdarma, to představuje úsporu 25 tisíc Kč. Další výbavu je možné objednat v balíčcích. Sada Style (15palcová kola, zatmavená okna a volant potažený kůží) stojí 14 tisíc Kč, sada Safety (ESP a boční airbagy) 15 tisíc Kč.

Za automatickou převodovku pro motor 1,2 16V Opel žádá 25 tisíc Kč, v nabídce je i turbodiesel s cenou 339.900,- Kč.

Opel Agila - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 12V 1,2 16V 1,2 16V 1,3 CDTI
Převodovka 5M 5M 4A 5M
Zdvihový objem [cm3] 996 1242 1242 1248
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 48/6000 63/5500 63/5500 55/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 90/4800 114/4400 114/4400 190/1750
Max. rychlost [km/h] 160 175 170 165
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,7 12,3 14,8 13,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,5 5,9 4,5
Cena Essentia [Kč] 239.900,- - - -
Cena Enjoy [Kč] 269.900,- 289.900,- 314.900,- 339.900,-

Suzuki Splash s litrovým motorem stojí v základní výbavě o 30 tisíc Kč méně. Obsah výbav GA u Suzuki a Essentia u Opelu se shoduje, jen Suzuki chybí výškově nastavitelná přední sedadla a má ocelová kola bez poklic.

Prostřední výbava GL/AC stojí o 30 tisíc Kč více GA. Přidává navíc klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, otáčkoměr, palubní počítač výškově nastavitelný volant i přední sedadla, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant a boční airbagy. Dveřní kliky a kryty zpětných zrcátek jsou v barvě karoserie, Splash GL/AC ale stejně jako základní provedení stojí na 14palcových kolech. S výjimkou několika položek se tedy obsah této výbavy shoduje s Agilou Essentia.

Absenci příplatkové výbavy Suzuki kompenzuje zařazením provedení GLX. To má litá 15palcová kola s pneumatikami 185/60, ESP, hlavové airbagy (u Opelu nejsou v nabídce), zatmavená boční okna a vyhřívání předních sedadel.

Příplatek za automatickou převodovku je 20 tisíc Kč, objednat ji je možné jen ve výbavě GLX.

Suzuki Splash - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 12V 1,2 16V 1,2 16V
Převodovka 5M 5M 4A
Zdvihový objem [cm3] 996 1242 1242
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 48/6000 63/5800 63/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 90/4800 114/4400 114/4400
Max. rychlost [km/h] 160 175 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,7 12,3 14,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,5 5,9
Cena GA [Kč] 209.900,- - -
Cena GL/AC [Kč] 239.900,- 254.900,- -
Cena GLX [Kč] - 274.900,- 294.900,-
Renault

Nabídka Renaultu Twingo je na českém trhu omezena na motor 1,2 l ve verzích s 8 a 16 ventily a sportovní Twingo RS – jediný model svého druhu kromě (cenou výrazně odlišného) Smartu Brabus.

V základní výbavě Access (184.900,- Kč) nalezneme hned dva airbagy s možností deaktivace u spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a tři úchyty Isofix.

Trend stojí o 15 tisíc Kč více a přidává posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhovky, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

V případě Rip Curl pak nechybí boční airbagy, rádio, klimatizace, otáčkoměr, dělená zadní sedadla a zadní spoiler.

U Twinga RS (cena 349.900,- Kč) výbava obsahuje mimo jiné ABS, čtyři airbagy, odpojitelné ESP, manuální klimatizaci, tempomat, autorádio s CD a reproduktory 2 x 20 W, kůží potažený volant, centrální zamykání a elektrické ovládání oken. Za příplatek 10 tisíc Kč je automatická klimatizace, za 3 tisíce Kč navíc rádio s podporou MP3, za 15 tisíc Kč elektricky ovládané panoramatické střešní okno.

Standardem je balíček vizuálních úprav exteriéru – zadní spoiler, rozšířené prahy, koncovka výfuku Renault Sport, ochranné lišty v barvě karoserie a kryty předních mlhovek. Základem je podvozek Sport s 16palcovými litými koly, za příplatek 15 tisíc Kč bude nabízen podvozek Cup se 17palcovými koly. Za metalický lak se připlácí 8 tisíc Kč.

Renault Twingo - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,2 8V 1,2 16V 1,6 16V RS
Převodovka 5M 5M (5MA) 5M
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1598
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 43/5250 55/5500 98/6750
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 93/2500 107/4250 160/4000
Max. rychlost [km/h] 150 170 (172) 201
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,0 12,0 (13,6) 8,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5,7 (5,6) 7,0
Cena Access [Kč] 184.900,- - -
Cena Trend [Kč] 199.900,- 219.900,- (239.900,-) -
Cena Rip Curl [Kč] 229.900,- 249.900,- -
Cena RenaultSport [Kč] - - 349.900,-
Subaru

Subaru Justy, tedy prakticky přeznačená verze Daihatsu Sirion, se na českém trhu prodává od 279.800,- Kč. Za tuto relativně vyšší cenu ovšem nabízí bohatý standard výbavy. To znamená, že základní výbava Trend obsahuje posilovač řízení, čtyři airbagy, otáčkoměr, jednoduchý palubní počítač, klimatizaci, rádio, elektrické stahování oken a nastavení zpětných zrcátek, centrální zamykání a dělená zadní sedadla. Výbava Active je o 30 tisíc Kč dražší. Za to nabízí navíc okenní airbagy, připojení Aux-In, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a litá 14palcová kola.

Subaru Justy - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 VVT-i
Převodovka 5M
Zdvihový objem [cm3] 998
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 51/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 94/3600
Max. rychlost [km/h] 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0
Cena Trend [Kč] 279.800,-
Cena Active [Kč] 309.800,-
Smart / Toyota

Na závěr pro úplnost připojujeme dvojici aut, která nejsou přímou konkurencí výše popsaných. Jedná se o městská vozidla Smart ForTwo, který nedávno vstoupil na český trh s modelovým rokem 2010 (dostal výkonnější a úspornější evoluce motoru 0,8 cdi), a jeho letos uvedeného protivníka Toyotu iQ.

U Smartu základní výbava Pure obsahuje dva airbagy, bezpečnostní klec Tridion v černé barvě a stabilizační systém. Pulse přidává panoramatickou střechu, otáčkoměr a hodiny, elektrické stahování oken a přední mlhovky. Passion má dále navíc klimatizaci, stříbrný rám Tridion, kůží potažený volant a automatizovanou převodovku Softouch.

Výbava Brabus je rozšířená o sportovní podvozek 16/17palcová kola Brabus a sportovní výfuk. Brabus Xclusive má také kožené čalounění, boční airbagy a vyhřívaná přední sedadla. Ve všech stupních výbavy je potřeba připlatit za rádio (nejméně 12 tisíc Kč), elektrický posilovač řízení (12 tisíc Kč) nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka (5 tisíc Kč).

Příplatek za ForTwo Cabrio se v závislosti na konkrétní verzi pohybuje v rozmezí 70 až 80 tisíc Kč, základní motor není jako Cabrio dostupný.

Smart ForTwo Coupé 2010 - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor 1,0 mhd 1,0 mhd 1,0 turbo 0,8 cdi 1,0 brabus
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 799 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 45/5800 52/5800 62/5250 40/3800 72/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 89/3000 92/4500 120/3250 130/2100-2600 140/3500
Max. rychlost [km/h] 145 145 145 135 155
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 13,3 10,9 16,8 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,3 4,4 4,9 3,3 5,2
Cena Pure [Kč] 253.500,- 268.500,- - 297.500,- -
Cena Pulse [Kč] - 306.780,- 317.000,- 335.780,- -
Cena Passion [Kč] - 323.940,- 334.160,- 352.940,- -
Cena Brabus [Kč] - - - - 444.000,-
Cena Brabus Xclusive [Kč] - - - - 523.500,-

Toyota už se základní iQ za 339.900,- Kč nabízí výbavu, kterou řada malých aut nemá ani v nejdražších verzích. Standardem tak je manuální klimatizace, rádio s CD/MP3, stabilizační systém, denní svícení, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, centrální zamykání a kůží potažený volant.

Počet airbagů v základní výbavě je snad nejvyšší v celé historii automobilového průmyslu – čelní, boční, hlavové, hlavové za zadními sedadly, kolenní pro řidiče a airbag v sedáku spolujezdce znamená celkem deset kusů. Nejlevnější iQ není ani ochuzené po stránce vzhledu, v základu jsou litá kola s pneumatikami 175/65 R15 a nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karoserie.

Výbava Sol přidává elektricky sklopná zrcátka, přední mlhovky automatickou klimatizaci, inteligentní klíč Smart entry a startování tlačítkem. Provedení Lux, dostupné jen s motorem 1,33 Dual VVT-i má dále navíc systém Stop&Start, kožené čalounění sedadel a vyhřívání předních sedadel.

Toyota iQ - ceny na českém trhu
Motor 1,0 VVT-i 1,33 Dual VVT-i 1,4 D-4D
Převodovka 5M (CVT) 6M (CVT) 6M
Zdvihový objem [cm3] 998 1329 1364
Válce/ventily 3/4 4/4 4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 50/6000 72/6000 66/3400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 91/4800 123/4400 190/1800-3200
Max. rychlost [km/h] 150 170 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,6 (17,7) 13,4 (13,1) 12,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 (4,7) 4,8 (5,1) 3,9
Cena Luna [Kč] 339.900,-
(369.900,-)
- -
Cena Sol [Kč] 369.900,-
(399.900,-)
- 429.900,-
Cena Lux [Kč] - 424.900,-
(454.900,-)
-
Témata
Avatar - salamoon
14. 11. 2009 17:08
Re: ak by som chcel...
pozri na novy cruz.... nieje dovod,aby novy spark nebol rovnako dobry.
13. 11. 2009 22:26
Re: VELKÁ MINI
Ale to hovoríš o subkompaktoch...
Avatar - Emel
13. 11. 2009 22:14
Re: VELKÝ KECY
Fox ladí s designovým jazykem VW... z doby tak před 15 lety. Pokud se podíváme na řešení detailů auta, nejvíce mi to připomíná Škodu Felicia - podívej se třeba na světla a srovnej s rafinovaností konkurence nebo aktuálního (a klidně i minulého) Pola. "Stylovku" u nás doplňuje nabídka jediného (podprůměrného) motoru a jediné převodovky. Filosofie auta, tedy nabídnout relativně hodně prostoru ve spojení s jednoduchou technikou, funguje poměrně dobře třeba u Dacie, nutnou podmínkou je ovšem nízká cena. Fox ovšem stojí zhruba stejně jako Polo, což z něj činí jednu z nejhorších nabídek na trhu, zaslouženě oceněnou nulou na kontu prodejů. Tohle auto zkrátka nikdy nemělo spatřit břehy Evropy.
13. 11. 2009 19:58
Raději kategorii do 200 tisíc,
co si budeme vykládat, plno lidí se rozhoduje spíš podle ceny, protože ne všichni stihli něco "zprivatizovat" nebo nemají dostatečně lukrativní místo aby mohli vybírat bez ohledu na cenu, jen podle velikosti. Je to vidět třeba z toho, že tyhle mikroauta suplují často funkci rodinného vozu (soused třeba vozí 4 člennou rodinu + psa ve starším typu Agily - koupena nová). Potom by sem spadly třeba i mnohem větší Dacie s cenou od 170t hotově, to velký MPV snad od 190t možná i něco jinýho levnýho. Dacie mají navíc výhodu že si řidič i trochu zacvičí když nemá servo ani okna v elektrice :-) A zase lepší nová Dacia se zárukou 5 let než 10 let starej křáp z bazaru po bouračce a tachem stočeným o 200tkm...
13. 11. 2009 17:51
Re: VELKÁ MINI
S tím stylem to vztahuji na zdejší trhy. Ty stylové počiny (F500 a spol.) to je v dané třídě exklusiv, těžiště je jen u těch co mají nejvíce dveří a nejméně stojí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud