První evropský Lexus LFA Nürburgring skončil v Británii
První evropský zákazník si převzal Lexus LFA s paketem Nürburgring. Dodávky tohoto automobilu majitelům byly zahájeny teprve nedávno, na konci března si LFA Nürburgring převzali první klienti z Bahrajnu a Spojených států americký.
Majitel prvního LFA Nürburgring v Evropě pochází z Velké Británie. Jeho supersport je lakován oranžovou barvou, interiér je v černém provedení.
LFA Nürburgring bylo možné objednat pouze v černém, matně černém, bílém, nebo oranžovém laku. Vnitřek mohl být celý černý, popřípadě v kombinaci černé a červené, nebo černé a fialové. Za speciální příplatek si nicméně mohli zákazníci objednat i jiné barvy karoserie a interiéru.
Lexus už předem prohlásil, že paketem Nürburgring bude vybaveno maximálně 50 exemplářů z celkových 500 vyrobených kusů modelu LFA.
LFA Nürburgring je poháněn 4,8litrovým vidlicovým desetiválcem, jehož výkon oproti standardnímu LFA mírně vzrostl ze 412 kW na 420 kW (570 k). Šestistupňová sekvenční převodovka řadí rychleji, jednotlivé stupně je schopna měnit v rozmezí 0,15 s.
Sprint z 0 na 100 km/h zvládá toto LFA za 3,7 s a největší rychlost činí 325 km/h. To jsou stejné jako u původní verze navzdory vyššímu přítlaku.
Část vývoje Lexusu LFA Nürburgring probíhal na Severní smyčce Nürburgringu, kterou vůz zvládl loni v srpnu objet za 7 minut a 14,64 sekund. Majitelé vozu se pak budou moci na této trati individuálně projet v rámci školení, které Lexus k LFA Nürbrugring dodává společně s roční permanentkou na volné jízdy na tomto okruhu. Majitelům bude při tomto školení dělat společnost některý z hlavních instruktorů z Nürbrugringu.
Automobil dále dostal přídavné aerodynamické prvky, které jsou z karbonu. Na předním nárazníku a spodní části boků se objevily nástavce, pod ukazateli směru na blatnících pak malá křidélka. Vzadu najdeme nové pevné křídlo, sériové LFA jej má výsuvné.
Změněna byla charakteristika odpružení, které bylo naladěno ještě sportovněji. Kola mají deset dvojitých paprsků místo pěti, pneumatiky poskytnou oproti sériovým větší přilnavost.