Volkswagen končí se závoděním, techniky přeloží na vývoj elektromobilů
Rozhodnutí se týká pouze značky Volkswagen, nikoliv celého koncernu. Stopku dostane i rekordní elektromobil ID. R.
Zatímco značka Audi nedávno ohlásila konec ve Formuli E, který ale vykompenzuje návratem do vytrvalostních závodů v Le Mans a startem na Rallye Dakar, značka Volkswagen se rozhodla kompletně zastavit své závodní aktivity. Ostatní značky v rámci koncernu by však tímto rozhodnutím neměly být ovlivněny.
V případě samotného Volkswagenu to však znamená například zastavení výroby soutěžního speciálu Polo GTI R5, ke kterému dojde koncem roku. Týmy využívající vozy Polo GTI R5 nebo okruhový Golf GTI TRC se však nemají čeho bát, podle automobilky budou mít zajištěn dlouhodobý přísun náhradních dílů.
Zastavení závodního programu Volkswagen Motorsport ovšem znamená i konec boření rekordů s elektrickým speciálem Volkswagen ID. R, který stanovil nový elektrický rekord na Nürburgringu a absolutní rekordy v Goodwoodu a závodu do vrchu Pikes Peak. Zcela nový rekord pak elektromobil vytvořil i na ikonické silnici v Číně, vedoucí k Nebeské bráně.
Celkem 169 zaměstnanců divize Volkswagen Motorsport se však o svou budoucnost bát nemusí. Automobilka totiž potvrdila, že počítá s jejich převedením do nových pozic v rámci Volkswagen AG. „Hluboké technické znalosti zaměstnanců z motosportu a know-how získané z projektu ID.R zůstane ve společnosti a pomůže nám zvyšovat efektivitu modelů z rodiny ID. na silnicích,“ uvedl Dr. Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za vývojovou divizi.
Během více než padesátileté historie přitom Volkswagen zaznamenal v oblasti motosportu řadu významných úspěchů. V období po kauze Dieselgate sice celý koncern své závodní aktivity utlumil, i tak se ale Volkswagenu podařilo získat mezi lety 2013 až 2016 čtyři poháry pro konstruktéry ve WRC, k nimž značce pomohl Sebastien Ogier za volantem VW Polo. A Touareg si v mezidobí připsal tři výhry na Dakaru.