Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémy prvního světa: Lamborghini omezí produkci, aby zachovalo exkluzivitu

David Bureš
Diskuze (7)

Zatímco některé automobilky řeší, jak neustále zvyšovat výrobu, jiné firmy raději produkci omezují.

Lamborghini zažívá skvělé období. Na trh úspěšně uvedlo SUV Urus, díky němuž prodeje automobilky za první pololetí roku meziročně vzrostly o 96 % na 4.553 aut. Letošní rok tak s jistotou bude prodejně nejúspěšnější rok v historii značky. Do budoucna chce ale firma nárůst omezit.

„Nesmíme růst navždycky. Musíme konsolidovat naše výsledky a zachovat exkluzivitu,“ říká generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicali.

Za celý letošní rok automobilka podle odhadů prodá zhruba 8.000 automobilů, což se do budoucna stane jakousi hranicí, která je podle Domenicaliho ideální vzhledem k aktuální nabídce značky, čítající dvě supersportovní řady a jedno SUV.

Do budoucna by teoreticky bylo možné dosáhnout na 10.000 prodaných aut za rok, podle šéfa značky by se tak ale mohlo stát jedině v případě rozšíření portfolia o čtvrtou modelovou řadu. Ta je ale zatím v nedohlednu, výrobce se po obřím nárůstu díky Urusu chce nejprve stabilizovat.

Další model by v případě schválení přišel na řadu až někdy v příštím desetiletí, přičemž vedení nejčastěji diskutuje o nabídnutí gran turisma s konfigurací 2+2.

Na pořadu dne naopak není elektrické superauto. Podle Domenicaliho o něj zákazníci Lamborghini v tuto chvíli nemají zájem. Firma se každopádně elektrifikaci kvůli přísnějším emisním normám nevyhne, pomalu chystaní nástupci dnešního Aventadoru a Huracánu budou proto hybridy. Příští babylambo by navíc kvůli normám mohlo přejít z atmosférického desetiválce na nějaký turbomotor, zřejmě osmiválec s dvěma turbodmychadly jako nejbližší konkurenti. Naopak u příští vlajkové lodi se stále počítá s vidlicovým dvanáctiválcem.

Co se pak týče závodních disciplín, Lamborghini nadále hodlá pokračovat ve značkovém šampionátu Super Trofeo, jehož oddělené série se jezdí v Evropě, Asii, Americe i na Středním východu. Nadále se chce angažovat také v šampionátu GT3. Naopak o Formuli 1 kvůli vysokým nákladům značka zájem nemá, to spíš zkoumá možnosti nové „hypersportovní“ kategorie ve vytrvalostních závodech, jako je čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

Lamborghini za první pololetí roku 2019 předalo zákazníkům 4.553 aut, což je více než za celý rok 2017. Nejvíce z nich bylo SUV Urus (2.693 kusů), za ním následuje desetiválcový Huracán s 1.211 exempláři. Dvanáctiválcová vlajková loď značky Aventador se na prodejích podílela 649 kousky. Největším odbytištěm zůstává USA, následují Čína, Velká Británie, Japonsko a Německo. Hodně pak rostl zájem v Indii a Rusku. Na českém trhu bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů za prvních šest měsíců roku registrováno 28 Lamborghini, o 47,4 % více než před rokem.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Jethro
10. 7. 2019 20:58
Audi R8 a nástupce Huracánu
U Lamba furt trvali na V10 a teď připouští přeplňovaný osmiválec. Jsem zvědavý jak to bude se vztahem k Audi R8. Audi Sport by rádo zůstalo a V10 který ale dělá Lamborghini. Pokud nástupce Huracánu přejde na přeplňovaný osmiválec Audi R8 bude mít pravděpodobně smůlu pokud si bude chtít zachovat V10.
10. 7. 2019 15:30
Re: Tleskám prozíravému vedení automobilky.
Porsche vždycky prodávalo levnější modely. Jen bylo zřejmé, že když začnou prodávat praktičtější auta, než jenom sportovní kupé, bude zájemců víc...
Avatar - iudex
10. 7. 2019 14:26
Re: Tleskám prozíravému vedení automobilky.
Súhlas. Porsche síce predáva na kilá, ale súčasne stráca svoju exkluzivitu. Niežeby som si menej vážil 911ku, ale pri cestách plných Cayennov a Macanov už tá značka ako taká nemá takú prestíž a cveng výnimočnosti ako dakedy, keď vidieť Porsche bol sviatok. Pri Lambe to stále platí (včera som výnimočne videl zelený Huracán a skoro som si krk vykrútil) a je dobré, ak to tak chcú zachovať (samozrejme musí to byť stav chcený, nie z núdze cnosť ako niektoré britské športové značky, ktoré nepredávajú preto, že nevedia viac vyrobiť).