Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přihrádka pro bohy i příprava na necesty. Čím vším se liší indické škodovky od těch našich?

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Různé automobilové trhy mají různá specifika. Platí to i v Indii, pro kterou značka Škoda připravila v nedávné době hned dva modely. Jaké jsou jejich zvláštnosti? Zeptali jsme se jednoho z nejpovolanějších.

Automobilka Škoda má s působením na indickém trhu letité zkušenosti. Až nyní však v tamním prostředí nabízí hned dva samostatné modely určené pro místní zákazníky – sedan Slavia a crossover Kushaq. Oba vozy se v Indii také vyrábějí a nás zajímalo, jaká jsou oproti evropským standardům jejich specifika.

A tak jsme během sbírání jízdních dojmů s výše zmíněnými vozy přímo v jejich domovině vyzpovídali Jana Řepu, jenž má na starosti oddělení produktového marketingu v indickém zastoupení značky Škoda. Těžko bychom hledali někoho povolanějšího, Řepa žije v Indii od roku 2017, kdy byl škodovácký program India 2.0 ještě v plenkách. Právě on se intenzivně podílel na přípravě celého projektu a indické škodovky zná jako své boty.

„Prvního rozdílu si všimnete na první pohled. Auta mají oproti těm evropským vyšší světlou výšku. Je to dáno stavem silnic. Mnohdy jsou na cestách zpomalovací prahy tak brutální, že je to jako kopec. Kdyby byla světlá výška menší, vůz si tam poničíte,“ začíná Řepa výčet zajímavostí.

Video se připravuje ...

Tamní potřeby zákazníků se odrážejí také ve výbavě samotné, která myslí na specifické klima. Perfektně musí fungovat klimatizace, Škodovka na rozdíl od většiny konkurentů nabízí v daném automobilovém segmentu i ventilované sedačky. Byť to leckoho může překvapit, důležitým tématem v Indii je i propojení s autem: „Každý Ind má jeden až dva mobily. Služby mobilních operátorů jsou tu velice levné, stejně jako internet. Konektivita je tedy nesmírně důležitá, lidé si s propojením rádi hrají,“ říká dále Řepa.

Pravděpodobně největší nevšednost oproti evropským vozům najdeme na přístrojové desce. „Indové jsou hodně věřící. Mají rádi svého boha, přináší jim štěstí a ochraňuje je. Do obou aut jsme spolu s designéry vymysleli na palubní desce prostor pro bohy,“ popisuje zástupce Škody poličku na přístrojovce. Ta je prý navíc navržena tak, aby v případě nehody nehrozilo posádce nebezpečí.

Vyjma Slavie a Kushaqu prodává Škoda na indickém trhu i vozy známé z Evropy, například Octavii či Kodiaq. „Tyto modely se sem dováží v částečně rozloženém stavu. Tady se montují a dodávají zákazníkům skrz dealery. Design je stejný, motory musejí plnit místní emisní normy. Druhá věc je úprava auta z hlediska jízdních podmínek. Mají ochranu podvozku a prodáváme je na pneumatikách, které jsou přizpůsobeny indickému provozy, aby obstály v náročných podmínkách,“ dodává Řepa.

Celý rozhovor s Janem Řepou nejen o specifikách indického trhu si můžete poslechnout formou podcastu. Najdete jej už teď na službách Spotify, Apple Podcasts nebo YouRadio Talk.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
16. 11. 2022 21:49
Podcast
Aha, tak uz nejen clanky ktere jen lakaji na video, ale ted mame bezva prilezitost si clanek doposlouchat, protoze ho nikdo uz nenapise cely. Parada.