Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První MAN TGX EfficientLine 3 je pro společnost Spedition Hillert

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
První vyrobený MAN TGX EfficientLine 3 zamířil do vozového parku společnosti Spedition Hillert a spolu s ním i již pětisté vozidlo značky MAN ve flotile této firmy.

Společnost MAN Truck & Bus na podzim loňského roku představila na IAA v Hannoveru devět vozidel modelového roku 2017 a mezi nimi i třetí generaci TGX EfficientLine, reprezentující zdokonalenou efektivitu dopravy.

Společnost Hillert Spedition začátkem letošního roku zařadila do svého vozového parku první vyrobený TGX EfficientLine 3, který je podle slov jejího výkonného ředitele Dirka Pelstera nejhospodárnějším vozidlem na trhu.

V současnosti má společnost Spedition Hillert ve svém vozovém parku 96 vozidel značky MAN a tři čtvrtiny z nich tvoří tahače návěsů v konfiguraci EfficientLine první a druhé generace.

Spolu s těmito vozidly pak služby, které nabízí MAN, například MAN Telematics, školení řidičů MAN ProfiDrive nebo Connected CoDriver, optimalizují ekonomickou efektivitu této firmy.

Hillert GmbH & Co. KG je středně velká společnost se sídlem v německém Bocholtu, která byla založeno v roce 1953 a v segmentu dopravy působí od roku 1962. Značka MAN se stala součástí její flotily počátkem 80. let; předtím dodávala vozidla značka Büssing.

V roce 2017 zařadila společnost Hillert do svých služeb již pětisté vozidlo značky MAN. Dopravní společnost provozuje také servis a mycí linku pro nákladní vozidla.

Společnost MAN Truck & Bus představila první generaci modelu TGX EfficientLine na podzim roku 2010 IAA v Hannoveru a na trh byl uveden koncem stejného roku.

Výrobce se při vývoji modelu s označením EfficientLine zaměřil na snížení spotřeby paliva při zachování všech jeho praktických vlastností i komfortu řidiče. Hlavní pozornost byla při vývoji věnována aerodynamice tahače a snížení spotřeby paliva přispívalo i odlehčení konstrukce vozidla.

Výsledkem byla spotřeba paliva u TGX EfficientLine nižší až o 3 litry nafty na 100 km oproti srovnatelnému standardnímu zástupci řady TGX.

Na jaře roku 2015 byl představen MAN TGX EfficientLine 2, který podobně jako jeho předchůdce nabídl aerodynamická vylepšení kabiny i podvozku a rovněž odlehčení konstrukce vozidla. Na dalším snížení spotřeby paliva se zde ovšem podílelo mimo jiné i důsledně optimalizované hnací ústrojí.

MAN pro demonstraci dalších úspor paliva vyslal nový TGX EfficientLine 2 ve společnosti TGX EfficientLine v provedení Euro 6 na topograficky náročnou srovnávací jízdu dlouhou 5217 km. Výsledek srovnávací jízdy byl jasný a nová verze oproti předchozímu modelu ušetřila 6,57 % nafty.

Nyní nastupuje nejnovější evoluce v podobě TGX EfficientLine 3, u níž se výrobce při vývoji zaměřil na další vylepšení aerodynamických vlastností i optimalizaci pohonného ustrojí a to především převodovky TipMatic. Pozornost pak byla věnována i asistenčním systémům. Tento nejnovější model ve srovnávací jízdě s provedením TGX EfficientLine 2 dosáhl o 6,35 % nižší spotřeby paliva.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)