Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průměrný majitel Veyronu má 84 jiných vozů, tři tryskáče a jachtu

Jan Mička
Diskuze (51)
Supersport si dnes může koupit skoro každý. Pro skutečné zámožné občany je to však pouze cesta k něčemu mnohem silnějšímu.

V srpnu loňského roku nás velice pobavila zpráva o muži, který tak moc chtěl hypersportovní LaFerrari, že šel a koupil si Ferrari F12berlinetta. Právě u Ferrari je totiž koupě nejsilnějšího vozu z nabídky podmíněna vlastnictvím několika dalších modelů, přičemž nesmí být z druhé ruky, ale naopak zakoupeny v oficiální dealerské síti. Ten muž hybridní model skutečně chtěl…

Zatímco nám, obyčejným smrtelníkům, se za celý život třeba ani nestane, že se k takovému vozu dostaneme na kontaktní vzdálenost, pro někoho je to jenom kapka v moři. Jak jinak si totiž dokážete vysvětlit „statistiku“ Wolfganga Durheimera, šéfa značek Bugatti a Bentley, která hovoří o průměrném majetku obyčejného majitele modelu Veyron?

Jen si to představte – každý průměrný majitel Bugatti Veyron má ještě dalších 84 automobilů, tři tryskáč a jednu jachtu (přitom jachet není nikdy dost, že?). Těžko říct, zda se do výsledku statistiky významně promítl také majetek českých, případně slovenských majitelů Veyronu, čísla však nelžou. To potom cena Bugatti okolo 1 milionu euro nehraje až takovou roli, co říkáte?

S touto zprávou přišlo také zajímavé srovnání, jako jsou na tom majitelé vozů Bentley – těm totiž v garážích stojí „jenom“ osm dalších vozů. Znamená to tedy, že Bentley si koupí „srdcař“ a Bugatti někdo, komu jde jen o styl? A jak často pak takový Veyron vyrazí na silnici? Nebo je osmdesátka dalších aut jen firemní flotila? Otázky, samé otázky…

Jan Mička
Diskuze (51)
12. 2. 2016 11:51
statistika
Jak říkával říšský ministr propagandy Goebbels: Statistika musí budit nadšení....
7. 10. 2014 17:14
Re: statistiky
Právě že se rozhodli tu nově udělanou první třídu na 400 zrušit úplně (myslím, že místo první třídy jsou "prémiové" sardinky). 748 má typickou první třídu v nose, kdežto první třída 744 atypicky zabírala celou horní palubu. Ne že bych si stěžoval na první třídu v 388, ale 744 byla lepší. Bohužel, Lufthansa na první třídě nevydělává. Asi nikdo na ní nevydělává. Je to spíš otázka prestiže. Těch 8 míst na horní palubě byl pro ně příliš velký luxus.

Je smutné sledovat, jakým směrem se komerční letectví ubírá.
7. 10. 2014 15:10
Re: statistiky
Vidiš, já myslel, že to maj v novejch 747-8 (mimochodem pro mě asi nejhezčí velký letadlo) a ono asi ne. Ale je to pár let co to do těch čtyřstovek dávali, tak je snad rovnou nestahovali.. Ta jejich nová first je ovšem prej taky pěkná. Jdu zkontrolovat míle:)
7. 10. 2014 15:04
Re: statistiky
Zajímavá byla první třída na 747-400 Lufthansy. Ještě než stihli program modernizace dokončit, rozmysleli si to. Ani nevím, jestli ještě nějaké letadlo v téhle konfiguraci létá. Vedle sedadla jsi měl samostatnou postel. Nejlepší první třída v nabídce Lufthansy, lepší i než v A380-800, nebo 747-8.
7. 10. 2014 14:16
Re: statistiky
Ale jo, taky může bejt. Já vždycky v long haulu trpim převelikym smutkem, když nastupuju. Nejdřív doleva nakouknu do first (týýýjo), projdu businessem (hezkypěkně), pokračuju skrze economy plus (to by šlo) a nakonec zapadnu do toho dobytčáku, zovanýho economy:)