Prodeje elektromobilů v Německu stále padají. Škoda si naopak polepšila
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
BMW i4 eDrive35 • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Největší evropský trh s automobily zažívá vystřízlivění z elektromobility. V meziročním srovnání registrace od začátku roku klesly téměř o 27 tisíc. Největší propad vedle Tesly zaznamenal také Volkswagen.
O letošní situaci Tesly na německém trhu jsem psal jen před chvílí. Americká automobilka si u našich západních sousedů v květnu nevedla příliš dobře. Ostatně ani čísla za prvních pět měsíců nejsou bůhvíjaká. Zvlášť v porovnání s rokem 2023, kdy ještě v Německu fungovala dotační politika.
Strefovat se pouze do Tesly by však nebylo úplně fér. Tahle značka sice zaznamenala největší pokles, není ovšem jediná. Příliš se nedaří ani domácímu Volkswagenu. Ten je sice v počtu registrací na prvním místě, proti roku 2023 ovšem registrace jeho elektrických modelů klesly o 23 % a necelých šest tisíc exemplářů.

Z deseti nejúspěšnějších značek se vedlo pouze BMW, Škodě, Smartu (ten je ve výčtu nejlepších velkým překvapením), MG a Volvu, které slaví úspěch s dostupným crossoverem EX30 (3742 aut) na čínském základu.
Registrace elektromobilů v Německu (leden-květen 2024) | ||||
Pořadí | Značka | 2024 (ks) | 2023 (ks) | Meziroční rozdíl (%) |
1. | Volkswagen | 19.815 | 25.583 | -23% |
2. | Tesla | 16.601 | 28.370 | -41% |
3. | BMW | 14.868 | 9973 | 49% |
4. | Mercedes-Benz | 13.345 | 13.383 | +- 0% |
5. | Audi | 9405 | 11.836 | -21% |
6. | Škoda | 7311 | 5833 | 25% |
7. | Smart | 6923 | 6562 | + 6% |
8. | Hyundai/Genesis | 6557 | 9484 | -31% |
9. | MG | 6354 | 5745 | 11% |
10. | Volvo | 6229 | 3592 | 73% |
Celkem | 140.713 | 167.256 | -16% |
Od ledna do května letošního roku bylo v Německu zaregistrováno celkem 1.174.312 nových automobilů, 140.713 z nich mělo pouze elektrický pohon. Loni za stejné období byla celková čísla nižší (1.116.731 aut), elektromobilů ovšem bylo více, konkrétně 167.256. Letošní registrace vozů s lokálně bezemisním pohonem tudíž klesly o 26.543 kusů (-16 procent), přičemž jejich tržní podíl klesl z 15,0 na 12,0 %.