Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První evropský Lexus LFA Nürburgring skončil v Británii

David Bureš David Bureš 14. 4. 2012 • 17:39
6
5
Zobrazit náhledy (6)
Lexus LFA
Paketem Nürburgring bude vybaveno maximálně 50 exemplářů supersportu LFA.

První evropský zákazník si převzal Lexus LFA s paketem Nürburgring. Dodávky tohoto automobilu majitelům byly zahájeny teprve nedávno, na konci března si LFA Nürburgring převzali první klienti z Bahrajnu a Spojených států americký.

Majitel prvního LFA Nürburgring v Evropě pochází z Velké Británie. Jeho supersport je lakován oranžovou barvou, interiér je v černém provedení.

LFA Nürburgring bylo možné objednat pouze v černém, matně černém, bílém, nebo oranžovém laku. Vnitřek mohl být celý černý, popřípadě v kombinaci černé a červené, nebo černé a fialové. Za speciální příplatek si nicméně mohli zákazníci objednat i jiné barvy karoserie a interiéru.

Lexus už předem prohlásil, že paketem Nürburgring bude vybaveno maximálně 50 exemplářů z celkových 500 vyrobených kusů modelu LFA.

LFA Nürburgring je poháněn 4,8litrovým vidlicovým desetiválcem, jehož výkon oproti standardnímu LFA mírně vzrostl ze 412 kW na 420 kW (570 k). Šestistupňová sekvenční převodovka řadí rychleji, jednotlivé stupně je schopna měnit v rozmezí 0,15 s.

Sprint z 0 na 100 km/h zvládá toto LFA za 3,7 s a největší rychlost činí 325 km/h. To jsou stejné jako u původní verze navzdory vyššímu přítlaku.

Část vývoje Lexusu LFA Nürburgring probíhal na Severní smyčce Nürburgringu, kterou vůz zvládl loni v srpnu objet za 7 minut a 14,64 sekund. Majitelé vozu se pak budou moci na této trati individuálně projet v rámci školení, které Lexus k LFA Nürbrugring dodává společně s roční permanentkou na volné jízdy na tomto okruhu. Majitelům bude při tomto školení dělat společnost některý z hlavních instruktorů z Nürbrugringu.

Automobil dále dostal přídavné aerodynamické prvky, které jsou z karbonu. Na předním nárazníku a spodní části boků se objevily nástavce, pod ukazateli směru na blatnících pak malá křidélka. Vzadu najdeme nové pevné křídlo, sériové LFA jej má výsuvné.

Změněna byla charakteristika odpružení, které bylo naladěno ještě sportovněji. Kola mají deset dvojitých paprsků místo pěti, pneumatiky poskytnou oproti sériovým větší přilnavost.

Témata
Avatar - Renglon
15. 4. 2012 12:18
Proč LF-A?
Protože jich tu nebude jezdit tolik jako GT-R r35 a jsem z Olomoucka a už jsem tu pár kousků viděl. Já se chci od druhých odlišovat nechci patřit do stáda Audi, BMW, M-B, Škoda auto a koncern VW vůbec. Kdybych měl peníze tak se rozhoduji mezi Zondou a LF-A. Zonda je snad bez chyby, ale U LF-A mně uchvátil zvuk F1 a vysokootáčkový 10-válec.
Jelikož jsem prodal auto tak budu kupovat jiné ojeté a rozhodně to nebude koncern VW, to bych si nechal sestavit horské kolo za 50 000,-Kč nejmíň a byl bych spokojen protože už to kolo má náhon na zadek. :-)
15. 4. 2012 11:20
Re: Koupit? Proč?
Je pravda, že za tuhle cenu nedává to auto moc smysl pro relativně běžného kupce supersportů. Osobně bych si určitě koupil GT-R. Nicméně je potřeba se na to kouknput v širším pohledu. LF-A je jejich první supersport stavěný úplně od nuly, vyvíjel se 8 let, a tak je naprosto předvídatelně příšerně drahý a i tak se prodává s minimálním ziskem či vůbec žádným. Ale ptát se, proč by si to měl někdo koupit, je stejné, jako se ptát, proč by si měl někdo kupovat Gallardo. Vyžaduje to jen pár okolností. Jednak to auto chtít a nepochybuji o tom, že jsou lidi, které to auto osloví [odkaz] a jednak musíš být tak bohatý, že je ti jedno, kolik stojí, o což také není nouze. Pokud tedy máš dost peněz a nezatracuješ auto jen kvůli tomu, že nemá na kapotě znáček tradičního výrobce supersportů, neexistuje důvod, proč bys o LF-A nemohl legitimně uvažovat.
To, že jsou lepší kousky, že nemá charakter, a že vypadá korejec, je pouze tvůj názor, na který se neohlíželi a udělali si vlastní.
Avatar - Dylan McKay
15. 4. 2012 06:40
Re: Koupit? Proč?
:yes:
14. 4. 2012 23:38
Koupit? Proč?
Přemýšlel jsem nad tím, proč si tohle někdo koupí. Jediný důvod který mě napadá je "musím mít ve sbírce přece všechno, nemám na výběr". Je tolik mnohem lepších kousků, s charakterem a historií, než tenhle nijaký sporťák s korejským kukučem.
Avatar - Ghostyx
14. 4. 2012 23:19
No ja ti nevim...
Nejnovejsi GTR podava srovnatelny vykony, vypada ale lip a je za nesrovnatelne lepsi cenu v porovnani s timhle i cimkoliv jinym... ;-) GTR :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku