První Kia Niro nekončí zcela. Se zvýšenou střechou bude sloužit taxikářům
Kia Niro první generace se s představením nástupce neloučí. Pokračovat bude ve službách taxikářů a milovníků kempování. Za tímto účelem dostalo větší karoserii.
První generaci modelu Niro uvedla automobilka Kia v roce 2016. Design druhé generace byl představen v závěru loňského roku, přičemž plné představení a první novinářské jízdy proběhly letos. Jak se však občas stává, původní Niro se s příchodem nástupce neloučí.
Kia Niro první generace dostala přídomek Plus a stávající logo značky. Těmi největšími změnami jsou však protažení auta a zvýšení střechy. Konkrétně to znamená, že délka narostla o vcelku zanedbatelných 10 milimetrů (4.365 mm), avšak na výšku přibylo už znatelných 80 milimetrů (1.625 mm). Účelem bylo zvětšení prostoru pro nohy a hlavy pasažérů ve druhé řadě sedadel.
Niro Plus jakožto účelové vozidlo je určeno především pro taxikáře a služby jako Uber, ale pořídit si jej mohou také běžní zákazníci, kterým poslouží především jako volnočasové auto. Prodávat se bude s plug-in hybridní (PHEV) a elektrickou (EV) pohonnou soustavou, hybrid (HEV) bude z nabídky modelu vynechán.
Zvětšení prostoru v interiéru bylo dosaženo nejen nafouknutím karoserie, ale také tenčími sedadly a výplněmi dveří. Kromě toho přibyly například madla na B sloupcích, nebo velká obrazovka chystaná pro verzi využívanou taxislužbou. K navigaci zahrne také digitální tachograf a taxametr, přičemž bude podporovat hlasové ovládání a aktualizace na dálku.
Účelové Niro Plus bude prodáváno jak na domácím korejském trhu, tak i na vybraných zahraničních trzích, například v Austrálii. Následovat jej v roce 2025 bude středně velký vůz, navržený čistě k účelovým stavbám. Kia se totiž chce do roku 2030 stát vedoucí značkou na trhu vozidel stavěných pro konkrétní účely.
