Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémy se softwarem jsou minulostí, říká Volkswagen

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 12. 2020 • 09:50
48
53
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Elektrický VW ID.3 dorazil k prvním zákazníkům kvůli softwarovým strastím s řadou deaktivovaných funkcí. To se teď konečně mění.

Elektromobil Volkswagen ID.3 má v historii automobilky způsobit revoluci jako kdysi Brouk nebo Golf. Zdali k tomu má alespoň našlápnuto jsme si nedávno pověděli v našem tradičním redakčním testu. Pravdou však je, že příjezd elektrického hatchbacku na trh se neobešel bez softwarových komplikací.

Volkswagenu se řadu měsíců nedařilo software pro nový bateriový vůz řádně odladit, což jeho příjezd zpozdilo o několik měsíců. Nakonec se jej první zájemci dočkali, avšak řada funkcí zůstala deaktivována, dokud se je nepovede řádně zprovoznit. Automobilka nám na tiskovce k ID.3 při mezinárodních jízdách prozradila, že zákazníkům dala na výběr, zdali chtějí auto hned, nebo později s veškerými funkcemi. A chtěli jej okamžitě.

„U našich prvních zákazníků jsme si všimli, jak jsou hrdí na to, že slouží jako svým způsobem velvyslanci značky. Čím šťastnějšími je můžeme udělat, tím větší je šance, že vozidlo doporučí svým přátelům a známým,“ stojí v oficiálním prohlášení Volkswagenu.

Zastoupení německé automobilky nyní v rozhovoru pro Autonews Europe uvedlo, že softwarové problémy jsou konečně vyřešeny a může začít aktualizace jednotlivých vozů s veškerými funkcemi. První vlastníci musejí auto na nějaký čas nechat v autorizovaném servisu, také na to Volkswagen myslí. Zákazníkům nabídne náplast třeba v podobě několika menších splátek za vůz.

Mezi funkce, které doposud nebylo možné využívat, patří například rozšířená realita head-up displeje, která skrz čelní sklo promítá informace z navigace přímo na vozovku. Zajímavá vychytávka, kterou jsme si během prvního testu zbrusu nového ID.3 vyzkoušet nemohli... tak tedy snad příště.

video

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
9. 12. 2020 21:33
Re: nechapu
Ano, infotainment ma VW rychlej, pokud mu zrovna funguje.
9. 12. 2020 16:16
Re: nechapu
já prémii moc vyzkoušenou nemám. Ale v rámci mainstreamu na infotainmenty VW (a to i minulých generací) nemají ani Francouzi, ani Japonci ani Korejci. Teď jsem zkoušel ten nejnovější, a ano je to zvykací, na druhou stranu hrozně rychlý a intuitivní. Jediný mainstreemový auto kde infotainment funguje stejně plynule jako telefon, vypadá jako telefon a kde nemáš pocit že se v této oblasti automobilka cítí nesvá.
9. 12. 2020 16:10
Re: nechapu
No já měl matrix světla na VW a fungovalo to famozně. Teď je nautě nemám , ale na příštím zase budou. Už bez nich nechci být. Nevím jestli u jiných značek fungujou líp, ale tam VW problém rozhodně nemá.
9. 12. 2020 12:39
Re: nechapu
Mercedes a BMW jsou po uzivatelske strance s infotainmenty uplne jinde co se kvality SW tyka (jsem programator, takze si za tim stojim).

Nejen ze to funguje, ale je to i velmi dobre promyslene (ano funkci je tam nekdy az moc to je pravda).
VW tak nejak nema pro SW cit. Jediny slusny produkt je active info display na audi, s tim problem nemam. Ale opet Mercedes ma podle me lip vymysleny ovladani.
Dalsi vysostne SW vec - co si mnoho lidi neuvedomuje - jsou matrix svetla a vykryvani atd. a i tam je Audi velmi dobre, ale Mercedes je o neco malo lepsi.
9. 12. 2020 12:33
Re: nechapu
ErgoActive sedacky ve VW jsou vyborne, jezdil jsem v nich v Passatu a Golfu. Mam ted Mercedes E a tam jsou malicko lepsi, ale je to temer na stejne urovni. Takze zrovna tohle u VW problem neni.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud