Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen končí se závoděním, techniky přeloží na vývoj elektromobilů

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 12. 2020 • 06:06
19
27
Zobrazit náhledy (19)
Volkswagen ID. R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R

Rozhodnutí se týká pouze značky Volkswagen, nikoliv celého koncernu. Stopku dostane i rekordní elektromobil ID. R.

Zatímco značka Audi nedávno ohlásila konec ve Formuli E, který ale vykompenzuje návratem do vytrvalostních závodů v Le Mans a startem na Rallye Dakar, značka Volkswagen se rozhodla kompletně zastavit své závodní aktivity. Ostatní značky v rámci koncernu by však tímto rozhodnutím neměly být ovlivněny.

V případě samotného Volkswagenu to však znamená například zastavení výroby soutěžního speciálu Polo GTI R5, ke kterému dojde koncem roku. Týmy využívající vozy Polo GTI R5 nebo okruhový Golf GTI TRC se však nemají čeho bát, podle automobilky budou mít zajištěn dlouhodobý přísun náhradních dílů.

Zastavení závodního programu Volkswagen Motorsport ovšem znamená i konec boření rekordů s elektrickým speciálem Volkswagen ID. R, který stanovil nový elektrický rekord na Nürburgringu a absolutní rekordy v Goodwoodu a závodu do vrchu Pikes Peak. Zcela nový rekord pak elektromobil vytvořil i na ikonické silnici v Číně, vedoucí k Nebeské bráně.

Celkem 169 zaměstnanců divize Volkswagen Motorsport se však o svou budoucnost bát nemusí. Automobilka totiž potvrdila, že počítá s jejich převedením do nových pozic v rámci Volkswagen AG. „Hluboké technické znalosti zaměstnanců z motosportu a know-how získané z projektu ID.R zůstane ve společnosti a pomůže nám zvyšovat efektivitu modelů z rodiny ID. na silnicích,“ uvedl Dr. Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za vývojovou divizi.

video

Během více než padesátileté historie přitom Volkswagen zaznamenal v oblasti motosportu řadu významných úspěchů. V období po kauze Dieselgate sice celý koncern své závodní aktivity utlumil, i tak se ale Volkswagenu podařilo získat mezi lety 2013 až 2016 čtyři poháry pro konstruktéry ve WRC, k nimž značce pomohl Sebastien Ogier za volantem VW Polo. A Touareg si v mezidobí připsal tři výhry na Dakaru.

Související články

Témata
4. 12. 2020 08:12
Re: Technici
neřekl bych úplně elektro jako bojování proti emisím v motorsportu. To je prostě odvětví kde se na emise a hluk nemá brát moc zřetel.
4. 12. 2020 08:10
Re: Technici
Asi záleží jaká rallye a kde zrovna stojíš. Byl jsem 2 roky zpátky na Rallye Legenden a divácký zájem byl obrovský a plánuju jet zase. Jet se podívat na Bohemku, tak tam ten divácký zážitek po tom co projede těch pár nejlepších je nic moc. Dneska jezdí rallye každý koště, který na to má peníze. Talentu netřeba. Jestli si ale nikdy nebyl, tak doporučuju ten autokros. Jezdím pravidelně do Nový Paky na ME a o diváky tam fakt nouze není.
Avatar - speedfred
3. 12. 2020 20:43
Re: Technici
Ja chodím na F1 a Maďarsko,Belgicko či Rakúsko býva plné. Na F E by som ale dobrovoľne nešiel.
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2020 18:53
Re: Technici
Ale notak... svatí bojovníci říkají, že za to může elektro, tak poslušně kývej a tvař se, že to je pravda. Co na tom, že je to úplně jinak? Elektro je nepřítel.
3. 12. 2020 17:37
Další oběť současného elektrického šílenství ve VW
https://www.autoforum.cz/…a-jedinou-kartu/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku