Prodej nových aut za osm měsíců klesl o 12,7 procenta na 128.945 aut
Prodej nových osobních aut na českém trhu za osm měsíců meziročně klesl o 12,7 procenta na 128.945 vozů. V samotném srpnu vzrostl o 0,8 procenta na 16.581 aut.
Dodávky nových vozidel na český trh nadále zcela neuspokojují poptávku. Uvedl to Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější byla i přes pokles o 20,5 procenta značka Škoda se 40.630 vozy. Druhému Hyundai klesly prodeje o 1,8 procenta na 13.325 vozů a třetímu Volkswagenu o 17 procent na 10.898 aut. Následuje Toyota s růstem o 18 procent na 8164 prodaných vozidel a pátá je Kia, která odbyt navýšila o osm procent na 7035 vozů. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia, dále Škoda Fabia, Hyundai i30, Škoda Karoq a Škoda Scala.
Vede kategorie SUV se 45 procenty trhu. Z hlediska paliva vedou vozy s benzinovým motorem a podílem 66,8 procenta, podíl aut jezdících na naftu tvoří 24,3 procenta. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňsku o 29,3 procenta.
Kategorie lehkých užitkových vozů zaznamenala pokles o 11 procent na 11.229 aut. První je Renault se 1799 prodanými vozy, následuje Peugeot s 1283 kusy a třetí je Ford s odbytem 1233 dodávkových aut.
Prodej nákladních vozidel stoupl o 1,5 procenta na 5702 aut. Nejvíce prodaly značky Volvo, Mercedes-Benz a DAF. Nárůst o 27 procent na 947 vozidel hlásí prodejci autobusů. První je Iveco před SOR a Setrou.
Prodej motocyklů se zvýšil o pětinu na 20.866 strojů. První je japonská Honda se 4117 prodanými motocykly, druhá CF Moto prodala 1870 vozidel a třetí Yamaha 1413 motocyklů.