Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Překvapivě decentní BMW X5 M od Manhartu má 730 koní. Úpravce zvládne i více

Filip Melich Filip Melich 23. 6. 2022 • 01:58
42
Zobrazit náhledy (42)
MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700 MANHART MHX5 700

Německý úpravce Manhart představil svoji představu o BWM X5 M Competition. Nabušené SUV dostalo karbonové doplňky karoserie, nový výfuk a zvýšený výkon motoru.

Společnost Manhart si nehraje s líbivými slovíčky a prostě na rovinu říká, že vozy jako ty na fotkách vznikají na přání majitelů, kterým nestačí už tak dost vysoký výkon sériových aut. V tomto případě měl zákazník německého úpravce zájem o posílení BMW X5 M Competition, jehož 4,4litrový dvojitě přeplňovaný V8 v produkční podobě poskytuje 460 kW (625 k) a 750 Nm.

Manhartu se podařilo výkon zvýšit na 537 kW (730 k) a točivý moment na 900 Nm. Společnost je schopna nárůstu dosáhnout připojením přídavné řídicí jednotky, nebo přemapováním sériové řídicí jednotky motoru. Krom posíleného výkonu vůz disponuje také výfukem z nerezové oceli s kontrolou klapek a čtveřicí koncovek, z nichž každá má průměr 100 milimetrů. I s ohledem na výkon motoru Manhart svému výtvoru říká Manhart MHX5 700.

Úpravce nabízí také závodní výfukové svody bez katalyzátoru, výfukové potrubí bez filtru pevných částic či jen část potrubí nahrazující filtr pevných částic. Tyto položky však nemají schválení TÜV, proto u nich Manhart uvádí, že jsou určeny pouze pro export. U prvního (modročerného) vozu na fotkách dále došlo k úpravám na podvozku, které německá společnost blíže nespecifikuje. Zmiňuje pouze instalaci výškově stavitelných pružin od H&R.

Aby byla úprava kompletní, došlo také na instalaci karbonových doplňků karoserie. Konkrétně jde například o novou kapotu s výdechy (také nemá schválení TÜV), přední spojler, boční prahy a zadní difuzor s uprostřed zabudovaným mlhovým světlem. Vzhledem k tmavě modré barvě karoserie tohoto konkrétního exempláře však zrovna nevyniknou. Osazena byla černá kola Hamann Anniversary Evo Black Line obouvající pneumatiky o rozměrech 315/25 ZR23.

V případě prvního vozu na fotkách byl zachován sériový interiér. Manhart však dokáže nabídnout vlastní pádla řazení pod volantem, karbonové vklady na volantu nebo vyšívané koberečky. Tyto drobnosti je možné vidět na druhém voze v galerii, který poznáte podle černé karoserie, ale ještě lépe podle zlatých proužků na karoserii i kolech.

Německá společnost Manhart nezmiňuje cenu úpravy jako celku, ale ceny jednotlivých položek uvádí na svém e-shopu – většina se pohybuje v řádu jednotek tisíců eur. V nabídce dokonce figuruje balíček Performance Kit, který zvýší výkon motoru až na 605 kW (823 k) a točivý moment až na 1.050 Nm. To je však s přehledem nejdražší položka, za kterou si Manhart účtuje 23.999 euro (594 tisíc korun).

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Články odjinud